موبایل و تبلت

اپل مک پرو جدید را با سیلیکون جدید معرفی کرد

در رویداد WWDC 2023 اپل امروز، این شرکت با یک ورک استیشن کاملاً جدید، یعنی مک پرو به میدان آمده است. این آخرین محصول اپل است که از پردازنده‌های اینتل و به یک هیولای کاملا جدید تبدیل می شود.

مک پرو که برای حرفه ای های سطح بالا طراحی شده، از پردازنده جدید اپل M2 Ultra پشتیبانی می کند. این ورک استیشن با داشتن یک پردازشگر 24 هسته ای و حداکثر 76 هسته گرافیکی، تا 7 برابر سریعتر از سری اولیه مک پرو مبتنی بر اینتل است. همچنین با وجود تراشه جدید، مک پرو حالا تا 192 گیگابایت حافظه یکپارچه پشتیبانی کرده که نسبت به پردازنده های M1 Ultra افزایش قابل توجهی دارد.

اپل ادعا می کند که از این سیستم می توان برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده کرد. این ممکن است درست باشد، اما کمی احمقانه است: این مدل‌ها معمولاً توسط آرایه‌هایی از رایانه‌ها در فضای ابری آموزش داده می‌شوند تا روی رایانه دسکتاپ. هنوز برای برنامه‌های ویدیویی، سه بعدی و برنامه‌های استودیو موسیقی پیشرفته، Moar Power یک سرگرمی است.

کامپیوتر جدید تمام ویژگی‌هایی را که از یک کامپیوتر پیشرفته انتظار دارید، شامل هشت پورت تاندربولت و شش اسلات PCIe نسل چهارم را در خود جای داده است. این ممکن است برای اکثر کاربران چندان منطقی نباشد، اما برای تولید برنامه های تلویزیون و رویدادهای زنده، کارت‌های توسعه برای دریافت و پخش محتوا با سرعت بالا بسیار مهم هستند. برچسب قیمت اولیه برای مک پور 6999 دلار است، اما انتظار می‌رود زمانی که تمام زنگ‌ها و سوت‌هایی را که ممکن است بخواهید اضافه کنید، بسیار گران‌تر شود.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا