نرم افزار و اینترنت

ویژگی Passkey به نسخه iOS تیک تاک افزوده شد

به لطف تیک تاک، لیست برنامه های شخص ثالثی که از ورود با Passkey در آیفون پشتیبانی می کنند، یک عدد افزایش یافته است. کاربران این سرویس محبوب اشتراک‌گذاری ویدیو اکنون این گزینه را خواهند داشت که با Passkey مرتبط با Apple ID خود وارد حساب کاربری خود شوند، به این معنی که می‌توانند به راحتی با استفاده از Face یا Touch ID وارد حساب خود شوند.

Passkey گزینه ایمن تری نسبت به ورود رمز عبور در نظر گرفته می شود، زیرا از یک جفت کلید رمزنگاری تشکیل شده است. یکی از کلیدها یک کلید عمومی است که با وب سایت یا سرویس مرتبط است، در حالی که دیگری یک کلید خصوصی است که فقط در دستگاه کاربر ذخیره می شود.

سرویس‌ها و برنامه‌هایی مانند تیک تاک به آن کلید خصوصی دسترسی ندارند و کاربران نمی‌توانند آن را کپی یا ارائه کنند، و این باعث می‌شود که Passkey در برابر نقض داده‌ها و مهندسی اجتماعی توسط بازیگران بد مقاومت کنند. دستگاه‌های iOS هویت کاربران را برای ورود به سیستم با استفاده از داده‌های بیومتریک آنها قبل از تطبیق کلید خصوصی آن‌ها با کلید عمومی سرویس، احراز هویت می‌کنند.

برای اینکه بتوانید از Passkey در تیک تاک برای آیفون و آیپد استفاده کنید، دستگاه آنها باید آخرین نسخه iOS را اجرا کند. iCloud Keychain آنها نیز باید فعال باشد، زیرا اپل Passkey را در سیستم مدیریت رمز عبور خود ذخیره می کند. در نهایت، احراز هویت دو مرحله ای باید برای Apple ID آنها روشن شود. تیک تاک از این ماه شروع به ارائه پشتیبانی از Passkey برای مناطق خاصی در آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی خواهد کرد.

سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو اشاره کرد که این ویژگی به مرور زمان در مکان‌های دیگر و سایر سیستم‌عامل‌ها در دسترس خواهد بود، بنابراین به احتمال زیاد راه خود را به آمریکای شمالی و دستگاه‌های اندرویدی باز خواهد کرد. کاربران تیک تاک که به گزینه ورود دسترسی پیدا می کنند، می توانند با رفتن به پروفایل خود در پایین اپلیکیشن و سپس دسترسی به privacy در منو، آن را فعال کنند. از آنجا، آنها باید به گزینه Account دسترسی داشته باشند و سپس روی iCloud passkey ضربه بزنید تا صفحه تنظیمات را ببینید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا