موبایل و تبلت

آپدیت ژوئن Feature Drop گوگل با انبوهی از قابلیت های جدید

به‌طورکلی در اولین دوشنبه هر ماه به‌روزرسانی‌ها را ارسال می شد، امروز گوگل بالاخره بروزرسانی ژوئن خود را برای پیکسل‌ها منتشر کرد. اما این یک به‌روزرسانی معمولی ماهانه نیست، بلکه آخرین نسخه Feature Drop است.

این مورد هر سه ماه یکبار منتشر می‌شوند، و در حالیکه بقیه بروزرسانی‌های ماهانه این شرکت تنها بر روی اصلاح آسیب‌پذیری‌های امنیتی و رفع اشکال تمرکز دارند، این بروزرسانی ویژگی‌های جدیدی را نیز به همراه دارند، دقیقاً همانطور که از نامش پیداست. این بار، انبوهی از نوآوری‌ها توسط گوگل آماده شده، که هم برای گوشی‌های پیکسل سازگار و هم برای ساعت پیکسل ارائه می شود.

بیایید اول از بروزرسانی گوشی شروع کنیم؛ Emoji Wallpapers قابلیتی بود که برای اولین بار در گوگل I/O 2023 به نمایش گذاشته شد و اکنون بالاخره به اینجا رسیده است. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد که با استفاده از ایموجی های مورد علاقه خود، تصاویر پس زمینه حواس پرت و سفارشی ایجاد کنند. ویرایشگر والپیپر می تواند با استفاده از 4000 ایموجی مختلف تصاویر پس زمینه ایجاد کند و در عین حال از الگوها و رنگ های مختلف استفاده کند.

چیزی که این خلاقیت‌ها را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند این است که ایموجی ها موجود در والپیپرها تعاملی هستند، و فقط کمی ذوق بیشتر به خلاقیت‌های والپیپر حواس‌پرور اضافه می‌کنند. اگر به دنبال چیزی شخصی‌تر هستید، گوگل تصاویر پس‌زمینه سینمایی را نیز معرفی کرده که با اعمال یک افکت سه‌بعدی که به آن ابعاد بیشتری می‌دهد، یک تصویر معمولی می‌گیرد و کمی ذوق می‌افزاید.

با هر به‌روزرسانی، Pixel Recorder بهتر و بهتر شده و ویژگی‌های جدیدی را به یک ضبط کننده صوتی استاندارد اضافه می‌کند. آخرین به‌روزرسانی، Recorder Speaker Label‌ هایی را ارائه می‌کند که اکنون می‌توانند به عنوان رونوشت به Google Docs استخراج شوند. کاربران همچنین می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی با برچسب بلندگو تولید کنند و این قدرت را دارند که با استفاده از این برچسب‌های جدید بلندگو، در میان ضبط‌های صوتی نیز جستجو کنند.

تلفن‌های پیگسل از نظر ویژگی‌های ایمنی نیز تقویت می‌شوند، زیرا گوگل با افزودن داده‌های موقعیت مکانی بلادرنگ و وضعیت تماس با مخاطبین اضطراری، Car Crash Detection را بهبود می‌بخشد. این یکی از ویژگی‌هایی است که از قبل در هنگام تصادف با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد. گوگل همچنین بررسی ایمنی و اشتراک‌گذاری اضطراری را با دادن قابلیت فعال کردن این ویژگی با صدا به کاربران افزایش می‌دهد.

با توجه به برخی ویژگی‌های خاص، تلفن‌های سری پیکسل 6 و 7 اکنون می‌توانند عکس‌های خود زمان‌بندی شده را با حرکت دست مقداردهی اولیه کنند. پالم تایمر در زمانی که نیاز به گرفتن عکس دسته جمعی دارید یا فقط نیاز به گرفتن عکسی برای خود دارید، زمانی که هیچکس در اطراف شما نیست، بسیار راحت خواهد بود. علاوه بر این، حالت فوکوس ماکرو پیکسل 7 پرو به ویدیو می آید و به شما این امکان را می دهد که با سوژه های خود بسیار نزدیک و شخصی شوید.

پیکسل واچ همچنین ترفندهای سلامتی جدیدی را دریافت می کند، مانند توانایی ردیابی سطح اکسیژن خون (SpO2) در هنگام خواب. علاوه بر این، اگر ضربان قلب شما خیلی کم یا زیاد شود، ساعت نیز یک اعلان ارسال می کند. در حالی که این ویژگی‌ها در دنیای سلامتی و تناسب اندام جدید نیستند، اما یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده اضافه شده است که یک ساعت هوشمند خوب را حتی بهتر می‌کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند در طول تمرین‌های خاصی استراحت کنند، با ساعتی که اکنون می‌تواند به طور خودکار ردیابی تناسب اندام را متوقف و مجدداً راه‌اندازی کند.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا