موبایل و تبلت

ناتینگ فون 2 در مقابل گوگل پیکسل 7 پرو: کدام بهتر است؟

هدف ناتینگ این است که بازار گوشی های هوشمند اندرویدی را با خارج شدن از جعبه در مقایسه با سایر OEM ها متزلزل کند. این شامل گوگل نیز می‌شود که با وجود توسعه‌دهنده اندروید، همچنان برای سهم بازار با خط تولید پیکسل خود مبارزه می‌کند. با این حال، شکی وجود ندارد که جدیدترین گوشی گوگل پیکسل 7 پرو این شرکت، بهترین گوشی هوشمند آن تا کنون است و در مجموع یکی از بهترین گوشی های امسال است.

در حالی که ناتینگ فون 1 اولیه یک مفهوم جالب بود که مشخصاتی برای مطابقت با ظاهر چشمگیر آن نداشت، ناتینگ فون 2 قصد دارد آن را تغییر دهد. اکنون که دارای پردازنده پرچمدار اسنپدراگون و سیستم دوربین ارتقا یافته است، آیا فون 2 می تواند در برابر بهترین گوشی گوگل تا کنون قرار بگیرد؟

مشخصات سخت افزاری

مدل ناتینگ فون 2 گوگل پیکسل 7 پرو
پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 گوگل تنسور G2
نمایشگر 6.7 اینچ OLED با نرخ 120 هرتز 6.7 اینچ AMOLED، وضوح کواد اچ دی پلاس، نرخ 120 هرتز، روشنایی 1500 نیت
حافظه رم 8/12 گیگابایت 8/12 گیگابایت
حافظه ذخیره سازی 256/512 گیگابایت 256/512 گیگابایت
باتری 4700 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 45 وات 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 23 وات، بیسیم 23 وات، معکوس 4.5 وات
پورت USB-C USB-C
سیستم عامل اندروید 13 اندروید 13
دوربین جلویی 32 مگاپیکسل 10.8 مگاپیکسل f/2.2
دوربین پشتی اصلی 50 مگاپیکسلی IMX890، فوق عریض 50 مگاپیکسلی JN1 اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.9، فوق عریض 12 مگاپیکسلی f/2.2، تله فوتو 48 مگاپیکسلی f/3.5
بدنه 162.1 در 76.4 در 8.6 میلیمتر، 201.2 گرم 162.9 در 76.6 در 8.9 میلی‌متر، 212 گرم
رنگ ها سفید و خاکستری ابسیدین، برفی، فندقی

طراحی و کیفیت ساخت

اکثر سازندگان، بیرونی گوشی های خود را به روشی عمدی طراحی می کنند و به چیزهایی مانند ظاهر دستگاه و احساس آن در دست اهمیت می دهند. اما وقتی یک دستگاه شفاف می سازید، این پیشرفت یک گام فراتر می رود. اکنون باید نگران ظاهر گوشی در داخل نیز باشید. این دقیقاً همان کاری است که ناتینگ با فون 2 انجام داد، که دارای پشتی پلاستیکی شفاف است که کمی از آنچه در داخل کار است را نشان می دهد.

این شرکت این کار را به روشی عمدی انجام داد – شما کابل‌های روبان تمیز شده و سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم را به جای PCB‌های در معرض دید یا سایر اجزا می‌بینید – اما هنوز هم ظاهر جالبی است که کمی خوب به نظر می‌رسد. رابط Glyph را نباید نادیده گرفت که مجموعه ای از 11 نوار LED است که در پشت تلفن یافت می شود.

سال گذشته، چراغ ها همه در یک نوار منفرد پیدا شدند. اکنون، آنها قطع شده‌اند و امکان سفارشی‌سازی بیشتر در انواع الگوها و اعلان‌هایی را که می‌تواند نشان دهد، فراهم می‌کند. به علاوه، یک ویژگی جدید به نام Glyph Composer به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های زنگ سفارشی Glyph را برای مخاطبین ایجاد کنید، بنابراین بر اساس نحوه روشن شدن چراغ‌ها دقیقاً می‌دانید چه کسی تماس می‌گیرد.

فون 2 در حال حاضر شامل برخی از لوازم داخلی درجه یک پرچمدار است، اما طراحی همچنان کارت ویزیت جدیدترین گوشی هوشمند Nothing است. به این ترتیب، اگر این طراحی برای شما جذاب نیست، احتمالاً بهتر است گوشی دیگری را انتخاب کنید. از سوی دیگر، پیکسل 7 پرو یک گوشی هوشمند سنتی است که کار زیادی برای جدا کردن خود از بسته انجام نمی دهد.

کارت ویزیت آن نوار دوربین است که بر خلاف برآمدگی معمولی دوربین، در تمام قسمت پشت تلفن امتداد دارد. این به نظر خوب است و یک مزیت کاربردی دارد که از تکان خوردن گوشی در هنگام قرار دادن روی یک سطح جلوگیری می کند. در غیر این صورت، پیکسل 7 پرو دارای پشت شیشه ای منحنی بوده و از روکش فلزی صیقلی در لبه های آن بهره می برد، بنابراین نسبت به فون 2 برتری بیشتری دارد.

صفحه نمایش

هر دو گوشی فون 2 و پیکسل 7 پرو دارای نمایشگرهای 6.7 اینچی گسترده هستند، اما صفحه نمایش گوگل تقریباً با هر معیاری بهتر است. پیکسل 7 پرو از یک پنل QHD+ LTPO POLED بهره مند بوده که رزولوشن 3120×1440 پیکسل را ارائه می دهد. فناوری LPTO به صفحه‌نمایش اجازه می‌دهد تا نرخ تازه‌سازی خود را بین 10 تا 120 هرتز بر اساس کاری که انجام می‌دهید تنظیم کند، که با حفظ عمر باتری، انیمیشن‌ها و اسکرول را روان می‌کند.

به علاوه، حداکثر روشنایی آن 1500 نیت است و از محتوای HDR پشتیبانی می کند. در حالی که نمایشگر موجود در ناتینگ فون 2 به هیچ وجه بد نیست، پیکسل 7 پرو یک پرچمدار واقعی است که عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. فون 2 دارای صفحه نمایش OLED با رزولوشن 2412×1080 پیکسل است که از نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز نیز پشتیبانی می کند. یکی از زمینه‌هایی که فون 2 از پیکسل 7 پرو پیشی می‌گیرد، از نظر درجه‌بندی اوج روشنایی است. دستگاه ناتینگ 1600 نیت روشنایی را ارائه می دهد.

اگرچه این تفاوت بسیار ناچیز است، اما اگر زمان زیادی را در خارج از منزل و زیر نور مستقیم خورشید بگذرانید، می تواند عاملی موثری باشد. در غیر این صورت، اگرچه فون 2 دارای وضوح صفحه پایین تری نسبت به پیکسل 7 پرو دارد، اما هر دو پنل عالی به نظر می رسند و هر کدام انتخاب خوبی هستند.

عملکرد و نرم افزار

قیمت گوشی 2 امسال افزایش یافت اما دلیل خوبی داشت. این گوشی اکنون مجهز به تراشه پرچمدار سال گذشته اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که معمولاً بهتر از تراشه های داخلی گوگل کار می کند. همچنین عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی داشته است. کوالکام در حال حاضر نسخه نسل 2 این تراشه را در پرچمداران دیگر مانند گلکسی اس 23 اولترا در دسترس دارد، اما ما گمان می کنیم که ناتینگ می توانست آن پردازنده را بدون افزایش قیمت بیشتر به فون 2 بیاورد.

گوگل با ساخت تراشه ای که برای سخت افزار پیکسل و نرم افزار اندروید بهینه شده ، سعی کرد مسیر اپل را با سری Tensor طی کند. Tensor G2 که پیکسل 7 پرو را تامین می کند، از نظر عملکرد هنوز کاملاً در آن جا نیست. این تمایل به گرم شدن بیش از حد در برخی مواقع دارد، عملکرد آن کاهش می یابد و به طور کلی در معیارها نسبت به بهترین تراشه های کوالکام، از جمله اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عملکرد بدتری دارد.

اما، مانند اپل و تراشه‌های آن، سیلیکون تنسور G2 برای اندروید 13 بهینه شده و گوگل بیشترین بهره را از آن می‌برد. پیکسل 7 پرو در استفاده روزانه عالی عمل خواهد کرد، بخشی از آن به لطف هوش مصنوعی عالی گوگل و ویژگی‌های یادگیری ماشینی است که برخی از ویژگی‌ها و دوربین‌های انحصاری سخت‌افزار را نیز تامین می‌کند. برای تعیین کمیت این تراشه‌های مختلف در مقابل یکدیگر، Geekbench 6 را برای بنچمارک کردن عملکرد آنها راه‌اندازی کردیم.

گوشی ها تک هسته ای چند هسته ای
ناتینگ فون 2 1,723 4,437
گوگل پیکسل 7 پرو 1,406 3,436

در سال 2023، متوجه شدیم که بهترین تجربه نرم‌افزاری در گوشی‌های هوشمند اندروید استوک است، بنابراین بهترین ویژگی پیکسل 7 پرو ممکن است اجرای کامل اندروید 13 با تمام ویژگی‌های منحصر به فرد پیکسل آن باشد. این شامل ویژگی هایی مانند Photo Unblur، Magic Eraser و Live Translate است. به‌علاوه، بهترین پشتیبانی از سیستم‌عامل و به‌روزرسانی امنیتی را از هر سازنده اندرویدی دریافت خواهید کرد.

سایر تولیدکنندگان معمولاً بین مهندسی بیش از حد پوسته سنگین اندروید نسبت به اندروید استوک یا رها کردن آن بیشتر به همان شکلی که هست، انتخاب دارند. ناتینگ با اضافه کردن چند ترفند طراحی و ویژگی های انحصاری Nothing و چیزهای دیگر انتخاب درستی انجام داد. این در مقایسه با سایر سیستم‌عامل‌های اندروید، مانند One UI 5 سامسونگ، بسیار عالی است.

“Nothing OS” درست مانند استفاده از تلفن پیکسل است، که یک تعریف بزرگ است. بعلاوه، در هنگام راه اندازی این گزینه را دارید که پوسته Nothing را انتخاب کنید یا با یک رابط کاربری معمولی اندروید 13 ادامه دهید.

دوربین

پیکسل 7 پرو دارای پیشرفته ترین سیستم دوربین و توانمندترین ویژگی های پس پردازش در بین هر گوشی هوشمند در سال 2023 است. این شامل ناتینگ فون 2 می شود، حتی پس از اینکه این شرکت سیستم دوربین را به طور قابل توجهی در مقایسه با فون 1 ارتقا داد. پیکسل 7 پرو دارای سه سنسور دوربین است: دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی. هر دو لنز اصلی و تله فوتو دارای لرزشگیر اپتیکال هستند، در حالی که دوربین فوق عریض فقط فوکوس خودکار را ارائه می دهد.

علاوه بر سخت‌افزار، مزایای استفاده از تنسور G2 از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که باعث می‌شود عکس‌ها حتی در شرایط پایین‌تر نیز فوق‌العاده باشند. سیستم دوربین ناتینگ فون 2 بسیار بهتر از سیستمی است که در فون 1 عرضه شده، اما هنوز در مقایسه با پیکسل 7 پرو ضعیف است. ناتینگ از سنسور 50 مگاپیکسلی IMX890 سونی استفاده کرده که دارای اندازه سنسور تصویر 1/1.56 اینچی با دیافراگم f/1.9 است.

با این حال، اینجاست که تغییرات به پایان می رسد زیرا دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ JN1 فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و سنسور تصویر 1/2.76 اینچی دقیقاً همان دوربینی است که در فون 1 خواهید یافت.

جمع بندی

به زبان ساده، گوگل پیکسل 7 پرو در مقایسه با ناتینگ فون 2 در رده وزنی دیگری قرار دارد. قیمت این دو گوشی هوشمند 300 دلار با هم تفاوت دارد و این تفاوت در مواردی مانند صفحه نمایش و دوربین مشخص می شود. حتی پردازنده تنسور G2 در استفاده روزانه جایگاه خود را حفظ می کند، اگرچه در معیارها نسبت به سیستم روی یک تراشه کوالکام فون 2 شکست می خورد.

پیکسل 7 پرو گوشی بهترین گوشی در سال 2023 است و با قیمت 900 دلاری که به فروش می رسد ارزش زیادی دارد. اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار اندرویدی با نرم افزار تمیز هستید، پیکسل 7 پرو انتخاب مناسبی است. با این حال، اگر به برخی از ویژگی‌های پیشرفته‌ای که در بالا به آن اشاره کردیم نیاز ندارید، Nothing Phone 2 همچنان یک گوشی هوشمند بسیار قوی است.

این صفحه نمایش خوب، دوربین های بهبود یافته و پردازنده کوالکام پرچمدار است. به علاوه، NothingOS همه چیزهای فوق‌العاده‌ موجود در اندروید 13 بوده، را حفظ کرده و چند ویژگی Nothing را به آن اضافه می‌کند. همچنین طراحی شفاف و رابط Glyph وجود دارد که در هیچ جای دیگری نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید. اگر از علاقه مندان به فناوری هستید و نمی خواهید نزدیک به هزار دلار برای یک گوشی هوشمند خرج کنید، فون 2 یک گزینه عالی است که می توانید تنها با 600 دلار آن را تهیه کنید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا