نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم 114 با حالت خواندن جدید منتشر شد

چهار هفته از انتشار کروم 113 می گذرد، به این معنی که زمان به روز رسانی دیگری فرا رسیده است. گوگل اکنون کروم 114 را با رویکردی جدید در حالت Reader Mode و برخی بهبودهای زیربنایی عرضه می کند. این به روز رسانی شامل یک حالت خواندن جدید است که به عنوان یک گزینه منوی کشویی جدید در نوار کناری کروم ظاهر می شود. هنگامی که آن را انتخاب می کنید، یک نسخه ساده از صفحه فعلی در نوار کناری با گزینه هایی برای تغییر پس زمینه، رنگ متن، فونت و اندازه خط برای خواندن آسانتر نمایش داده می شود.

گوگل به طور رسمی حالت Reader قدیمی را در کروم 112 حذف کرد، که تنها به عنوان یک فلگ ویژگی مخفی برای چندین سال قابل دسترسی بود و هرگز به طور گسترده منتشر نشد. پیاده سازی قدیمی به طور کامل صفحه را با نسخه ساده شده جایگزین کرد، اما در این نسخه جدید، صفحه اصلی در کنار نمای ساده شده قابل مشاهده است.

گوگل در ماه مارس، با وعده عرضه کامل در کروم 114، حالت خواندن جدید را معرفی کرد. اکنون باید برای همه در دسترس باشد، اما اگر هنوز آن را ندیده‌اید، می‌توانید آن را مجبور کنید. فقط باید chrome://flags/#read-anything را در کروم باز کنید (که باید در نوار آدرس جای‌گذاری شود)، در منوی کشویی برجسته‌شده، “Enabled” را انتخاب کنید و در صورت درخواست، مرورگر را مجدداً راه‌اندازی کنید. کروم 114 همچنین دارای چند ویژگی وب جدید و API برای سایت ها است. یک Popover API جدید وجود دارد که هدف آن سازگارتر کردن نکات ابزار و سایر المان های بازشو و همچنین ویژگی‌های بلوتوث و WebAssembly است.

منبع
howtogeek
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا