بررسیموبایل و تبلت

بررسی سامسونگ گلکسی A24

سامسونگ گلکسی A24 مقرون به صرفه ترین گوشی سامسونگ بوده که خرید آن منطقی است. برخلاف سری‌های A10 و A00، سری گلکسی A20 در طول سال‌ها پیشنهادات خوبی ارائه کرده و A24 4G جدید در حال شکل‌گیری یکی دیگر از آن‌ها است. اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه با صفحه نمایش روان، دوربین های خوب، عمر باتری بادوام و طراحی چشم نواز هستید، این دقیقا همان چیزی است که گلکسی A24 ارائه می دهد.

مطمئناً این یک تلفن سریع نیست، چه رسد به بازی دوستانه، اما به نظر می رسد که می تواند به خوبی از پس همه چیزها برآید. در ادامه با ایستگاه آی تی همراه باشید تا علاوه بر بررسی نگاهی به مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی A24 داشته باشیم.

مشخصات سخت افزاری

  • بدنه: 162.1 در 77.6 در 8.3 میلیمتر، 195 گرم، فریم پلاستیک
  • نمایشگر: 6.5 اینچ، سوپر امولد، نرخ تازه سازی 90 هرتز، وضوح 1080 در 2340 پیکسل، پیک روشنایی 1000 نیت
  • تراشه: مدیاتک هلیو G99؛ گرافیک Mali-G57 MC2
  • حافظه: 4/6/8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • نرم افزار: اندروید 13، رابط کاربری One UI 5.1
  • دوربین پشتی: اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8، فوق عریض 5 مگاپیکسلی f/2.2 و ماکرو 2 مگاپیکسلی f/2.4
  • دوربین جلویی: 13 مگاپیکسلی f/2.2
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت؛ 25 وات سیمی
  • متفرقه: خواننده اثر انگشت (نصب شده در کناره)، حسگر مجاورت مجازی، NFC

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A24 4G یک گوشی هوشمند زیبا و راحت است. از نظر متریال استفاده شده، تماماً از پلاستیک (به غیر از شیشه صفحه نمایش جلو) ساخته شده است. گلکسی A24 برخلاف گلکسی همتایانش هیچ محافظی در برابر نفوذ ندارد، اما مطمئناً طراحی را ثابت می کند. نداشتن حفاظت IP67 برای گوشی های هوشمند 200 یورویی قابل درک است، اما IP53 می توانست به پر کردن شکاف بین سری A30 و A20 کمک کند.

شیشه جلو و پنل پلاستیکی عقب هر دو صاف و براق هستند، در حالی که فریم کمی خمیده است و روکش مات دارد. شما می توانید A24 را در رنگ های مختلف مشکی، آبی، قرمز تیره و سبز لیمویی (مال ما) خریداری کنید. نمای بیرونی براق، برخلاف روکش مات/فراست، چسبندگی خوبی را ارائه می دهد. و ما واقعاً از چسبندگی کلی و تجربه هندلینگ گلکسی A24 کاملاً راضی هستیم.

پنل 6.5 اینچی در قسمت جلویی قرار دارد که تجربه دیدنی خوبی را برای کاربران ارائه می‌دهد. در بخش جلویی گوشی، صفحه نمایش از لبه به لبه بهره می‌برد و نسبت نمایش به بدنه آن نسبتاً بالا است. در حاشیه بالا صفحه نمایش یک ناچ کوچک وجود دارد که دوربین سلفی را در خود جا داده است.

دکمه‌های فیزیکی روی بدنه گوشی شامل دکمه روشن و خاموش، دکمه تنظیم صدا در کنار بدنه و در قسمت پایین گوشی، یک درگاه USB Type-C برای شارژ و اتصال به دستگاه‌های جانبی وجود دارد. همچنین گوشی دارای یک جک 3.5 میلی‌متری است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند حذف شده است. بطور کلی بدنه گلکسی A24 ساده طراحی شده و برای کسانی که به دنبال گوشی مقرون به صرفه‌ای هستند مناسب می‌باشد.

کیفیت صفحه نمایش

گلکسی A24 4G دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED با بریدگی قطره ای برای دوربین سلفی است. این پنل از رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل (396ppi)، نرخ رفرش 90 هرتز و حداکثر روشنایی تا 1000 نیت پشتیبانی می کند. هیچ پشتیبانی از HDR وجود ندارد. در تست های مختلف صفحه نمایش، ما 464 نیت حداکثر روشنایی را هنگام تنظیم روشنایی به صورت دستی و 1012 نیت هنگام تکیه بر حالت روشنایی خودکار (که شامل افزایش نور خورشید است) گرفته ایم.

گلکسی A24 از حالت‌های رنگی مشابه بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر گلکسی پشتیبانی می‌کند – تنظیمات رنگی Vivid (پیش‌فرض) و Natural را دریافت می‌کنید که به ترتیب با فضاهای رنگی DCI-P3 و sRGB مطابقت دارند. همچنین می توانید هنگام استفاده از گزینه Vivid، تعادل رنگ سفید را به خوبی تنظیم کنید. ما هر دو حالت را دقیق به وسعت رنگ مربوطه پیدا کردیم. در هنگام استفاده از هر دو حالت، هیچ رنگ آبی در سفید و خاکستری وجود نداشت.

گلکسی A24 4G دارای دو گزینه نرخ تازه سازی (به نام Motion Smoothness) بالا (90 هرتز) و استاندارد (60 هرتز) است. هیچ یک از اینها پویا نیستند و محتوا همیشه با نرخ تازه سازی انتخاب شده نشان داده می شود. همانطور که اشاره کردیم هنگام استفاده از نرخ رفرش 90 هرتز، محتوای استاتیک و پخش ویدیو همیشه از 90 هرتز استفاده می کنند، و تنها استثنا چند برنامه ناسازگار با HRR مانند منظره یاب دوربین هستند.

عمر باتری

گوشی هوشمند گلکسی A24 با باتری بزرگی به ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت عرضه می‌شود. این باتری قابلیت ارائه تغذیه برای استفاده طولانی مدت از گوشی را داراست. ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت باتری به شما امکان می‌دهد برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده کنید، از این طریق نیاز به شارژ مکرر را کاهش می‌دهد.

البته، مصرف باتری گوشی نیز به عوامل مختلفی مانند استفاده از برنامه‌های مختلف، بازی‌های سنگین یا تنظیمات صفحه نمایش بستگی دارد. اما با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت، گلکسی A24 به طور کلی عملکرد خوبی در زمینه مصرف انرژی دارد. همچنین گلکسی A24 با قابلیت شارژ سریع 15 وات عرضه می‌شود.

نرم افزار و سخت افزار

گلکسی A24 4G با جدیدترین رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 ارائه می شود. شما همان UX عمومی و حتی بیشتر ویژگی‌های سری Galaxy S را دریافت می‌کنید که دیدن آن در دستگاه‌های میان‌رده عالی است. خبر خوب برای همه کاربران گلکسی این است که لیست ویژگی‌های نرم‌افزاری که برای پرچمداران در نظر گرفته شده، در سال‌های اخیر در حال کاهش است و در حال حاضر فقط شامل موارد خاص مانند Samsung DeX می‌شود.

One UI 5.1 به شما امکان می دهد بین چند استایل ساعت از نمایشگر همیشه روشن انتخاب کنید یا یک ساعت تصویری را انتخاب کنید. اطلاعات موسیقی نیز پشتیبانی می شود. AoD می‌تواند همیشه خاموش، همیشه روشن، برنامه‌ریزی‌شده باشد، فقط زمانی که اعلان‌های جدید در دسترس است نشان داده شود، یا می‌توانید برای 10 ثانیه ضربه به نمایش را انتخاب کنید.

برای اکثر افراد، حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار به احتمال زیاد روش اصلی باز کردن قفل خواهد بود، اما همچنان می‌توانید به جای آن یا در کنار آن از قفل با چهره استفاده کنید. در شرایط خاص می‌تواند راحت‌تر باشد، اما عموماً امنیت کمتری دارد زیرا فقط از دوربین سلفی استفاده می‌کند. اگر اسکن‌های تصادفی زیادی را تجربه کردید، می‌توانید عملکرد همیشه روشن اسکنر اثر انگشت را غیرفعال کنید.

تجربه هنگام برخورد با اصول UI ساده و آشنا است. کشوی برنامه، سایه اعلان‌ها، برنامه‌های اخیر، صفحه قفل و صفحه اصلی، همگی مانند منوی تنظیمات عمومی، طبق معمول کار می‌کنند. پالت رنگ برجسته به طور خودکار بر اساس کاغذ دیواری شما ایجاد می شود و سیستم انتخاب گسترده ای از ترکیب رنگ ها را در اختیار شما قرار می دهد که پالت را می توان روی نمادهای برنامه نیز اعمال کرد. Task Switch یک کار معمولی است و از انجام چند وظیفه ای به صورت پاپ آپ و صفحه نمایش تقسیم شده پشتیبانی می کند.

اکنون می‌توانید ویجت ها را روی هم قرار دهید، و با یک کشیدن انگشت ساده بین ویجت‌های انباشته جابه‌جا شوید. همه ویجت‌ها از Stacking پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین توسعه‌دهندگان برنامه ممکن است مجبور شوند خیلی زود از آن دور شوند. گلکسی A24 4G از تراشه مدیاتک هلیو G99 استفاده می کند که پردازشگر گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است.

این تراشه عملکرد بهتری از اسنپدراگون 680 که در گلکسی A23 آن را دیده بودیم دارد و عملکرد آن در حد و اندازه‌های اسنپدراگون 695 است. از همین رو پردازنده گرافیکی گوشی گلکسی A24 4G می‌تواند اکثر عناوین به جز بازی‌هایی مثل فورتنایت یا گنشین ایمپکت را در تنظیمات گرافیکی پایین با فریم ریت قابل قبول اجرا کند. نسخه پایه دارای 4 گیگابایت رم LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه UFS 2.2 است. همچنین دو نسخه دیگر با 6 گیگابایت رم و 8 گیگابایت رم وجود دارد، در حالی که حافظه داخلی 128 گیگابایت باقی مانده است.

کیفیت دوربین

دوربین سامسونگ گلکسی A24 4G مشابه دوربین گلکسی A23 و A23 5G می باشد، اما با یک تفاوت که سنسور عمق 2 مگاپیکسلی دیگر وجود ندارد. مدل جدید A24 4G دارای دوربین سه گانه در پشت با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی OIS، سنسور فوق عریض 5 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. ما خبرهای خوبی برای دوربین سلفی داریم و اکنون به جای 8 مگاپیکسل، 13 مگاپیکسل است.

دوربین اصلی گلکسی A24 4G از سنسور 50 مگاپیکسلی 1/2.76 اینچی ایزوسل (S5K)JN1 با فیلتر Tetracell و پیکسل‌های 0.64 میکرومتری استفاده می‌کند. این سنسور با لرزشگیر اپتیکال (OIS) همراه است و از PDAF پشتیبانی می‌کند. حالت شب در این دوربین موجود است. دوربین فوق عریض از یک تصویرگر 5 مگاپیکسلی GalaxyCore 5035 استفاده می کند. سنسور پشت یک لنز 17 میلی متری f/2.2 قرار دارد و فوکوس ثابت است.

دوربین ماکرو از سنسور 2 مگاپیکسلی GalaxyCore GC02M1 با دیافراگم f/2.4 و فوکوس ثابت در حدود 4 سانتی متر استفاده می کند. دوربین سلفی به سنسور 13 مگاپیکسلی Sony IMX 258 یا Hynix Hi-1339 با پیکسل‌های 1.12 میکرومتری متکی است. این دوربین پشت یک لنز 25 میلی‌متری f/2.2 قرار دارد و فوکوس ثابت است.

دوربین اصلی به طور پیش‌فرض عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را ذخیره می‌کند و عکس‌هایی که در روز روشن گرفته‌ایم بسیار خوب هستند. جزئیات حل شده کافی است، کاهش نویز کار بسیار خوبی انجام داد، کنتراست عالی، و محدوده دینامیکی گسترده است. پردازش سامسونگ در اینجا کار خوبی انجام می دهد، تصاویر بیش از حد واضح نیستند و به طور کلی بیش از حد پردازش نمی شوند، حتی اگر رنگ ها کمی بیشتر از حد معمول ظاهر شوند.

بسیاری از کاربران نمایش رنگ‌های زنده‌تر سامسونگ را ترجیح می‌دهند، و ما می‌توانیم بفهمیم که چرا آنها عالی به نظر می‌رسند. به طور کلی، عکس‌های فوق‌العاده‌ای از دوربین اصلی، جزئی‌ترین عکس‌های موجود نیستند، اما می‌توانیم بگوییم که بسیار خوب هستند. عکس های 5 مگاپیکسلی دوربین فوق عریض نسبتا ضعیف هستند، جزئیات در بهترین حالت متوسط هستند، وضوح بیش از حد قابل مشاهده است، رنگ ها به دور از دقت هستند زیرا مایل به آبی قابل مشاهده است، اما، اوه، محدوده دینامیکی مناسب است.

این دوربین اغلب ترکیبی از عکس‌های شسته‌شده و بیش از حد تیز شده را با کیفیت پایین ذخیره می‌کند، و می‌توان گفت که استفاده از حالت پانوراما در دوربین اصلی برای اهداف با زاویه‌ی فوق عریض، بی‌معنی است. فوکوس دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در فاصله 4 سانتی متری ثابت شده و ممکن است برای درست کردن آن چند تلاش لازم باشد. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید برخی از نزدیک های قابل استفاده را که می توانید در اینستاگرام خود پست کنید ذخیره کنید. رنگ ها و محدوده دینامیکی آنها خوب است، اما جزئیات حل شده نسبتاً غیر قابل توجه است.

عکس‌های دوربین اصلی در نور کم نوردهی خوبی دارند و اشباع رنگی دوست‌داشتنی دارند. جزئیات حل شده آنها کمتر از حد معمول است و به دلیل کاهش نویز که اغلب مسئول قسمت های لکه دار در عکس است، آسیب بیشتری می بیند. محدوده دینامیکی باریک، اما کنتراست خوب است. ما انتظار عکس‌های بهتری در نور کم از این دوربین داشتیم. برای این منظور می توانید از حالت شب استفاده کنید که فقط روی این دوربین کار می کند. این مورد عکس‌های روشن‌تر را ذخیره می‌کند.

جمع بندی

گوشی گلکسی A24 4G از هر لحاظ نسبت به مدل‌های قبلی خود بهبود پیدا کرده و حالا از همه آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارد. این گوشی عمر باتری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد و سرعت شارژ آن برای محدوده قیمت آن کافی است. باتری، همراه با چیپست صرفه جویی در انرژی، می تواند برای بسیاری از کاربرانی که برای مدت زمان طولانی تر با یک بار شارژ ارزش دارند، لذت واقعی باشد.

گلکسی A24 همچنین با کیفیت عکس و فیلمبرداری خوب از دوربین اصلی و سلفی ما را شگفت زده کرد، در حالی که شاترهای فوق عریض و ماکرو آن بیشتر یک حقه بود تا یک ویژگی مفید. چیزی که ما در این گوشی از دست دادیم، اتصال 5G و حفاظت اولیه از نفوذ است. تک اسپیکر به طور قابل توجهی بی صدا است و کیفیت صدای غیر قابل توجهی نیز دارد و گوشی کمی کند است، شاید به دلیل رم 4 گیگابایتی آن باشد.

مزایا

  • طراحی کلاسیک چشم نواز
  • سوپر AMOLED روشن 90 هرتز، رنگ دقیق
  • عمر باتری درجه یک، سرعت شارژ کافی
  • عملکرد مناسب، ثبات عالی
  • کیفیت خوب عکس و فیلم از دوربین های اصلی و سلفی
  • جدیدترین رابط کاربری One UI، جک 3.5 میلی متری، NFC

معایب

  • بدون 5G
  • 4 گیگابایت رم ممکن است برای تجربه ای بدون تاخیر کافی نباشد
  • دوربین فوق عریض به سختی قابل استفاده است
  • بدون حفاظت از نفوذ، حتی IP53
  • تک بلندگوی بی صدا، صدای ضعیف
  • بدون شارژر داخل جعبه
منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا