موبایل و تبلت

پشتیبانی از Ultra HDR اندروید 14 در گوشی های اسنپدراگون 8 نسل 2

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O امسال مملو از اعلامیه های جالبی بود، به ویژه در بخش هوش مصنوعی و تصویربرداری. گوگل از فرمت جدید Big G برای ثبت تصاویر به نام Ultra HDR معرفی کرد. این فرمت عکس با اندروید 14 منتشر خواهد شد و خوشبختانه گوشی های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام همگی آماده پشتیبانی از آن هستند.

این شرکت توضیح داد که این فرمت اجازه می‌دهد عکس‌ها در فرمت JPEG سازگار با عقب ثبت شوند، اما محدوده دینامیکی فراتر از 8 بیت ارائه می‌دهد. این به گوشی‌ها امکان می‌دهد عکس‌هایی با جزئیات بیشتر در سایه‌ها و هایلایت بگیرند. به گفته گوگل، تصاویر Ultra HDR را می توان به روش های مختلفی نمایش داد، از محدوده دینامیکی استاندارد (SDR) گرفته تا محدوده دینامیکی بالا (HDR).

نتیجه نهایی تطبیقی است و به هدف اصلی کاربر، قابلیت های نمایشگر و محیط مشاهده بستگی دارد. علاوه بر این، تصاویر در این فرمت با برنامه های موجود سازگار هستند. بنابراین، مهم نیست که برنامه ای قابلیت HDR را نداشته باشد، همچنان می تواند تصویر را به عنوان یک فایل SDR JPEG نشان دهد. این کار اشتراک‌گذاری تصاویر Ultra HDR را با دیگران آسان می‌کند، حتی اگر دستگاه آن‌ها فرمت را پشتیبانی نکند.

این فرمت با اندروید 14 عرضه خواهد شد و کوالکام با تیم اندرویدی کار کرده تا از پردازش سیگنال تصویر 18 بیتی اسنپدراگون 8 نسل 2 برای فرمت Ultra HDR استفاده کند. در نتیجه، گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 می توانند به محض عرضه، از عکس برداری Ultra HDR بهره مند شوند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا