کنسول و بازی

انویدیا فناوری جدید ACE for Games را معرفی کرد

در جریان رویداد امروز در کامپوتکس، انویدیا یک فناوری جدید را برای توسعه دهندگان بازی به نمایش گذاشت. طبیعتاً، فناوری جدید شامل استفاده از هوش مصنوعی و سرورهای ابری بوده که به تمرکز جدید بزرگ شرکت تبدیل شده است.

فناوری جدید NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine) for Games نامیده می شود. این فناوری به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا NPC‌هایی را قرار دهند که می‌توانند بلادرنگ با شخصیت‌های بازیکن صحبت کنند، اما با دیالوگ‌هایی که بدون اسکریپت هستند و توسط چت‌ربات‌های هوش مصنوعی مشابه ChatGPT، بینگ چت و بارد پشتیبانی می‌شوند. این فناوری همچنین به انیمیشن های صورت NPC اجازه می دهد تا با دیالوگ های غیر اسکریپت مطابقت داشته باشند. انویدیا اعلام کرد:

شما می توانید از طریق تکنیک های هم ترازی مدل NeMo به NPC ها حیات بدهید. ابتدا از شبیه سازی رفتار استفاده کنید تا مدل زبان پایه بتواند وظایف نقش آفرینی را طبق دستورالعمل انجام دهد. برای همسو کردن بیشتر رفتار NPC با انتظارات، در آینده، می‌توانید از یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی (RLHF) برای دریافت بازخورد بلادرنگ از طراحان در طول فرآیند توسعه استفاده کنید.

انویدیا همچنین اعلام کرد که این NPC های هوش مصنوعی توسط NeMo Guardrails کنترل می شوند که امیدواریم آنها را از گفتن چیزهای عجیب و غریب یا حتی توهین آمیز به گیمرها باز دارد. این شرکت دموی کوتاهی از ACE را در یوتیوب به نمایش گذاشت. این در Unreal Engine 5 با رهگیری پرتو فعال و فناوری MetaHuman برای مدل‌های کاراکتر NPC ایجاد شد. انویدیا همچنین از فناوری یک شرکت نوپا به نام Convai استفاده کرده که کاراکترهای هوش مصنوعی را در بازی ها ایجاد می کند.

AI NPC نشان داده شده در نسخه ی نمایشی قطعاً کامل نیست. الگوی گفتار او بسیار کند و به جرأت می‌توان گفت ماهیتی مصنوعی داشت. با این حال، به احتمال زیاد الگوهای گفتاری در ماه‌ها و سال‌های آینده بهبود یافته و طبیعی‌تر می‌شوند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا