آموزش

نحوه انتقال Google Authenticator به یک گوشی جدید (یا چندین گوشی)

احراز هویت دو مرحله ای (2FA) برای بسیاری از مردم به یک اقدام احتیاطی ضروری تبدیل شده، اما می تواند منبعی برای اضطراب نیز باشد. وقتی تلفن‌ها را تغییر می‌دهید یا ارتقا می‌دهید، Google Authenticator کدها را به‌طور خودکار منتقل نمی‌کند و شما باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

خوشبختانه، انتقال کدهای Google Authenticator از یک گوشی به گوشی دیگر دشوار نیست. در سال 2020، گوگل ویژگی “انتقال حساب‌ها” را اضافه کرد. این به شما امکان می دهد کدهای احراز هویت را از یک تلفن به تلفن دیگر استخراج یا وارد کنید. اخیراً، در سال 2023، گوگل قابلیت همگام سازی کدها را در بین دستگاه ها اضافه کرد.

نحوه انتقال Authenticator به یک تلفن جدید

دو راه برای انتقال کدهای Google Authenticator به گوشی جدید به صورت دستی و از طریق قابلیت همگام سازی وجود دارد. ابتدا، برای انتقال دستی حساب‌های 2FA خود، برنامه Authenticator را در دستگاه اصلی خود (آیفون یا اندروید) باز کنید و از منوی همبرگر گزینه Transfer Accounts را انتخاب کنید. در مرحله بعد، ما گزینه “Export Accounts” را می خواهیم.

حساب‌هایی را که می‌خواهید انتقال دهید انتخاب کنید و روی «Next» ضربه بزنید.

این یک کد QR ایجاد می کند که باید آن را با دستگاه جدید خود اسکن کنید.

مجدداً، برنامه Authenticator را در دستگاه جدید خود (آیفون یا اندروید) باز کنید و “Transfer Accounts” را از منوی همبرگر انتخاب کنید. این بار Import Accounts را انتخاب کنید. کد QR نمایش داده شده در دستگاه اصلی خود را اسکن کنید. حساب‌ها وارد شده و بلافاصله در برنامه Authenticator در دسترس خواهند بود.

اکنون، اگر ویژگی همگام‌سازی حساب را فعال کرده‌اید – این به طور پیش‌فرض است – لازم نیست هیچ یک از این انتقال دستی را انجام دهید. وقتی با حساب گوگل خود در برنامه Authenticator در دستگاه جدیدی وارد می‌شوید، همه حساب‌های 2FA شما همگام‌سازی می‌شوند. می‌توانید با ضربه زدن روی نماد پروفایل در بالا سمت راست و انتخاب Use Without an Account، ویژگی همگام‌سازی را غیرفعال کنید.

نحوه استفاده از Authenticator در چندین گوشی

در یک دنیای عالی، 2FA به شما امکان می دهد اعتبار خود را با استفاده از دستگاهی که همیشه همراه خود دارید و فقط شما به آن دسترسی دارید، تأیید کنید. این کار را برای هکرها سخت می کند که سیستم را جعل کنند، زیرا (برخلاف دریافت کدها از طریق پیامک، که امنیت خاصی ندارد) هیچ راه آسانی برای افراد سودجو وجود ندارد که بتوانند مجوز فاکتور دوم را از طریق یک برنامه لوکال که فقط در جیب شما وجود دارد، دریافت کنند.

هنگامی که یک سایت یا سرویس جدید را به Google Authenticator اضافه می کنید، از یک کلید مخفی برای تولید یک کد QR استفاده می کند. این به نوبه خود، به برنامه Google Authenticator شما اطلاع می دهد که چگونه تعداد نامحدودی گذرواژه یکبار مصرف مبتنی بر زمان تولید کند. هنگامی که کد QR را اسکن می کنید و پنجره مرورگر را می بندید، آن کد QR خاص قابل بازسازی نیست و کلید مخفی به صورت محلی در تلفن شما ذخیره می شود.

ویژگی همگام‌سازی که در سال 2023 به Google Authenticator اضافه شده، این موضوع را برطرف می‌کند. حساب‌های 2FA شما و کدهای آن‌ها با هر دستگاهی که برنامه Authenticator با حساب گوگل شما وارد شده، همگام‌سازی می‌شود (نه فقط دستگاه اصلی).

با این حال، مانند دریافت کدها از طریق پیامک، نگرانی های امنیتی در این روش وجود دارد. اگر شخصی به حساب گوگل شما دسترسی پیدا کند، می تواند برنامه را نصب کرده و کدها را دریافت کند. برای فعال کردن قابلیت همگام‌سازی در Google Authenticator، کافی است با حساب گوگل خود وارد شوید. سپس، حساب‌های 2FA شما در هر جایی که وارد سیستم شوید در دسترس خواهند بود.

استفاده از ویژگی همگام سازی برای فعال کردن 2FA در بیش از یک دستگاه در یک زمان بسیار راحت است. فقط از خطرات امنیتی که به همراه دارد آگاه باشید. Google Authenticator همچنین رمزگذاری سرتاسر (از می 2023) ندارد، که نگرانی های امنیتی بیشتری را به ویژگی همگام سازی اضافه می کند.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا