دوربین های دیجیتال

معرفی دوربین سونی A6700: پرچمدار جدید بدون آینه APS-C

سونی اخیراً دوربین‌های فول فریم متعددی عرضه کرده، اما تنها یک مدل APS-C در چهار سال گذشته تولید کرده که آن هم ZV-E10 مبتنی بر vlogging است. اکنون سونی این روند را اصلاح کرده و دوربین 26 مگاپیکسلی (MP) A6700 به نمایش گذاشته که اولین دوربین پرچمدار بدون آینه APS-C است. به دلیل ویژگی‌هایی مانند ویدیوی 4K 120p، لرزشگیر حالت فعال و کادربندی خودکار هوش مصنوعی، به‌ویژه برای ولاگینگ قوی است، اما ارزان نیست.

A6700 در نگاه اول مانند دیگر مدل های سری A6000 سونی به نظر می رسد، اما پیشرفت های قابل توجهی در آن وجود دارد. اکنون دستگیره برای بهبود هندلینگ و پایداری بزرگتر شده و یک صفحه جلویی قابل تخصیص را معرفی می کند که عکاسی دستی را آسان تر می کند. این دوربین دارای یک LCD با زاویه متغیر (به جای یک LCD بازشو مانند قبل)، به همراه یک منظره یاب الکترونیکی با وضوح کم (2.36 میلیون نقطه) اما سریع (120 فریم در ثانیه) است. همچنین نسبتا جمع و جور بوده و 35 درصد کوچکتر و 21 درصد سبکتر از 1500 دلاری کانن R7 است.

سونی همچنین یک شمارنده still/movie/S&Q با تنظیمات اختصاصی برای هر کدام، همراه با یک منوی اصلی و ساختار منوی جدید و بسیار بصری‌تر برای دوربین ارائه کرده است. این دوربین با پورت‌های میکروفون و هدفون، USB-C 3.2 Gen1، یک درگاه micro HDMI و یک اسلات کارت SD UHS-II در کناره‌ها عرضه می‌شود. اگر در آب و هوای نامساعد عکس می‌گیرید، در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم است و از فیلم‌برداری وب‌کم 4K30p پشتیبانی می‌کند.

A6700 نسبت به سرعت عکسبرداری A6600 را بهبود نیافته، و همچنان با فوکوس خودکار و ردیابی نوردهی خودکار، عکس های پشت سر هم با همان سرعت 11 فریم در ثانیه (در دو حالت شاتر مکانیکی و الکترونیکی) را می گیرد. با این حال، می‌تواند عکس‌های بسیار بیشتری را در یک زمان ثبت کند، بافر جدید بزرگتر به شما امکان می‌دهد 59 عکس خام (RAW) فشرده و بیش از 1000 JPEG را بدون توقف ثبت کنید.

فوکوس خودکار نیز به لطف سنسور و پردازنده سریع‌تر با نور پشتی (BSI) که هشت برابر سریع‌تر از مدل‌های گذشته بوده، بهبود یافته است. سونی قول “ردیابی بلادرنگ قابل اعتماد” را برای انسان‌ها، حیوانات و پرندگان، حشرات و وسایل نقلیه (ماشین‌ها، قطارها و هواپیماها) می‌دهد. عملکرد فوکوس خودکار چشم انسان 60 درصد نسبت به مدل های قبلی افزایش یافته، در حالی که سرعت فوکوس خودکار چشم حیوانات/پرنده 40 درصد بهتر شده است.

همچنین به لطف سنسور BSI و پردازنده بهبودیافته، باید در نور کم عکس های بهتری بگیرد. در نهایت در سمت عکس، اکنون گزینه‌های RAW قابل انتخاب از جمله بدون اتلاف و فشرده، همراه با تصاویر ثابت JPEG، HEIF و HLG را ارائه می‌دهد. در حالی که سونی قبلاً یک دوربین مبتنی بر vlogging یعنی ZV-E10 دارد، A6700 از این نظر حتی قوی‌تر است.

می‌توانید ویدیوهای 4K تا سرعت 120 فریم بر ثانیه با کیفیت 10 بیت 4:2:2 (FHD در 240p) را با AF/AE ضبط کنید، که از همه رقبای APS-C به جز X-H2S 2000 دلاری فوجی‌فیلم برتری دارد. سونی می‌گوید که بهتر از آن، نمونه‌برداری فوق‌العاده‌ای از 6K است که منجر به وضوح بالا 4K با حداقل موآر و نازک می‌شود. با کدک‌های فریم I که ویرایش آسان‌تری دارند، می‌توانید با فرمت XAVC سونی با سرعت حداکثر 600 مگابیت در ثانیه ضبط کنید.

از حالت S-Cinetone و Sony S-Log3 برای افزایش وضوح پویا تا 14+ استاپ (مطابق با دوربین های Cinema line) همراه با LUT های قابل تخصیص توسط کاربر پشتیبانی می کند تا بتوانید ایده بهتری از آنچه در حال عکاسی هستید داشته باشید. قیمت A6700 از 1399 دلار (فقط بدنه) یا 1499 دلار با لنز کیت 16-50 میلی متری و 1699 دلار با لنز 18-135 میلی متر شروع می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا