شرکت Canonical از انتشار Ubuntu Core 22، نسخه ای از اوبونتو 22.04 LTS خبر داده است که به طور کامل کانتینری شده و برای اینترنت اشیا و دستگاه های تعبیه شده طراحی شده است. اگر موارد استفاده برای اوبونتو Core 22 دارید، می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود کنید.

در اوبونتو Core، همه نرم افزارها به صورت کانتینری هستند – این یک روش فانتزی برای گفتن اینکه همه چیز به عنوان یک بسته فوری ارائه شده، است. این نسخه امکان بروزرسانی بدون درز هسته، سیستم عامل و برنامه ها را فراهم می کند. با استفاده از اسنپ، اپلیکیشن ها با مشکل وابستگی مواجه نمی‌شوند، زیرا همگی با نرم‌افزار بسته‌بندی شده‌اند. اگر مشکلی در به‌روزرسانی پیش بیاید، سیستم به‌طور خودکار به نسخه قبلی قبلی بازمی‌گردد.

Canonical اوبونتو Core 22 را کم لمس توصیف می کند زیرا با اقدامات امنیتی پیشرفته ای همراه است. این اقدامات شامل راه‌اندازی امن، رمزگذاری کامل دیسک، بازیابی ایمن و محدود کردن شدید سیستم‌عامل و برنامه‌ها است. Canonical بروزرسانی‌های 10 ساله را برای اوبونتو Core 22 ارائه می‌کند، بنابراین وقتی آن را در جای خود قرار دادید، برای مدتی نیازی به درگیر کردن آن نخواهید داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *