نرم افزار و اینترنت

پایان فعالیت اپلیکیشن کورتانا مایکروسافت از اواخر سال 2023

ظاهراً معرفی Windows Copilot نشان دهنده پایان کورتانا در سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت بود. در سند پشتیبانی جدیدی که برای اولین بار توسط ویندوز سنترال مشاهده شده، این غول فناوری اعلام کرد که پشتیبانی از اپلیکیشن مستقل کورتانا برای ویندوز را در اواخر سال 2023 متوقف خواهد کرد.

مایکروسافت در سال 2014 کورتانا را به عنوان دستیار صوتی برای دستگاه های موبایل ویندوز راه اندازی کرد. قرار بود این پاسخ این شرکت به سیری اپل باشد، و حتی قبل از الکسای آمازون نیز ساخته شده، اما هرگز به سطح شهرت و محبوبیت خود نرسید. در طی این سال ها، مایکروسافت برنامه های خود را برای دستیار صوتی کاهش داد تا اینکه در سال 2021 برنامه های اندروید و iOS خود را متوقف کرد.

این شرکت حتی آن را از دستگاه های سازنده شریک مانند بلندگوهای هوشمند حذف کرد. مخصوصاً برای ویندوز، مایکروسافت وضعیت خود را به عنوان یک دستیار دیجیتالی آماده تغییر داد و آن را به برنامه خود برای رایانه ها تبدیل کرد. این برنامه ای است که تا پایان سال با آن خداحافظی می کنیم.

مایکروسافت در اطلاعیه خود اشاره کرد که کاربران همچنان به “ویژگی های بهره وری قدرتمند در ویندوز و اج که قابلیت های هوش مصنوعی را افزایش داده اند” دسترسی خواهند داشت. به طور خاص به بینگ جدید اشاره کرد که اکنون از فناوری GPT-4 OpenAI پشتیبانی می کند. مایکروسافت ابزار Microsoft 365 Copilot را معرفی کرد که می‌تواند محتوا را در برنامه‌های آفیس با اعلان‌های متنی ایجاد کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا