نرم افزار و اینترنت

اپل iPadOS 17 معرفی شد: صفحه قفل قابل تنظیم، ویجت های تعاملی و موارد دیگر

طبق معمول، اپل مجموعه بزرگی از به روز رسانی ها را برای iPadOS رونمایی می کند. امسال، ما به iPadOS 17 می رویم و طبق معمول دارای مجموعه ای از تغییرات است که قبلاً برای آیفون در iOS 17 نشان داده شده، و با برخی به روز رسانی های خاص تبلت همراه است.

برای شروع، ویجت‌ها اکنون تعاملی هستند، به این معنی که می‌توانید آنها را به‌روزرسانی کنید و بدون نیاز به پرش مستقیم به برنامه، اقداماتی را انجام دهید. می توانید پخش موسیقی را از طریق ویجت Music شروع کنید، یادآوری ها را بررسی کنید، ویژگی های خانه هوشمند را به روز کنید و غیره.

جای تعجب نیست که iPadOS 17 همچنین دارای طراحی مجدد صفحه قفل است که اپل سال گذشته با iOS 16 به آیفون اضافه کرد. این به شما امکان می دهد ویجت ها را به صفحه اصلی اضافه کنید، حالت های مختلف فوکوس را به تصاویر پس زمینه خاص اختصاص دهید، فونت ساعت و متن و موارد دیگر را تغییر دهید. همچنین یک ویژگی جالب Live Photo وجود دارد که وقتی iPad را بیدار می‌کنید، تصویر زمینه شما را متحرک می‌کند.

اپل همچنین برای اولین بار اپلیکیشن Health را به آیپد می آورد. به طور طبیعی، داده‌های برنامه Health را روی تلفن و اپل واچ شما همگام‌سازی می‌کند، اما به نظر می‌رسد اگر آن سخت‌افزار دیگر را ندارید، می‌توانید از آن به‌صورت مستقل نیز استفاده کنید.

پشتیبانی از PDF به برنامه Notes می آید، که ممکن است هیجان انگیزترین چیز به نظر نرسد. اما Notes یک برنامه بسیار قدرتمند است و داشتن فایل‌های PDF برای حاشیه‌نویسی می‌تواند بسیار مفید باشد. حتی یک ویژگی live collaboration وجود دارد که به دو نفر امکان می دهد همزمان روی یک PDF مشترک کار کنند و تغییرات با کار هر دو شما منعکس می شود.

Stage Manager نیز در حال بهبودهایی است که به شما انعطاف بیشتری برای قرار دادن پنجره ها می دهد. این ویژگی بخش مهمی از iPadOS 16 بود و خوب است که می بینیم اپل به برخی از درخواست هایی که مردم در طول سال داشته اند پاسخ می دهد. طبیعتاً بسیاری از همان به‌روزرسانی‌هایی که برای iOS 17 می‌آیند، در اینجا نیز وجود خواهند داشت. این شامل یک تجربه پیام‌رسان بهبودیافته، پوسترهای تماس قابل تنظیم و برنامه جدید مجله است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا