در سال 2015، انویدیا Ultra Low Motion Blur (ULMB)، یک تکنیک جدید از مانیتورهای G-SYNC برای ارائه وضوح حرکت بیشتر در بازی‌های رقابتی را راه‌اندازی کرد. امروز، G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2) را با وضوح حرکت موثر بیش از 1000 هرتز برای بهترین کاهش تاری حرکت برای گیمرهای رقابتی معرفی کرده است.

در مقایسه با نسخه اصلی، ULMB 2 نور پس‌زمینه با نرخ تازه‌سازی کامل، روشنایی تقریباً 2 برابر بیشتر، و تقریباً بدون تداخل دارد. ULMB 2 اکنون به صورت رایگان برای مانیتورهای G-SYNC با کیفیت 1440p 360 هرتز از طریق یک به‌روزرسانی فریموری با یک کلیک در دسترس است. زمانی که انویدیا فناوری اصلی ULMB را در سال 2015 راه‌اندازی کرد، زمان پاسخ مانیتور (زمان لازم برای تغییر رنگ پیکسل‌ها) نسبتاً کند بود و باعث ایجاد شبح‌ها و تصاویر تار و در نتیجه وضوح حرکت ضعیف می‌شد.

وضوح حرکت به بهترین وجه به عنوان توانایی دیدن و درک واضح اجسام در حال حرکت توصیف می شود. لبه های تیز و جزئیات غیر تار از مشخصه های وضوح حرکت خوب هستند. برای بهبود وضوح حرکت، ULMB تکنیکی به نام نور پس زمینه را فعال کرد. برای دستیابی به نور پس‌زمینه، ULMB نور پس‌زمینه را در 75 درصد مواقع غیرفعال می‌کند.

این چرخه 25 درصدی روی یک پنل حداکثر 300 نیت به این معنی است که تصاویر واضح هستند، اما روشنایی کمتری دارند. با ULMB اصلی، به دلیل کاهش زمان پاسخ پیکسل در سال 2015، باید قبل از روشن کردن نور پس‌زمینه، بیشتر منتظر بمانیم تا پیکسل‌ها به مکان مناسب منتقل شوند. برای جبران، ULMB نرخ تازه‌سازی را کاهش می‌دهد تا پیکسل‌ها زمان بیشتری برای انتقال داشته باشند. به دلیل این اشکالات، گیمرهای رقابتی اغلب ترجیح می‌دهند از این ویژگی استفاده نکنند، زیرا نرخ تازه‌سازی کامل و تصویر روشن مطلوب‌تر بود.

اینجاست که فناوری ULMB2 انویدیا وارد عمل می‌شود. این فناوری، تکنیک Backlight Strobing را با نرخ تازه‌سازی کامل و تصاویر روشن‌تری فراهم می‌کند و کیفیت تصویر را نیز کاهش نمی‌دهد. البته باید در نظر داشت که فناوری ULMB2 انویدیا در حال حاضر فقط در تعداد اندکی مانیتور پشتیبانی می‌شود. هم‌اکنون فقط دو مانیتور Acer Predator XB273U F – 27” 1440p 360 Hz و ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27” 1440p 360 Hz هستند که از تکنولوژی ULMB2 انویدیا پشتیبانی می‌کنند.

اما به گفته‌ی انویدیا در آینده‌ای نزدیک تعداد این مانیتورها افزایش می‌یابد. برای مثال به زودی مانیتورهای ASUS ROG Swift Pro PG248QP و  AOC AGON AG276QSG G-SYNC Monitor نیز به لیست مانیتورهای سازگار با ULMB2 اضافه خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *