نرم افزار و اینترنت

اپل ویژگی های مناسب برای کودکان را برای کاهش فشار چشم معرفی کرد

اپل در WWDC سالانه خود به ویژگی هایی با هدف کاهش فشار چشم کودکان، از جمله سنسور نور روز و هشدارهایی برای دورتر کردن صفحه نمایش از چشمان شما اشاره کرد. این ویژگی پس از آن ارائه شد که اپل در ابتدا ویژگی‌های سلامت و دسترسی بیشتری را برای روز جهانی آگاهی از دسترسی در ماه می پیش‌نمایش کرد.

در حالی که این ویژگی ها می تواند توسط هر کسی استفاده شود، اپل گفت که آنها کودکان را هدف قرار می دهند زیرا myopia، که معمولا به عنوان نزدیک بینی شناخته می شود، معمولا در دوران کودکی ایجاد می شود و بر اساس انجمن بینایی سنجی آمریکا، حدود 30 درصد از جمعیت ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.

در WWDC، اپل گفت که گذراندن زمان بیشتری در بیرون از منزل در نور روز می تواند به کاهش خطر ابتلا به نزدیک بینی در کودک کمک کند. ویژگی جدید اپل واچ از سنسور نور محیط برای اندازه‌گیری مدت زمانی که کاربر در بیرون از خانه می‌گذراند استفاده می‌کند. این داده‌ها در برنامه Health و Health Sharing برای خانواده‌ها نمایش داده می‌شوند تا والدین و سرپرستان بتوانند به اطلاعات کودکان بدون آیفون دسترسی داشته باشند.

تلاش دیگر برای کاهش خطر نزدیک بینی، تشخیص فاصله صفحه نمایش جدید اپل است. ویژگی Screen Distance از فناوری دوربین پشت Face ID در سایر محصولات اپل استفاده می کند تا زمانی که کاربر بیش از حد به صفحه نمایش نزدیک است هشدار ارسال کند. این اعلان به کاربران می‌گوید اگر دستگاه را خیلی نزدیک نگه داشته‌اند، آن را از صورت خود دورتر کنند. طبق گفته اپل، تمام داده های برنامه Health، از جمله به روز رسانی های بینایی برای کودکان، رمزگذاری شده است. این ویژگی به عنوان بخشی از watchOS 10 در دسترس خواهد بود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا