نرم افزار و اینترنت

آپدیت اندروید 14 بتا 2 در دسترس قرار گرفت

گوگل اعلامیه‌های هوش مصنوعی و سخت‌افزاری را در سخنرانی اصلی خود در I/O 2023 در اولویت قرار داد، اما ما همچنان پیش‌نمایشی از ویژگی‌های سفارشی‌سازی جدید که برای اندروید 14 و همچنین نسخه بتا 2 عرضه می‌شوند، دریافت کردیم.

اندروید 14 بتا 2 بسیاری از باگ‌های توسعه‌دهنده و کاربر را که در اولین نسخه بتا یافت شده بود برطرف می‌کند. گوگل تجربه دوربین را با پشتیبانی بومی از تصاویر 10 بیتی HDR برای رنگ‌های غنی‌تر و زنده‌تر بهبود می‌بخشد. فرمت تصویر Ultra HDR (نسخه 0.9.1) مورد استفاده توسط گوگل کاملاً با تصاویر JPEG سازگار است، بنابراین اپلیکیشن ها می توانند در صورت نیاز تصاویر HDR را به صورت SDR نمایش دهند. گوگل همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی از ضبط تصویر فشرده 10 بیتی در دستگاه های سازگار است.

اندروید 14 همچنین به اپلیکیشن ها و افزونه ها اجازه می دهد تا زمان پردازش طولانی تری را برای بهبود تصاویر در نور کم انجام دهند. اکنون استفاده از افزونه ها از ضربه زدن برای فوکوس و زوم پشتیبانی می‌کند و ویژگی postview تصاویر کمتر پردازش شده را سریع‌تر ارائه می‌کند. زوم درون حسگر نیز به صورت بومی پشتیبانی می شود.

ویژگی‌های ژست Predictive Back جدید که به اندروید 14 می‌آیند، با نسخه بتا 2، ترفندهای بیشتری را در سمت توسعه‌دهنده دریافت می‌کنند. آخرین نسخه بتا همچنین پشتیبانی از صدای بدون افت از طریق USB را اضافه می کند. این بدان معنی است که شما می توانید بدون هیچ گونه میکس، تنظیم صدا یا پردازش صدا به هدفون ها و آمپرهای درجه یک صدا دوست متصل شوید. گوگل می گوید که با شرکای OEM کار می کند تا صدای USB بدون اتلاف را برای دستگاه هایی که اواخر امسال عرضه شده، فعال کند.

گوگل همچنین Health Connect را به عنوان یک ویژگی داخلی به اندروید 14 می آورد. Health Connect داده‌های سلامتی و تناسب اندام شما را ذخیره می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد نحوه اشتراک‌گذاری داده‌ها بین برنامه‌ها را مدیریت کنند. Health Connect همچنین مسیر ورزش را به اشتراک خواهد گذاشت.

اندروید 14 همچنین یک گفتگوی مجوز زمان اجرا داده مکان جدید دریافت می کند که هر بار که یک برنامه می خواهد داده های مکان را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارد، به کاربران اطلاع می دهد. اگر هر یک از برنامه‌های دارای مجوز موقعیت مکانی مجوز اشتراک‌گذاری داده خود را تغییر دهند، کاربران همچنین اعلان‌هایی دریافت خواهند کرد. همه این ویژگی ها در منوی تنظیمات دستگاه قابل دسترسی خواهند بود. انتظار می رود اندروید 14 با انتشار نسخه بتا 3 در ماه ژوئن وارد ثبات پلتفرم شود. سپس گوگل دو نسخه بتا دیگر را قبل از آماده شدن نسخه تجاری نهایی ارائه خواهد کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا