صوتی و تصویری

اپل از هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro معرفی کرد

هدست اپل یکی از موردانتظارترین محصولات این شرکت است که درز و شایعات آن به سال 2017 بازمی گردد. اما پس از سال ها گمانه زنی، امروز در WWDC 2023 اپل بالاخره نگاهی واقعی به دستگاهی که اکنون ویژن پرو می نامد به ما ارائه کرد.

Vision Pro که برای پشتیبانی از برنامه‌های واقیت مجازی و افزوده ساخته شده، یک دستگاه مستقل است که دارای طراحی خلاقانه و بدون نیاز به کنترلر اختصاصی است. در عوض، به لطف استفاده از دوربین های خارجی متعدد، اپل قصد دارد به طور کامل به ورودی های صوتی و حرکات دست تکیه کند. علاوه بر این، اپل ویژگی جدیدی به نام EyeSight ایجاد کرده که از نمایشگر بیرونی و دوربین‌های داخلی هدست استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند عکس‌العمل‌های شما را در زمانی که شخصی هدست به سر دارد، ببینند.

ویژن پرو که تا حد امکان سبک طراحی شده، از آلیاژ آلومینیوم سفارشی ساخته شده، در حالی که تاج دیجیتال آن به کاربران اجازه می دهد به راحتی سطح غوطه وری خود را تنظیم کنند. در همین حال، هدبند برای گنجاندن طیف وسیعی از اندازه‌های سر در حالی که هنوز نرم، راحت و تنظیم آسان بوده، ایجاد شده است. در هدبند، غلاف های صوتی دوگانه در دو طرف تعبیه شده که صدای فضایی را ارائه می دهد.

نکته مهم، برای کاهش بیشتر وزن هدست، ویژگی های Vision Pro و باتری خارجی است که با سیم به هدست متصل می شود. وقتی صحبت از اپتیک به میان می‌آید، Vision Pro از یک لنز سه عنصری اختصاصی با نمایشگرهای micro OLED با وضوح بالا استفاده می‌کند که اپل می‌گوید وفاداری بسیار بالایی را ارائه می‌کند. در داخل، هر دو دوربین IR و نورپردازهای LED وجود دارد، در حالی که نمای بیرونی دستگاه دارای هر دو سنسور LiDAR و دوربین قدیمی است. کل هدست، سیستم عامل ویژن اپل است که با تراشه جدید R1 و تراشه M2 این شرکت کار می کند تا عملکرد مستقل سریع و بدون تاخیر را ارائه دهد.

علاوه بر این، امکان استفاده از برنامه‌های آشنا مانند سافاری و سایر برنامه‌ها را داشته، و همچنان می‌توانید با اشیا یا افراد در دنیای واقعی تعامل داشته باشید. با توجه به اینکه Vision Pro برای استفاده در خانه طراحی شده، اپل می گوید به لطف نسخه های جدید برنامه های آشنا مانند FaceTime، این هدست همچنین یک ابزار همکاری عالی برای کسانی است که در جاده هستند.

یکی دیگر از ویژگی های ویژن پرو، گنجاندن اولین دوربین سه بعدی اپل است. اپل می‌گوید که این دوربین می‌تواند برای ثبت لحظات خاص با اطلاعات عمق بیشتر استفاده شود، در حالی که مشخص می‌کند چه زمانی یک فرد در حال ضبط فیلم است یا در حال ضبط نیست. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید از هدست به‌عنوان روشی جذاب برای تماشای تلویزیون یا فیلم استفاده کنید، یک حالت اختصاصی برای تماشای فیلم‌ها وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اندازه محتوا را در صورت درخواست تغییر دهید.

در مورد بازی، اپل می گوید Vision Pro از بیش از 100 بازی مختلف از کتابخانه Apple Arcade پشتیبانی می کند و سیستم می تواند در صورت نیاز با یک کنترلر PS5 یا Xbox ترکیب شود. در WWDC 2023، اپل همچنین از همکاری با دیزنی خبر داد که تجربیات جدیدی را برای Vision Pro از جمله راه‌های پیشرفته برای تماشای نمایش‌ها در دیزنی پلاس، دموهای واقعیت افزوده برای بازی‌های بسکتبال و موارد دیگر به نمایش گذاشت. ویژن پرو قرار است در اوایل سال آینده با قیمت 3499 دلار به فروش برسد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا