نرم افزار و اینترنت

بزودی امکان تبدیل فایل PDF به متن در گوگل کروم فراهم می شود

اگر دید ضعیفی دارید، گوگل به زودی تعامل با فایل‌های PDF را آسان‌تر می‌کند. این شرکت در حال اضافه کردن فناوری OCR (تشخیص کاراکتر نوری) به کروم است که می‌تواند فایل‌های PDF را به متن تبدیل کند که دسترسی به آن‌ها را بیشتر کند، به‌ویژه اگر می‌خواهید صفحه‌خوان آن‌ها را با صدای بلند بخواند. این ابزار همچنین توضیحات تصویر را ارائه می دهد.

گوگل می گوید این ویژگی در ماه های آینده در دسترس خواهد بود. این شرکت همچنین قصد دارد تا اواخر امسال این قابلیت را فراتر از کروم گسترش دهد، اگرچه نگفته است که کدام پلتفرم ممکن است این ارتقا را دریافت کند. این معرفی به عنوان بخشی از یک بخش آموزشی گسترده‌تر است که شامل مجوز برنامه برای کروم بوک های مدارس و دسترسی رایگان به Adobe Express در آمریکا است.

مدیران همچنین کنترل شدیدتری بر آنچه دانشجویان و اساتید می‌توانند در کروم‌بوک‌های خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند، خواهند داشت – آنها می‌توانند دانشجویان را از کپی و چسباندن متن از وب‌سایت‌های خاص، مانند ابزارهای هوش مصنوعی که می‌تواند به آنها در تقلب در آزمون‌ها کمک کند، منع کنند. در همین حال، کاربران بدون در نظر گرفتن جایی که در سیستم عامل کروم هستند، زمان آسان تری برای خاموش کردن دوربین یا میکروفون خود خواهند داشت.

ویژگی PDF خواندن با صدای بلند عمدتاً برای کلاس های درس در نظر گرفته شده، جایی که دانش آموزان با مشکلات بینایی زمان آسان تری را برای خواندن مطالب کلاس اسکن شده یا مقالات تحقیقاتی ضروری خواهند داشت. با این حال، این امر اینترنت را برای عموم مردم در دسترس تر می کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا