تهیه یک کامپیوتر گیمینگ می توانید تجربه گیج کننده ای باشد. قبل از شروع به اسمبل یک کامپیوتر گیمینگ، باید قطعات مورد نظرتان را تهیه کنید و خرید اشتباه می تواند یک اشتباه آزاردهنده و بالقوه پرهزینه باشد. در این مقاله به شما نحوه انتخاب قطعات رایانه را به شما آموزش خواهیم داد.

یک بودجه کافی در نظر بگیرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول خود را باز کنید و با خودتان بحث کنید که چقدر مایلید برای این رایانه هزینه کنید و چه کاری می خواهید انجام دهد. باید در مورد انتظارات خود واقع بین باشید. اگر می‌خواهید بازی‌ها را با کیفیت 4K بازی کنید، نباید انتظار داشته باشید که با قیمت کمتر از 100 دلار، چیزی فراتر به دست آورید.

خوشبختانه، به لطف پیشرفت‌های جدیدتر مانند DLSS، دریافت عملکرد عالی در بازی‌ها آسان‌تر از همیشه است، حتی اگر کارت گرافیک فوق‌العاده‌ای نداشته باشید. با این حال، باید تحقیق کنید که چه بازی هایی را می خواهید اجرا کنید و چقدر به سخت افزار خود نیاز دارید. اگر می‌خواهید بازی‌های ورزشی الکترونیکی مانند Counter-Strike: Global Offensive یا League of Legends را انجام دهید، این بازی‌ها به همان قدرتی که بازی‌هایی مانند Cyberpunk: 2077 نیاز دارد، نیاز ندارند.

لیستی از عناوینی که می خواهید بازی کنید را تهیه کرده، سپس اجزای رایانه خود را انتخاب و بودجه خود را از آن حذف کنید. به عنوان یک قاعده کلی، ما توصیه نمی کنیم کمتر از 600 دلار برای اسمبل یک رایانه هزینه کنید. کمتر از این قیمت، همچنان مقداری سخت افزار خواهید یافت، اما احتمالا بهتر است یک کامپیوتر از پیش ساخته شده یا یک کامپیوتر قدیمی دست دوم بخرید.

همانطور که گفته شد، شما همچنین نیازی به هزینه بیش از 3000 دلار (حدود 120 میلیون تومان) برای به دست آوردن یک تجربه مناسب ندارید. شما می توانید با بودجه ای که بین 1000 تا 2500 دلار (حدود 100 میلیون تومان) بیشتر است، به خوبی عمل کنید، احتمالاً به کار سخت بیشتری نیاز دارد، ناگفته نماند که کمی بیش از حد است.

ابتدا پردازنده و سپس مادربرد خود را انتخاب کنید

هنگام انتخاب قطعات برای رایانه جدید خود، باید مطمئن شوید که همه آنها با یکدیگر سازگار هستند تا ساخت شما واقعاً کار کند. یک راه برای انجام این کار این است که ابتدا پردازنده خود را انتخاب کنید و سپس شروع به انتخاب بقیه قطعات رایانه خود بر اساس انتخاب CPU کنید، از مادربرد شروع کنید. از این گذشته، پردازنده و مادربرد شما عوامل تعیین کننده ای هستند که چه قطعاتی را می توانید در رایانه خود قرار دهید و چه قطعاتی را نمی توانید.

به عنوان مثال، فرض کنید که قصد دارید یک پردازنده Intel Core i7-13700K را روی رایانه خود قرار دهید. از آنجا، شما می خواهید مادربردی را انتخاب کنید که با آن CPU سازگار باشد، مانند مادربردی که از چیپست Z790 یا B760 استفاده می کند. سپس، بقیه قسمت ها را بر اساس این دو انتخاب انتخاب کنید. بررسی کنید که آیا مادربرد از رم DDR4 یا DDR5 پشتیبانی می کند، یا از چه نسخه PCI Express برای کارت های گرافیک و SSD پشتیبانی می کند و سپس اقدام به تهیه آن بکنید.

جدیدترین منبع تغذیه خود را انتخاب کنید

آخرین قسمتی که باید انتخاب کنید منبع تغذیه کامپیوتر شما است. این به این دلیل است که تا زمانی که تمام قطعات خود را انتخاب نکنید، نمی‌توانید مطمئن باشید که رایانه شما چقدر برق مصرف می‌کند. اگر منبع تغذیه 600 واتی بخرید، اما معلوم شد که رایانه شما کمی بیشتر از آن مصرف خواهد کرد، با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

یک تخمین تقریبی از آنچه که CPU، GPU و بقیه قطعات شما استفاده خواهند کرد را محاسبه کنید، با کمی بیش از حد مشخصات (50 وات یا 100 وات اضافی، شاید اگر قصد دارید رایانه را در آینده ارتقا دهید)، و بر اساس آن یک PSU بخرید. همچنین، برای منبع تغذیه خود کم مصرف نکنید. مارک‌های نامعلومی را که قبلاً درباره آنها نشنیده‌اید، نخرید و مطمئن شوید که دارای رتبه خوب 80+، مانند طلا، پلاتین یا تیتانیوم، برای حداکثر کارایی است.

کارت گرافیک شما (احتمالا) گران ترین قسمت می باشد

اگر رایانه تان را برای بازی می‌خرید، به یک کارت گرافیک خوب برای همراهی آن نیاز دارید. شما می توانید کارت گرافیک را در هر مرحله از فرآیند خرید خود انتخاب کنید؛ این بیشتر به بازی‌هایی که می‌خواهید اجرا کنید بستگی دارد تا به بقیه سخت‌افزارهای رایانه، زیرا تا زمانی که یک پردازنده قدیمی یا ارزان خریداری نکنید، واقعاً فرصتی برای گلوگاه قابل توجه یا چیزی که به شما آسیب برساند، وجود ندارد.

همانطور که گفته شد، کارت گرافیکی که در نهایت انتخاب می کنید احتمالاً گران ترین قسمتی است که برای رایانه خود انتخاب می کنید. اخیرا قیمت های کارت گرافیک به طور دیوانه وار بالا رفته است. نمونه موردی می توان به کارت گرافیک انویدیا RTX 4080 اشاره کرده که در سال 2022 عرضه شده، و از 1200 دلار شروع می شود. البته، لازم نیست تمام تلاش خود را بکنید و یک RTX 4080 بخرید، اما کارت های دیگر ممکن است بین 300 تا 800 دلار (حدود بین 10 میلیون تا 33 میلیون) از بودجه شما را بگیرند، بنابراین این چیزی است که باید از آن آگاه باشید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *