آموزش

مک ریفربیشد در مقابل مک کارکرده: کدام بهتر است؟

اولین غریزه هنگام خرید یک دستگاه این است که یک دستگاه جدید تهیه کنید. با این حال، در مک ها، ممکن است متوجه شوید که قیمت ها برای مشخصات مورد نظر شما بالاتر از بودجه شما است. در این مورد، می‌توانید گزینه‌های دیگری مانند مک‌های ریفربیشد یا کارکرده را بررسی کنید.

خرید یک لپ تاپ دست دوم، صرف نظر از اصطلاحی که برای توصیف آن به کار می رود، یک ایده عالی است زیرا می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید و همچنان کیفیت داشته باشید. درک تفاوت بین مک های ریفربیشد یا کارکرده به شما این امکان را می دهد که هنگام خرید یک مک انتخابی آگاهانه داشته باشید که متناسب با مشخصات و بودجه مورد نظر شما باشد.

مک های ریفربیشد در مقابل کارکرده: تفاوت آنها چیست؟

مک ریفربیشد یک مک از قبل متعلق به اپل است که برای آزمایش، تمیز کردن و تعمیر توسط تکنسین های واجد شرایط به اپل بازگردانده شده است. می‌توانید این مک‌ها را در فروشگاه Certified Refurbished اپل یا سایر خرده‌فروش‌های معتبر شخص ثالث پیدا کنید و معمولاً با ضمانت ارائه می‌شوند.

از سوی دیگر، هر کسی می‌تواند یک مک دست دوم را بفروشد و معمولاً همان فرآیند نوسازی را طی نمی‌کند. حتی اگر هنوز هم ممکن است به طور قابل توجهی ارزان تر از یک مک ریفربیشد باشد، می تواند بدون ضمانت ارائه شود. این شما را در معرض خطر از دست دادن پول در صورت بروز مشکل پس از خرید قرار می دهد.

جوانب مثبت مک های ریفربیشد

مک‌های ریفربیشد بهترین چیز بعدی هستند که می‌توانید به دستتان بیاورید، به‌خصوص اگر نمی‌خواهید برای یک مک جدید ولخرجی کنید. در اینجا دلیلی است که ما فکر می کنیم خرید یک مک ریفربیشد ایده خوبی است.

1. به خوبی یک مک جدید است

مک ریفربیشد شما بدون خط و خش به نظر جدید، تمیز و شفاف خواهد بود. شما به سختی می توانید اشاره ای پیدا کنید که آن را از قبل ساخته شده است. با این حال، اگر به دنبال تجربه جعبه گشایی یک مک از جعبه اصلی آن هستید، ممکن است هنگام خرید یک نسخه ریفربیشد، آن را از دست بدهید. مک بوک های ریفربیشد در جعبه های سفید کاملاً جدید بسته بندی می شوند.

وعده Apple Certified Refurbished تضمین می کند که هر محصول بازسازی شده با تمام لوازم جانبی، کابل ها و سیستم عامل ها ارائه می شود. همچنین باتری های جدید را برای آیفون و آیپد تضمین می کند، اما نه برای مک. بنابراین، مطمئن شوید که وضعیت باتری مک ریفربیشد را بررسی کرده اید.

برای انجام این کار، به منوی اپل بروید، کلید Option را نگه دارید و اطلاعات سیستم را از منوی بازشو انتخاب کنید. در قسمت Hardware در سمت چپ، Power را انتخاب کنید تا اطلاعات باتری، از جمله تعداد چرخه، وضعیت و ظرفیت را ببینید.

2. می توانید آخرین مدل ها را دریافت کنید

به فروشگاه Apple Refurbished Mac نگاهی بیندازید، می‌توانید برخی از جدیدترین مدل‌های مک را ببینید که بازسازی شده‌اند و آماده فروش مجدد هستند. این نگرانی خرید یک مدل مک پشتیبانی نشده را برطرف می کند. اگر اپل دیگر از آنها پشتیبانی نکند، مدل‌های قدیمی‌تر مک برای فروش مجدد بازسازی نمی‌شوند.

3. شما گارانتی دریافت می کنید

هر مک ریفربیشد که از فروشگاه Refurbished Mac اپل خریداری می شود دارای یک سال ضمانت محدود استاندارد برای نرم افزار و سخت افزار خود است. اگر در اولین سال پس از خرید، مشکلی در مک ریفربیشد شما پیش بیاید، اپل این مشکلات را بدون هزینه اضافی تعمیر می کند یا جایگزینی رایگان به شما پیشنهاد می دهد.

همچنین می توانید AppleCare را برای مک ریفربیشد خود دریافت کنید. اگر قصد دارید چندین سال از آن استفاده کنید، باید AppleCare+ را برای Mac خود برای پشتیبانی و پوشش بیشتر، در میان بسیاری دیگر، خریداری کنید. خرده فروشان تعمیر شده شخص ثالث گواهی نیز گارانتی ارائه می دهند، اما مدت زمان و پوشش گارانتی برای هر خرده فروش متفاوت است. با استفاده از این موارد، می توانید در صورت بروز هرگونه مشکلی در آینده با محصول ریفربیشد که خریداری کرده اید، از ایمنی بالایی برخوردار شوید.

4. تضمین کیفیت

هر مک ریفربیشد از طریق آزمایش و تعمیرات توسط تکنسین های تایید شده از طریق بررسی های کیفی انجام می شود. به قدری از آنها مراقبت می شود که یک غیر متخصص ممکن است تفاوت بین یک مک ریفربیشد و یک مک کاملاً جدید را تشخیص ندهد. مک های ریفربیشد از داخل به بیرون جلا داده می شوند تا تمیز و مرتب به نظر برسند. درایوها، فن‌ها، صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید همگی تمیز و جلا داده شده‌اند تا به خوبی ظاهر شوند. قطعات فرسوده یا آسیب دیده تعمیر یا تعویض می شوند. این تضمین کیفیتی است که اپل برای مک های ریفربیشد وعده داده و ضمانت استاندارد نیز از آن پشتیبانی می کند.

جوانب مثبت مک های کارکرده

گاهی اوقات، خرید یک مک دست دوم ممکن است بهترین یا تنها گزینه برای شما باشد. خوشبختانه، انتخاب مک های دست دوم مزایای خاص خود را دارد.

1. می‌توانید مک را با قیمت‌های ارزان‌تر تهیه کنید

مهم‌ترین مزیت خرید مک‌های کارکرده این است که تقریباً همان ارزش را با قیمت بسیار پایین‌تری دریافت می‌کنند. بسته به جایی که Mac کارکرده را خریداری می کنید، می توانید یک نسخه خوب را بدون مشکل اساسی یا کم داشته باشید. در صورت لزوم، می توانید پس از چند تعمیر جزئی، استفاده از Mac مورد استفاده خود را شروع کنید.

از آنجایی که اپل مک‌های مک را برای سال‌ها با سخت‌افزار قوی ساخته است، حتی پس از استفاده قبلی نیز ارزش خود را حفظ می‌کنند. حتی یک مدل قدیمی که اپل دیگر از آن پشتیبانی نمی کند، بسته به نیاز شما همچنان می تواند انتخابی عالی باشد. شما می توانید یک مک دست دوم داشته باشید و با قیمت بسیار کمتر از همان ویژگی های یک مک جدید لذت ببرید. اگر بودجه شما کم است و به یک مک کارآمد نیاز دارید، یک مک دست دوم بخرید.

2. این تنها راه برای دریافت مک های قدیمی تر است

مدل‌های جدید مک عالی هستند، اما با این وجود، برخی از افراد دوست دارند مدل‌های قدیمی‌تر را جمع‌آوری کنند. برخی از این مدل‌ها دیگر توسط اپل تولید یا پشتیبانی نمی‌شوند، بنابراین تنها راه برای تهیه این مدل‌های قدیمی، خرید نمونه کارکرده است. همچنین، برخی از افراد مدل‌های قدیمی مک را ترجیح می‌دهند زیرا قابل ارتقا توسط کاربر هستند.

برای مک‌های بین سال‌های 2008 تا 2011، می‌توانید رم و فضای ذخیره‌سازی را به یک SSD ارتقا دهید و به خوبی یک مک جدید کار می‌کند. اگر فقط برای باز کردن برنامه‌هایی مانند Office 365 به مک خود نیاز دارید، یک مدل مک قدیمی‌تر که می‌توانید آن را به‌دنبال ارتقا دهید، گزینه بسیار خوبی است. شما فقط می توانید این را با خرید یک مک دست دوم دریافت کنید.

3. دوستدار محیط زیست

در دنیای سبز امروزی، اطمینان از سازگاری فعالیت‌های ما با محیط زیست، راهی عالی برای کمک به محیط زیست است. خرید یک مک کارکرده ردپای کربنی را که با تولید یک مک جدید یا ریفربیشد باقی مانده، کاهش می دهد. همچنین مک های قدیمی را از محل دفن زباله دور نگه می دارد و زباله های الکترونیکی را به حداقل می رساند. بنابراین، این یک انتخاب سازگار با محیط زیست است.

جمع بندی

اگر می‌خواهید ایمن بازی کنید، یک مک ریفربیشد بخرید. حداقل می توانید از کیفیت و وضعیت آن مطمئن باشید زیرا دارای گواهینامه است و پوشش خاصی دارد. از سوی دیگر، اگر به دنبال ارزان ترین گزینه هستید، یک مک دست دوم را در نظر بگیرید. در هر صورت، مک پیش ساخته ای که انتخاب می کنید به بودجه، نیازها و مشخصات شما بستگی دارد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا