یوتیوب یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای تولیدکنندگان محتوا است و بسیاری از یوتیوبرها توانسته‌اند به سادگی با اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود امرار معاش کنند. با این حال، آپلود یک ویدیو برای کمک به ایجاد موفقیت کافی نیست و مشترکین و بینندگان بالقوه بتوانند ابتدا ویدیوها را پیدا کنند. چه در این پلتفرم تازه کار باشید و چه از قبل چند ویدیو منتشر کرده اید، چندین کار وجود دارد که می توانید به عنوان یک یوتیوبر انجام دهید تا مطمئن شوید که ویدیوهای خود دیده می شوند. در ادامه با ما همراه باشید.

1. قبل از آپلود ویدیوها، تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید

ممکن است کمی ساده به نظر برسد، اما بررسی تنظیمات حریم خصوصی شما راه خوبی برای اطمینان از اینکه بینندگان می توانند ویدیوهای شما را پیدا کنند، است. اگر ویدیوهای شما به صورت خصوصی تنظیم شده باشد، هیچ کس آنها را به هیچ وجه نمی‌بیند. هنگامی که یک ویدیو را در یوتیوب آپلود می کنید، آخرین صفحه قبل از کلیک بر روی انتشار سه گزینه در زیر Save یا Publish خواهد داشت. قبل از انتشار ویدیوی خود مطمئن شوید که گزینه Public انتخاب شده است.

برای اطمینان از Public بودن یک یوتبوب، کافیست روی نماد در گوشه بالا سمت راست، سپس YouTube Studio > Content کلیک کنید. در قسمت Visibility، می‌توانید همه ویدیوهای خود را ببینید، چه عمومی، خصوصی یا فهرست نشده باشند. برای تنظیم آن روی عمومی، روی فلش رو به پایین کلیک کنید و Public > Publish را انتخاب کنید.

2. از برچسب های مرتبط استفاده کنید

هنگامی که ویدیوی خود را آپلود می کنید، در نزدیکی پایین اولین صفحه آپلود، بخشی به نام Tags را مشاهده خواهید کرد. این قسمتی است که کلمات یا عباراتی که به ویدیوی شما مرتبط هستند، بنویسید. برچسب ها عمدتاً برای کمک به یوتیوب در دسته بندی ویدیوی شما و دانستن مکان قرار دادن آن در الگوریتم استفاده می شوند.

اگر یک ویدیوی سفر عشایری آپلود کرده‌اید، بیننده‌ای که در این بخش تماشا می‌کند ممکن است ویدیوی شما را براساس برچسب‌های مناسبی که می‌نویسید در فید خود ظاهر شود. توجه به این نکته مهم است که برچسب ها تنها بخشی از نقش الگوریتم هستند. جنبه‌های دیگری مانند توضیحات، تعامل و عنوان نیز نقش زیادی دارند.

به همین دلیل است که یوتیوب سلب مسئولیت می کند که برچسب ها حداقل نقش را در کمک به بینندگان برای یافتن ویدیوهای شما دارند، اما تنها در صورتی می تواند کمک کند که برخی از آنها را به آن اضافه کنید.

3. از کلمات کلیدی استفاده کنید

کلمات کلیدی و برچسب ها در مفهوم مشابه هستند، اما آنها به طور متفاوتی تعریف می شوند. کلمات کلیدی در عنوان و توضیحات استفاده می شوند و معمولاً کلماتی هستند که بینندگان به طور فعال در یوتیوب جستجو می کنند. برای مثال، اگر ویدیویی را برای آموزش آکوردهای گیتار آکوستیک در یک آهنگ محبوب آپلود کرده‌اید، می‌خواهید که نام آهنگ، نام هنرمند و این واقعیت که چگونه یک گیتار آکوستیک است را در عنوان و توضیحات داشته باشید.

اینها کلمات کلیدی هستند که بینندگان باید به دنبال آن باشند. با کلمات کلیدی مناسب، ویدیوی شما می تواند یکی از اولین مواردی باشد که در صفحه جستجوی آنها ظاهر می شود.

4. عناوین جذاب ایجاد کنید

اگرچه عنوان قانع‌کننده به الگوریتم کمک نمی‌کند، به جلب نظر مشترکین بالقوه کمک می‌کند. بین “10 دستور پخت ماکارونی خوشمزه که دوست خواهید داشت” و “دستور پخت ماکارونی” تفاوت زیادی وجود دارد. می‌خواهید واضح و مختصر باشید یوتیوب فقط تعداد زیادی عنوان را نشان می‌دهد، بنابراین ایجاد یک عنوان بسیار طولانی می‌تواند گیج‌کننده باشد.

5. از End Screens استفاده کنید

یوتیوب به سازندگان اجازه می دهد تا انواع مختلفی از صفحه های پایانی را در انتهای ویدیوهای خود قرار دهند. در طول فرآیند آپلود، گزینه‌ها در صفحه عناصر ویدیو قرار دارند. با این حال، چگونه این به جلب توجه ویدیوهای شما کمک می کند؟ هنگامی که شخصی تماشای یکی از ویدیوهای شما را تمام کرد، یکی دیگر از ویژگی های قابل کلیک ظاهر می شود که به بیننده اجازه می دهد به تماشای محتوای شما ادامه دهد.

می‌توانید یک ویدیوی خاص را برای مشاهده تنظیم کنید یا به یوتیوب اجازه دهید ویدیو را بر اساس بهترین چیزی که برای بیننده است انتخاب کند.

6. با بینندگان همراه شوید

اگر ویدیوهایی را پست می‌کنید که نظرات و لایک‌هایی دارند، نشان می‌دهد که بینندگانی دارید که درگیر محتوای شما هستند. ایجاد رابطه ای بین شما و بینندگان مهم است که شامل لایک کردن نظرات آنها و پاسخ به سؤالات آنها می شود. این نوع تعامل به شما کمک می‌کند تا بازدیدهای بیشتر، مشترکین بیشتر و لایک‌های بیشتری داشته باشید. همچنین به الگوریتم یوتیوب کمک می کند زیرا به آن می گوید که مردم از ویدیوهای شما لذت می برند.

7. برای تبلیغات گوگل هزینه پرداخت کنید

شما می توانید ویدیوهای یوتیوب خود را با Google Ads تبلیغ کنید. Google Ads ابزار تبلیغاتی پولی یوتیوب است که سازندگان می توانند از آن برای تبدیل ویدیوهای خود به آگهی استفاده کنند. لینک رسیدن به آنجا در قسمت Options در کنار هر ویدیویی که می‌خواهید تبلیغ کنید، وجود دارد.

شما مخاطبان هدف خود را انتخاب می کنید، اینکه تبلیغ شما چگونه به بینندگان بالقوه نشان داده می شود، مبلغی که مایل به پرداخت روزانه هستید و مدت زمانی که می خواهید تبلیغ خود را نمایش دهید. این نوع تبلیغات به ویدیوهای شما اجازه می دهد تا فراتر از مخاطبان معمولی دیده شوند و امیدواریم به جذب مشترکین بیشتر به کانال شما کمک کند.

8. به طور منظم محتوا تولید کنید

آپلود منظم ویدیوها در یوتیوب بسیار مهم است. این به الگوریتم نشان دادن فعال بودن کانال شما و ارزشی برای جامعه کمک می کند که می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد کانال شما داشته باشد. علاوه بر این، تنظیم یک برنامه زمانی می تواند به دنبال کنندگان فعلی شما کمک کند تا بدانند چه زمانی باید منتظر یک ویدیوی جدید از شما باشند. این نوع پشتیبانی راهی عالی برای به دست آوردن یک فالوور وفادار و در عین حال افزایش زمان تماشا و بازدید شما است.

9. با سایر یوتیوبرها همکاری کنید

کار با سایر یوتیوبرها می‌تواند به گسترش فالوورهای شما کمک کند، به‌ویژه زمانی که آنها نیز در جایگاه شما هستند. این احتمال وجود دارد که مشترکین دیگر یوتیوبرها کانال شما را ندیده باشند، بنابراین این فرصت خوبی برای آنها خواهد بود تا ویدیوهای شما را بررسی کنند. اگر این دلیل کافی نیست، همکاری با سایر یوتیوبرها می تواند به شما کمک کند دانش خود را در مورد انواع مختلف محتوا گسترش دهید. ممکن است راه های جدیدی برای بیان خلاقانه خود و شاداب کردن کانال خود بیاموزید.

10. ویدیوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید

راه های مختلفی برای تبلیغ کانال یوتیوب شما وجود دارد. بسیاری از یوتیوبرها هنگام آپلود ویدیوهای خود، ویدیوهای خود را در یک یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی تبلیغ می‌کنند.  برای تیک تاک یک ویدیوی کوتاه بسازید یا یک کپی از تصویر کوچک خود را در اینستاگرام پست کنید. در بایوس می توانید به ویدیوهای خود یا حتی کل کانال خود لینک اضافه کنید.

انجام این کار به هدایت فالوورها از یک حساب رسانه اجتماعی به حساب دیگر کمک می کند. در انتهای یوتیوب، تنها چیزی که آنها می بینند افزایش ساعت تماشای شماست و الگوریتم هم همراه با آن حرکت می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *