گوگل بارد دیگر فهرست انتظار ندارد و هم اکنون در بیش از 180 کشور در سراسر جهان، نه فقط آمریکا و بریتانیا، در دسترس است. در این مقاله تا به شما نحوه دسترسی به گوگل بارد و استفاده از چت ربات هوش مصنوعی گوگل را آموزش دهیم.

گوگل در مراسم Google I/O 2023 اعلام کرد که Bard از “ابزار” پشتیبانی می‌کند که شبیه به افزونه‌های ChatGPT است. گوگل همچنین گفت که می توانید با بارد به زبان ژاپنی و کره ای و همچنین انگلیسی ارتباط برقرار کنید. برای آینده، گوگل گفت که به زودی بارد از 40 زبان پشتیبانی خواهد کرد و از مدل Gemini گوگل استفاده خواهد کرد، که ممکن است مانند ارتقاء از GPT 3.5 به GPT 4 برای ChatGPT باشد.

نحوه دسترسی به گوگل بارد

برای دسترسی به نسخه آزمایشی گوگل بارد، از وب سایت رسمی آن به آدرس https://bard.google.com دیدن کنید. شما باید با یک حساب گوگل وارد شوید. دیگر لازم نیست به لیست انتظار بپیوندید. با فرض اینکه در یک کشور پشتیبانی شده هستید، می توانید بلافاصله به Google Bard دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از نسخه آزمایشی Bard باید با یک حساب شخصی گوگل (یا یک حساب ورک اسپیس در workspace که در آن فعال شده است) وارد شوید. اگر حساب گوگل ندارید، می توانید به صورت رایگان آن را ایجاد کنید. اگر یک حساب Google Workspace دارید، سرپرست ورک اسپیس شما باید Google Bard را قبل از استفاده از آن فعال کند. اگر سعی کنید به Bard در workspace  که در آن فعال نشده، دسترسی پیدا کنید، پیام “This Google Account isn’t supported” را مشاهده خواهید کرد.

اگر Bard همچنان از کشور شما پشتیبانی نمی‌کند، یک VPN ممکن است به شما اجازه دهد این محدودیت را دور بزنید و به نظر برسد که حساب گوگل شما در یک کشور پشتیبانی شده مانند آمریکا یا بریتانیا واقع شده است. مطمئن شوید که مکان سرور VPN خود را روی آمریکا، انگلستان یا کشور دیگری که پشتیبانی می شود تنظیم کنید.

نحوه استفاده از گوگل بارد

هنگامی که به Google Bard دسترسی پیدا کردید، می توانید برای استفاده از وب سایت Google Bard به آدرس bard.google.com مراجعه کنید. شما باید با حساب گوگل که به Google Bard دسترسی دارد، وارد شوید. Google Bard یک رابط ساده با یک پنجره چت و مکانی برای تایپ درخواست های شما، درست مانند ChatGPT یا چت بات هوش مصنوعی بینگ ارائه می دهد. می توانید از آن سؤال بپرسید یا دستورالعمل هایی به آن بدهید.

همچنین می‌توانید روی دکمه میکروفون ضربه بزنید تا به جای تایپ کردن، سؤال یا دستورالعمل خود را بیان کنید. به هر چیزی که تایپ می کنید یا به آن می گویید “prompt” می گویند. بارد همچنین دستوراتی را برای نشان دادن نحوه عملکرد آن پیشنهاد می‌کند، مانند “Draft a packing list for my weekend fishing and camping trip”.

در منوی سمت چپ صفحه Google Bard، گزینه‌هایی نظیر Reset chat برای بازنشانی تبدیل چت بارد، Bard Activity برای کنترل فعالیت ذخیره‌شده ربات چت بارد مرتبط با حساب گوگل شما، و FAQ که شما را به پرسش‌های متداول Google Bard می‌برد را پیدا خواهید کرد. Google Bard به شما امکان می‌دهد روی گزینه View other drafts کلیک کنید تا سایر پاسخ‌های احتمالی به درخواست خود را ببینید.

دکمه‌های دیگر به شما امکان می‌دهند به یک بازخورد مهم برای گوگل پاسخ مثبت یا منفی بدهید. همچنین می‌توانید پاسخ جدیدی دریافت کنید (این دکمه تازه‌سازی است) یا روی “Google it” کلیک کنید و نتایج جستجوی سنتی را برای یک موضوع دریافت کنید.

مانند همه مدل های زبان بزرگ (LLM)، گوگل بارد کامل نیست و ممکن است مشکلاتی داشته باشد. گوگل پیامی را نشان می‌دهد که می‌گوید: “بارد ممکن است اطلاعات نادرست یا توهین‌آمیز را نشان دهد که نمایانگر دیدگاه‌های گوگل نباشد”. برخلاف چت هوش مصنوعی بینگ، بارد به وضوح به صفحات وب که داده ها را از آنها دریافت می کند، اشاره نمی کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *