موبایل و تبلت

معرفی سری گلکسی تب اس 9 با اسنپدراگون 8 نسل 2

سامسونگ سال‌هاست که سری گلکسی تب خود را به‌طور مداوم اصلاح کرده و جدیدترین موارد اضافه شده با گلکسی تب اس 9 سه‌گانه در اینجا ارائه شده است. مانند سال گذشته، سامسونگ یک تبلت معمولی را با صفحه نمایش 11 اینچی و یک نسخه سایز بزرگ با قطر 12.4 اینچی عرضه می کند در حالی که مدل رده بالای اولترا دارای پنل عظیم 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X است.

گلکسی تب اس 9 اولترا

شاید در نگاه اول، گلکسی تب اس 9 اولترا تفاوت چندانی با مدل قبلی خود نداشته باشد، اما سامسونگ موفق شد چندین ارتقاء قابل توجه را ارائه دهد. هر سه مدل گلکسی تب S9 اکنون دارای IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب هستند و آنها را به اولین تبلت های اصلی سامسونگ تبدیل می کند (خط مقاوم Tab Active نیز وجود دارد) که دارای این سطح از محافظت در برابر نفوذ هستند.

نسخه اولترا یک صفحه نمایش 14.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1848 در 2960 پیکسل و نرخ تازه سازی متغیر 120 هرتز دارد.  نکته جدید در اینجا تقویت‌کننده بینایی سامسونگ است که در دستگاه‌های گلکسی S23 نیز وجود دارد و دید و رنگ‌ها را در شرایط بسیار روشن بهبود می‌بخشد. بریدگی ناچ همچنان وجود دارد و یک جفت دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است – یک ماژول عریض معمولی و یک ماژول فوق عریض. اسپیکرهای چهارگانه با تنظیم AKG اکنون 20 درصد بزرگ‌تر شده‌اند و حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر نمایشگر نیز به آن اضافه شده است.

سری گلکسی تب اس 9 به چیپست گلکسی پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 درست مانند سری گلکسی S23 و جدیدترین گوشی های تاشو سامسونگ مجهز شده است. نسخه اولترا را می توان با رم 12 یا 16 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 256/512 یا 1 ترابایتی پیکربندی کرد. هر دستگاه تب S9 فقط در Wi-Fi یا 5G قابل تنظیم است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.

پشت تب اس 9 اولترا دارای طراحی ظریف با حلقه‌های دوربین دوگانه و فلاش LED است. یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه وجود دارد. ماژول ثانویه یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض است که باید ارتقای قابل توجهی نسبت به واحد 6 مگاپیکسلی تب اس 8 اولترا باشد.

سری تب اس 9 اندروید 13 را با رابط کاربری One UI 5.1 اجرا می کنند. سامسونگ همچنین ویژگی‌های تداومی را برای گوشی‌های پرچمدار گلکسی منتخب از جمله Flip5 جدید ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد از تلفن خود به عنوان یک نمایشگر همراه برای تبلت خود در برنامه‌های انتخابی استفاده کنید و در عین حال یک کلیپ‌بورد مشترک را در دستگاه‌های گلکسی خود ارائه دهید.

سامسونگ همچنین متعهد شده که چهار به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی ارائه کند. دستگاه‌های سری تب S9 همچنین برخی از برنامه‌ها و ویژگی‌های انحصاری مانند GoodNotes را دریافت می‌کنند – یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های آیپد برای یادداشت‌برداری، که بالاخره به اندروید می‌آید و به طور انحصاری در دستگاه‌های گلکسی تب پشتیبانی‌شده در دسترس خواهد بود.

سامسونگ همچنان قلم S Pen را با هر سه تب همراه می کند. Tab S9 Ultra همچنین دارای باتری 11200 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی است، اما شما باید آداپتور خود را تهیه کنید زیرا در بسته بندی خرده فروشی گنجانده نشده است. نسخه اولترا در رنگ‌های بژ و گرافیتی عرضه و از 1199 دلار / 1199 پوند قیمت شروع می‌شود. 

گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

برخلاف گلکسی تب S8 سال گذشته که دارای LCD بود، سامسونگ تب S9 معمولی را با همان پنل Dynamic AMOLED 2X مانند برادران بزرگتر خود تجهیز کرد. تب اس 9 دارای نمایشگر 11 اینچی با نرخ رفرش تطبیقی 120 هرتز، دوربین جلویی 12 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت UD است. نسخه پلاس دارای نمایشگر 12.4 اینچی و همان نرخ تازه‌سازی است و مانند اولترا شامل دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی + 8 مگاپیکسلی در پشت است. تقویت کننده ویژن سامسونگ در مدل های تب S9 و S9 پلاس نیز وجود دارد.

تب اس 9 و اس 9 پلاس همچنین به چیپست گلکسی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز شده اند، اما تب اس 9 تنها با 8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی قابل تنظیم است، در حالی که پلاس به طور استاندارد دارای 12 گیگابایت رم است و با حافظه 256/512 گیگابایت قابل تنظیم است.

نکته دیگر تفاوت در بخش باتری است که تب اس 9 یک باتری 8400 میلی آمپر ساعتی دارد در حالی که نسخه پلاس دارای باتری 10900 میلی آمپر ساعتی است. هر دو تبلت از شارژ سریع تا 45 وات پشتیبانی می کنند. همه مدل‌های تب اس 9 رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 را بوت می کنند و همراه با قلم‌های S Pen عرضه می‌شوند. گلکسی تب S9 از قیمت پایه 799 دلار / 799 پوند شروع شده، در حالی که نسخه پلاس از 1149 دلار / 999 پوند شروع می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا