نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن Nearby Share گوگل برای ویندوز در دسترس قرار گرفت

گوگل اپلیکیشن Nearby Share را برای رایانه ویندوزی در دسترس قرار داد. یک نسخه کامپیوتر از اپلیکیشن، که آن را به اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه هایی مانند گوشی های اندروید و کروم بوک ها تبدیل می کند، چند ماه است که در نسخه بتا قرار دارد، اما اکنون برای بهترین زمان آماده است.

گوگل می گوید بیش از 1.7 میلیون نفر نسخه بتا را نصب کرده اند. آنها از آن برای انتقال بیش از 50 میلیون فایل، عمدتاً عکس و فیلم استفاده کرده اند. گوگل برخی از ویژگی‌های جدید را به Nearby Share برای ویندوز اضافه کرده است. اکنون زمان تخمینی مدت زمان لازم برای تکمیل انتقال فایل را خواهید دید. اعلان‌های دستگاه شامل یک پیش‌نمایش تصویر می‌شود تا به شما کمک کند مطمئن شوید که فایل صحیح را به اشتراک می‌گذارید. گوگل قصد دارد ویژگی‌های بیشتری را اضافه کند و با برخی از تولیدکنندگان رایانه، از جمله اچ پی، همکاری می‌کند تا این برنامه را در سیستم‌های خود قرار دهد.

برای استفاده از Nearby Share برای ویندوز، باید عملکردهای WiFi و بلوتوث رایانه خود را فعال کنید. پس از راه‌اندازی، فقط باید یک فایل را به داخل برنامه بکشید یا روی آن کلیک راست کرده و گزینه Nearby Share را انتخاب کنید تا آن را به دستگاه نزدیک ارسال کنید. اگر در رایانه و تلفن اندروید خود (یا تبلت یا کروم بوک) به همان حساب گوگل وارد شده باشید، انتقال به طور خودکار در دستگاه دریافت کننده پذیرفته می شود. در هر صورت، دستگاه‌هایی که فایل‌ها را بین آنها انتقال می‌دهید باید در فاصله 16 فوتی از یکدیگر قرار داشته باشند. تنظیمات دید دستگاه برای کمک به جلوگیری از هرزنامه و انتقال فایل های ناخواسته وجود دارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا