بررسیموبایل و تبلت

نقد و بررسی موتورولا ریزر 40 اولترا

گوشی‌ تاشوی سری موتورولا ریزر امسال، که در سطح بین المللی در دسترس هستند، رقبای قدری برای سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو به حساب می‌آیند. در این سری امسال، دو نوع ریزر 40 و ریزر 40 اولترا موجود است. در این مقاله به نقد و بررسی نسخه گران تر یعنی اولترا خواهیم پرداخت.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 170.83 در 73.95 در 6.99 میلیمتر (حالت باز)، 88.42 در 73.95 در 15.1 میلیمتر (حالت بسته)، فریم آلومینیوم (سری 7000)، لولا فولاد ضد زنگ
  • صفحه نمایش: 6.90 اینچ LTPO AMOLED تاشو، 1B رنگ، 165 هرتز، HDR10+، روشنایی 1400 نیت (پیک)، وضوح 1080 در 2640 پیکسل، 413ppi؛ پنل دوم pOLED کاور، 1B رنگ، 144 هرتز، 1100 نیت (پیک)، 3.6 اینچ، وضوح 1056 در 1066 پیکسل، گوریلا گلس ویکتوس.
  • تراشه: کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1
  • حافظه: 8/12 گیگابایت رم، 256/512 گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 3.1
  • سیستم عامل: اندروید 13
  • دوربین پشتی: اصلی 12 مگاپیکسل f/1.5، فوق عریض 13 مگاپیکسل f/2.2
  • دوربین جلویی: 32 مگاپیکسل f/2.4
  • باتری: 3800 میلی آمپر ساعت؛ 30 وات سیمی، 5 وات بی سیم.
  • متفرقه: اثر انگشت خوان (نصب شده در کناره). بلندگوهای استریو

این گوشی در یک جعبه استاندارد حاوی دفترچه راهنمای کاربر معمولی و شارژر دیواری 30 واتی TurboPower با USB-A همراه با کابل USB-C به USB-A برای شارژ و انتقال داده ارائه می شود. همچنین یک قاب محافظ دو تکه با یک پوسته سخت و شفاف وجود دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

ریزر 40 اولترا دارای طراحی آشنا اما تا حد زیادی اصلاح شده در مقایسه با مدل قبلی خود ریزر 2022 است و بسته به نوع رنگی که انتخاب شده، متریال مختلفی دریافت می کنید. رنگ‌های مشکی اینفینیت و آبی یخچالی از ورق گوریلا گلس ویکتوس برای نیمه پایینی گوشی استفاده می‌کنند، در حالی که رنگ ویوا سرخابی که در دستان ما است، دارای چرم گیاهی است. هر چند تمام نسخه ها از فریم آلومینیومی سری 7000 استفاده می کنند.

چرم وگان در Viva Magenta هنگام لمس کردن بسیار زیبا احساس شده و فوق العاده صاف است و به گرفتن نیز کمک می کند. ورق گوریلا گلس ویکتوس از صفحه نمایش کاور محافظت می کند. به لطف طراحی جدید لولای قطره اشکی، دو نیمه در هنگام تا شدن دستگاه نزدیکتر می شوند و عملاً هیچ فاصله ای بین آنها وجود ندارد. برای مرجع، ریزر 2022 سال گذشته 17 میلی متر ضخامت دارد، در حالی که نسخه اولترا 15.1 میلی متر است. اگر بخواهیم منصف باشیم، ریزر جدید با باز شدن 6.99 میلی‌متر باریک‌تر است.

علاوه بر این، ریزر جدید به میزان قابل توجهی سبک‌تر است و برای رنگ Viva Magenta وزن 184.5 گرمی دارد، در حالی که گزینه‌های شیشه‌ای با وزن 188.5 گرم کمی سنگین‌تر هستند. با وجود لولا، ریزر 40 اولترا گواهی IP52 را در برابر آب و گرد و غبار ارائه می دهد. قابل ذکر است که این دستگاه ضد آب کامل نیست، اما می تواند در برابر پاشیده شدن، عرق یا باران خفیف مقاومت کند، که در اکثر موقعیت های تصادفی باید بیش از حد کافی باشد.

خود لولای گوشی بیش از محکم است و باز کردن گوشی با یک دست تا حد زیادی مشکل است، اما همچنان می‌توانید آن را با یک دست ببندید. نمایشگر اصلی اکنون بزرگتر شده و قطر آن 6.9 اینچ است و حاشیه‌های باریکی دارد. دوست داشتیم که گوشی نسبت به قبل باریکتر باشد و راحت در دست بنشیند.

با این حال، مطمئناً دستگاه بلندی است، بنابراین کار با یک دست همچنان چالش برانگیز خواهد بود. این به این معنی است که رسیدن به دکمه های نیمه بالایی نیز یک مشکل است. بهتر بود دکمه پاور (که به عنوان اثر انگشت نیز عمل می کند) در قسمت پایین قرار می گرفت، در حالی که دکمه های تنظیم صدا به لولا نزدیک می شدند. بقیه قاب کناری طبق روال معمول است. نیمه پایینی مشبک بلندگو و کانکتور USB-C را در خود جای می‌دهد، در حالی که در قسمت بالایی، هدفون قرار دارد که به عنوان بلندگوی دوم عمل می‌کند.

صفحه نمایش کاور اکنون 3.2 اینچی بوده و حس خوبی است. همچنین تقریباً تمام نیمه بالایی دستگاه را پر می کند، در حالی که دو سنسور دوربین به همراه فلاش LED به نظر می رسد که در بالای صفحه شناور هستند. دو سنسور دوربین تقریباً کاملاً همسطح هستند، بنابراین آنقدرها مانع از نمایشگر نمی شوند.

کیفیت صفحه نمایش

ریزر 40 اولترا اکنون دارای یک پنل OLED تاشو بزرگتر 6.9 اینچی از نوع LTPO است. رزولوشن نامتعارف 1080 در 2640 پیکسلی دارد که برابر با نسبت تصویر 22:9 است. این پنل از HDR10+، عمق رنگ 10 بیتی و نرخ تازه‌سازی تا 165 هرتز پشتیبانی می‌کند و یکی از سریع‌ترین نمایشگرهای موجود در بازار است. در حین بازی، صفحه نمایش از نرخ پاسخ لمسی تا 360 هرتز پشتیبانی می‌کند تا تجربه بازی واکنش‌پذیرتری داشته باشد.

برای محافظت بیشتر، یک محافظ صفحه فیلم از پیش اعمال شده دارد و همچنین ممکن است برای عملکرد نمایشگر ضروری باشد. چین وسط در نگاه اول تا حدودی ظریف است، اما وقتی انگشت خود را روی صفحه می‌کشید قطعاً می‌توانید آن را حس کنید. صفحه نمایش دوم 3.2 اینچی OLED دارای رزولوشن 1066 در 1056 پیکسل است و اساساً از مجموعه ای از ویژگی های HDR10+، عمق رنگ 10 بیتی و نرخ پاسخ لمسی 360 هرتز پشتیبانی می کند. با این حال، به جای 165 هرتز، با فرکانس 144 هرتز کار می کند، که به هر حال برای یک تجربه تماشای روان کافی است.

ما نتوانستیم این موضوع را به طور قطع تأیید کنیم، اما گمان می‌کنیم که موتورولا از یکی از سنسورهای دوربین برای تشخیص نور محیط و تنظیم روشنایی صفحه‌نمایش کاور استفاده می‌کند. از سوی دیگر نمایشگر اصلی دارای سنسور نور محیطی کامل است. هر دو نمایشگر در تست های ما عملکرد عالی را نشان می دهند. صفحه نمایش تاشو در حالت خودکار به 1050 نیت رسید، در حالی که در حالت دستی تا 506 نیت می رسید.

با وجود لایه محافظ بالای آن، ما دریافتیم که حداکثر روشنایی برای استفاده راحت در فضای باز به اندازه کافی خوب است. نمایشگر خارجی دارای خوانش های مشابه 505 نیت در حالت دستی و 932 نیت در حالت خودکار است. از آنجایی که این گوشی از یک پنل LTPO OLED استفاده می کند، می تواند نرخ تازه سازی دانه ای را تنظیم کند. وقتی صفحه نمایش بیکار است، بدون توجه به سطح روشنایی، نرخ تازه سازی به 1 هرتز کاهش می یابد. همچنین می‌تواند انواع ویدیوها، از جمله انواع 24 فریم در ثانیه را در خود جای دهد.

عمر باتری

ریزر 40 اولترا دارای باتری بزرگتر 3800 میلی آمپر ساعتی به همراه چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 کارآمدتر است. نتایج آزمایش‌های ما بهبود قابل توجهی را نسبت به ریزر 2022 در تمام سناریوها نشان می‌دهد. تست‌های صفحه‌نمایش خاموش و روشن همگی پیشرفت‌های قابل‌اندازه‌گیری را نشان می‌دهند و امتیاز کلی تا 83 ساعت ثبت می کند.

عملکرد باتری در سناریوهای مختلف نظیر پخش ویدیو حدود 15 ساعت، مرور وب حدود 12 ساعت و تماس 27 ساعت بود. از طرفی نشان می دهد که عمر باتری دستگاه به طور کلی چندان چشمگیر نیست. بسیاری از گوشی‌های پرچمدار استاندارد، عمر باتری طولانی‌تری دارند. از سوی دیگر، عمر باتری نسخه اولترا با سایر گوشی‌های هوشمند تاشو عمودی مانند گلکسی زد فلیپ 4 و اوپو فایند N2 فلیپ قابل مقایسه است، البته هنوز هم کمتر.

به نظر می رسد که ریزر 40 اولترا جدید شارژر 30 واتی TurboPower را از نسل قبلی خود قرض گرفته، اما در کمال تعجب، این گوشی با کابل USB-A به USB-C به جای USB-C به USB-C عرضه شد. در هر صورت، ریزر 40 اولترا با وجود داشتن باتری بزرگتر، نسبت به ریزر 2022 شارژدهی سریع تری دارد. باتری نسبتا کوچک 3800 میلی آمپر ساعتی در عرض 1 ساعت و 27 دقیقه به طور کامل شارژ می شود در حالی که یک چرخه شارژ 30 دقیقه ای 45 درصد از باتری را پر می کند.

نرم افزار و سخت افزار

ریزر 40 اولترا یک چیپست سال گذشته به نام اسنپدراگون 8 پلاس نسل دارد که یک سیستم روی چیپ قدرتمند، مدرن و پرچمدار است، اما جدیدترین آنها نیست. با این حال، به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند هر چیزی را که به آن پرتاب می کنید کنترل کند و نسخه کامل سیلیکون است و نه نوع آندرکلاک که برخی از تلفن های دیگر از آن استفاده می کنند.

این بدان معنی است که پردازشگر هشت هسته ای دارای کلاسترهای معمولی 1+3+4 است که شامل Cortex-X2 با سرعت 3.19 گیگاهرتز، 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.75 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A510 با سرعت 1.80 گیگاهرتز می باشد.  پردازنده گرافیکی Adreno 730 وظایف گرافیکی فشرده را انجام می دهد. پیکربندی استاندارد حافظه 8/256 گیگابایتی است، در حالی که نسخه 12/512 گیگابایتی را می توان به طور انحصاری در بازارهای منتخب پیدا کرد.

موتورولا همیشه مشتاق تجربه اندروید معمولی بوده و این یکی از جذابیت های اصلی موتورولا بوده است. با این حال، در زمینه یک گوشی هوشمند تاشو، برخی ممکن است فکر کنند که بیشتر یک نقطه ضعف است. از این گذشته، گوشی‌های هوشمند تاشو نیاز به کمی لمس اضافی دارند تا همه برنامه‌ها به درستی بر روی فرم فاکتور نسبتاً جدید کار کنند.

خبر خوب این است که اندروید کهنه نشده و به اندازه کافی رشد کرده تا با فرم فاکتور جدید تاشو سازگاری داشته باشد و موتورولا با توسعه دهندگان همکاری نزدیکی کرده تا تجربه کاربری را بهبود بخشد. علاوه بر این، سازنده سه بروز رسانی سیستم عامل اصلی را برای دستگاه وعده داده است. اگر تا به حال از گوشی هوشمند موتورولا یا هر گوشی دیگری که دارای اندروید تمیز است استفاده کرده اید، احساس راحتی می کنید. وقتی صحبت از زیبایی شناسی، ناوبری و ویژگی های درونی اندروید به میان می آید، هیچ چیز غیرعادی وجود ندارد.

به روش معمولی موتورولا، تعداد انگشت شماری از ویژگی های اضافی وجود دارد که به لطف نمایشگر خارجی 3.2 اینچی جدید، تقریباً با هر تلفن هوشمند موتورولا همراه با برخی از ویژگی های انحصاری ارائه می شود. تقریباً تمام ویژگی های اضافی را می توان در برنامه سیستم Moto به همراه چند ترفند مفید در مورد نحوه استفاده حداکثری از Razr 40 Ultra یافت.

بیایید با شخصی سازی شروع کنیم. موتورولا انبوهی از تصاویر پس زمینه پویا را ارائه می دهد که می توانند روی صفحه اصلی و کاور اعمال شوند. هیچ صفحه نمایش Always-on وجود ندارد، هرچند، حداقل به معنای کلی آن نیست. شما نمی توانید نمایشگر خارجی را طوری تنظیم کنید که همیشه روشن باشد، اما موتورولا به اصطلاح Peek Display را ارائه می دهد که دومین چیز برتر است.

می توانید با ضربه زدن روی آن یا فقط ضربه زدن به گوشی، صفحه نمایش خارجی را بیدار کنید. نرم افزار تغییرات در شتاب سنج را بررسی می کند و صفحه را بیدار می کند. اعلان ها و صفحه ساعت قابل تنظیم را نشان می دهد. چند ژست Moto دیگر نیز وجود دارد، مانند راه اندازی چراغ قوه با دو حرکت دستی یا چرخاندن گوشی برای راه اندازی دوربین.

سایدبار نسبتاً جدیدی به ویژگی های Moto اضافه شده است. می توانید از طریق نوار کناری به برنامه های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید و آنها را در پنجره های کوچک راه اندازی کنید. متأسفانه، شما می توانید تنها یک برنامه را در پس زمینه و یکی را در یک پنجره کوچک اجرا کنید، بنابراین قابلیت های مولتی تسکینگ تا حدودی محدود است. موتورولا همچنین یک حرکت دوبار ضربه زدن را در پشت اضافه کرد تا بتوانید یک برنامه را راه اندازی کنید یا یک عمل را در لحظه اجرا کنید.

این اولین باری نیست که اجرای این ژست را مشاهده می کنیم، اما قطعاً این اولین باری است که می بینیم بدون تأخیر یا خطا به درستی کار می کند. شاید به این دلیل که انگشت شما به طور طبیعی روی صفحه نمایش ثانویه قرار می گیرد، که به نوبه خود نسبت به پشتی معمولی فلزی/چرمی/شیشه ای/پلاستیکی شما قادر به ثبت لمس است.

اکنون به صفحه نمایش خارجی بروید. موتورولا دست به کار بزرگی زده و می‌توانیم دلیل آن را ببینیم. صفحه نمایش ثانویه ممکن است بزرگ نباشد، اما کاربردی تر از همیشه است. می‌توانید برنامه‌های مستقل را روی آن اجرا کنید، به پیام‌ها پاسخ دهید، از آن به‌عنوان منظره یاب استفاده کنید، در اعلان‌ها شرکت کنید یا رد کنید و حتی ویدیوهای Netflix را تماشا کنید.

موتورولا با توسعه دهندگان همکاری نزدیکی داشته تا برخی از پرکاربردترین برنامه ها را بهینه کند تا بتوانند به درستی روی صفحه نمایش 3.2 اینچی کار کنند. با این حال، هنوز برخی از مسائل وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. برای مثال، تجربه Google Maps فوق‌العاده نبود و برخی از دکمه‌ها و عناصر رابط کاربری اغلب توسط حسگرهای دوربین مسدود می‌شدند. مهم است که توجه داشته باشید که ما یک نمونه مهندسی برای کار داشتیم، بنابراین موتورولا ممکن است آنها را در زمان راه اندازی یا مدت کوتاهی پس از آن تعمیر کند.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، می‌توانید استایل ساعت دلخواه خود را تنظیم کنید، برنامه‌ها را در صفحه اصلی مرتب کنید، پنل‌ها را در صفحه اصلی مرتب کنید و فونت و اندازه را تنظیم کنید. این سیستم به شما این امکان را می دهد که با ضربه زدن روی یک دکمه هنگام بستن گوشی یا با انتقال خودکار برنامه مذکور به محض بستن فلیپ، بین صفحه اصلی و خارجی جابجا شوید. به خاطر داشته باشید که برخی از برنامه ها در پنل خارجی مجاز نیستند، اما اکثریت قریب به اتفاق برنامه هایی که ما امتحان کردیم به درستی کار می کردند.

صفحه نمایش خارجی نیز منوی برنامه های اخیر خود را دارد و می توانید به تنظیمات سریع و سایه اعلان نیز دسترسی داشته باشید. به طور خلاصه، به شما امکان می دهد تقریباً همه کارها را بدون نیاز به باز کردن دستگاه انجام دهید. پلتفرم «ready for» موتورولا که در سال 2021 معرفی شد، امکان استفاده از کیس های متعددی را فراهم می کند که گوشی را در مرکز یک تجربه نمایشگر بزرگ قرار می دهد.

اتصال تلویزیون یا مانیتور به شما این امکان را می دهد که محیطی شبیه به دسکتاپ ویندوز داشته باشید، یک بازی روی گوشی خود انجام دهید، آن را روی صفحه نمایش خارجی نمایش دهید یا حتی یک چت تصویری روی یک صفحه نمایش بزرگتر داشته باشید. در حالی که این ویژگی در گذشته فقط با کابل USB-C به USB-C مناسب کار می کرد، اکنون می توانید با استفاده از Miracast که اکثر تلویزیون ها، مانیتورها و رایانه های مدرن امروزی از آن پشتیبانی می کنند، اتصال را برقرار کنید. اگر ماوس و/یا کیبورد دستی ندارید، صفحه‌نمایش تلفن می‌تواند به‌عنوان پد لمسی و/یا صفحه‌کلید استفاده شود.

کیفیت دوربین

در کمال تعجب، موتورولا برای دوربین اصلی خود یک سنسور غیر Quad-Bayer انتخاب کرد؛ این سنسور 12 مگاپیکسلی از پیکسل های بزرگ 1.4 میکرومتر با دیافراگم بزرگ f/1.5 برخوردار است. در هر صورت، دیافراگم به سنسور در شب با گرفتن نور بیشتر مزیتی می بخشد، اما عکس های نزدیک فاصله فوکوس بسیار محدودی خواهند داشت.

از سوی دیگر، دوربین فوق عریض کاملاً استاندارد است و اساساً همان دوربین ریزر سال گذشته است؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی 1.12 میکرومتر با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 108 درجه که از فوکوس خودکار پشتیبانی و عکس های سطح ماکرو را امکان پذیر می کند. دوربین سلفی همچنین از سنسور 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 سال گذشته گرفته شده است.

عملکرد دوربین در نور روز به اندازه کافی مناسب است، اگرچه شاید در زمینه یک گوشی پرچمدار خیره کننده نباشد. سطح جزئیات حل شده در این عکس‌ها عالی است، اما نرم‌افزار برای شارپ کردن (بیش از حد) اضافی که می‌تواند در صحنه‌های خاص مزاحم باشد، استفاده می‌کند. تولید رنگ پر جنب و جوش و محدوده دینامیکی بسیار خوب است، اما می‌توانید در صحنه‌های چالش‌برانگیز برش‌های برجسته را ببینید. نویز در غیر این صورت به خوبی کنترل می شود، حتی در داخل خانه. با این حال، وضوح و جزئیات در شرایط نوری نامطلوب آسیب می بیند.

هر چند دیافراگم بسیار عریض f/1.5 یک شمشیر دو لبه است. هنگام عکاسی از اشیایی که واقعا نزدیک هستند، بوکه زیبا و طبیعی ایجاد می شود، اما ممکن است برخی از قسمت های سوژه به دلیل عمق میدان محدود تار شوند. دوربین اولتراواید در نور خوب بسیار محکم است. محدوده دینامیکی خوب است. بازتولید رنگ و نورسنجی مطابق با دوربین اصلی است. و مهمتر از آن، سطح جزئیات تفکیک شده بسیار خوب است. در کمال تعجب، دوربین فوق عریض در تمام سناریوها نسبت به دوربین اصلی سازگارتر است و ما نمونه های فوق عریض گرفته شده در داخل خانه را به همان اندازه دوست داشتیم.

از آنجایی که دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند، ریزر 40 اولترا از آن برای عکاسی ماکرو نزدیک استفاده می کند. نمونه های گرفته شده، با جزئیات زیاد و وضوح کافی به نظر می رسند. عملکرد در محیط های کم نور نیز خوب است.  عکس‌ها در نور کم در حالت عکس استاندارد دارای محدوده دینامیکی گسترده‌ای هستند – منابع نور خوب به نظر می‌رسند، و توازن نمایش برجسته‌ها و سایه‌ها بسیار خوب است.

با این حال، وضوح چیزهای بیشتری را برای دلخواه باقی می گذارد. سرکوب تهاجمی نویز بیشتر جزئیات دقیق را لکه دار می کند و تصاویر با بررسی دقیق تر کاملاً نرم به نظر می رسند. راهی برای دور زدن آن وجود دارد و آن حالت Night Vision موتورولا است. حالت Night Vision اکثر مشکلات وضوح را برطرف می کند. نمایش جزئیات دقیق بهبود می یابد و منابع نور و هایلایت ها نیز بهتر به نظر می رسند. حالت اختصاصی Night Vision نیز کنتراست اضافی و رنگ های زنده تر را به طور کلی معرفی می کند. با این حال، ما عکس های بهتری در نور کم از رقبا، از جمله گلکسی زد فلیپ 4، دیده ایم.

این گوشی می‌تواند با استفاده از دوربین اصلی و سلفی آن تا 4K@60fps فیلم ضبط کند، در حالی که دوربین فوق عریض با سرعت 4K@30fps تنظیم شده است. گزینه ای برای غیرفعال کردن تثبیت در صورت نیاز به FoV اضافی در حین استفاده از سه پایه و همچنین ضبط با استفاده از حالت دید در شب پس از غروب وجود دارد. با این حال، حالت ویدیوی دوم به وضوح 1080p محدود شده است. ویدیوهای استاندارد 2160p@30fps که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، ثابت هستند؛ محدوده دینامیکی چشمگیر است، رنگ‌ها خوب هستند و سطح جزئیات عالی است. با این حال، وضوح می تواند بهتر باشد.

جمع بندی

ریزر 40 اولترا با سخت افزار پرچمدار کار می کند و پول پرچمدار را درخواست می کند. هر دو نمایشگر عالی هستند و ما اجرای صفحه نمایش تاشو را دوست داریم. آنها به اندازه کافی زنده و روشن هستند، در حالی که صفحه نمایش خارجی تقریباً عملکرد کاملی را ارائه می دهد. چیپست آن ممکن است جدیدترین چیپست نباشد، اما می تواند هر چیزی را که در گوگل پلی استور پیدا می کنید اجرا کند. با این حال، چندین دام وجود دارد که نادیده گرفتن آنها، حتی در زمینه یک دستگاه تاشو، سخت است.

هنگامی که دستگاه بسته است، عکس‌ها و فیلم‌ها بریده می‌شوند، سرعت شارژ بی‌نظیر است و عمر باتری تقریباً متوسط است. عملکرد پایدار ممکن است برای برخی از شما که دوست دارید هر از چند گاهی بازی های سختی انجام دهید نیز مشکل ساز باشد. و اگرچه به اندازه کافی قدرتمند است، اما اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 به اندازه جانشین خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 از نظر انرژی کارآمد نیست. یک تلفن تاشو با چنین باتری کوچکی از مزایای کارایی سخت افزاری اضافی بهره مند می شد.

در مجموع، ریزر 40 اولترا نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت بزرگی را نشان می دهد. در رده تاشوی تاشو (در حال حاضر) رقابتی است و قیمت درخواستی آن ممکن است هر گوشی هوشمند پرچم‌دار 2023 را با شارژ سریع، عمر باتری طولانی‌تر و عملکرد عالی دوربین به شما بدهد.

مزایا

  • طراحی زیبا با مقداری محافظت از ورود.
  • نمایشگر اصلی عالی با چین نسبتاً محجوب.
  • صفحه نمایش خارجی عالی که فاکتور شگفت انگیزی را ارائه می دهد و از برنامه های کامل پشتیبانی می کند.
  • نرم افزار پولیش شده با 3 سال به روز رسانی عمده.
  • عملکرد استثنایی سلفی، دوربین اولتراواید خوب.

معایب

  • نمایشگر اصلی در اکثر سناریوها با وجود رتبه بندی 165 هرتز روی 120 هرتز محدود شده است.
  • عمر باتری متوسط، شارژ کند سیمی و بی سیم.
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا