رپورتاژ آگهی

معرفی پلتفرم اسپلانک (Splunk)

اسپلانک یک ارائه دهنده پیشرو در راه حل‌های امنیتی است و راهکار SIEM آن یکی از بهترین راهکار‌های موجود در این زمینه در سطح جهانی می‌باشد. Splunk SIEM برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده‌ها و رویدادهای امنیتی در زمان واقعی طراحی شده و دید ارزشمندی از وضعیت امنیتی سازمان ها ارائه می‌دهد.

اسپلانک دارای چندین ویژگی است که آن را به یک انتخاب ارجح برای سازمان‌ها در سراسر جهان تبدیل می‌کند. برای مثال، الگوریتم‌های یادگیری ماشین آن به شناسایی و پاسخ سریع به حوادث امنیتی کمک می‌کنند. این راه حل همچنین دارای یک رابط کاربری گرافیکی در قالب وب‌سرور است که در اختیار کاربر قرار گرفته و امکان شناسایی و بررسی حوادث امنیتی را برای تحلیل‌گران امنیتی تسهیل می کند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد اسپلانک توانایی مقیاس پذیری آن است تا امکان پاسخگویی به نیازهای هر سازمان، صرف نظر از اندازه یا پیچیدگی شبکه آن سازمان باشد .مهم نیست شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و یا یک شرکت بزرگ، اسپلانک کمک می‌کند تا داده‌ها و دارایی‌های خود را به طور موثر و سازمان یافته ای ایمن کنید.

از جمله ویژگی‌های اسپلانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • معماری پیاده‌سازی با محوریت تحلیل Big Data
  • تحلیل رخدادهای امنیتی با ماژول‌های مختلف
  • تحلیل داده‌ها بر اساس الگوی رفتاری اجزا و کاربران
  • پیگیری خودکار رفتارهای مشکوک به منظور کشف اقدامات بعدی
  • پیاده‌سازی طرح‌های مقابله با حوادث به صورت پیش‌فرض
  • هماهنگ سازی، خودکارسازی و پاسخگویی به رخدادهای امنیتی

استفاده از لایسنس اسپلانک چه مزایایی دارد؟

این روزها دانش تحلیل داده‌ها و همچنین رویدادهای (Logs) شبکه‌های ارتباطی امری بسیار مهم جهت امن سازی کسب و کارها از جمله سازمان و ارگان‌های دولتی و خصوصی است. امنیت اطلاعات پردازشی و ذخیره شده موضوعی بسیار مهم برای شرکت های امنیت سایبری می‌باشد و اگر مورد حمله قرار گیرند، ممکن است به بهای نابودی آن سازمان و ارگان تمام شود.

در این بین ثبت، ویرایش و هر تغییری که بر روی داده های سازمان شکل بگیرد، قادر به ذخیره شدن در ساختار یک رخداد است و به مدیران امنیت و آی تی کمک می‌کند تا از میان این رخدادها موارد مشکوک را کشف و سعی در امن سازی آنها کنند. همچنین شرکت های امنیت سایبری متعددی در داخل و خارج از کشور وجود دارد که وظیفه پایش و بررسی این وقایع را به عهده داشته و در صورت مشاهده‌ی مخاطرات در شبکه یک سازمان ، آنها را گزارش و جهت امن سازی به آنها مشاوره می‌دهند. اسپلانک از جمله پرطرفدارترین نرم افزارهایی است که اطلاعات رخدادی را بصورت خودکار و جامع ثبت می‌کند تا در آینده مورد پایش قرار گیرد.

از طریق پایش این اطلاعات می‌توان گزارش‌های بسیار مهمی را ایجاد و در جهت شناسایی آسیب های شبکه سازمان‌، از آنها استفاده نمود تا به واسطه آن عملیات امن سازی و برطرف کردن رخنه‌ها انجام گردد.

در صورتی که از لایسنس این محصول استفاده شود، قابلیت های زیر برای سازمان یا کاربران فراهم خواهد شد:

  • امکان ذخیره سازی حجم وسیعی از داده ها به صورت روزانه
  • امکان کلاستر کردن و انجام جستجوی توزیع شده
  • بهره وری کامل از ماژول های مختلف اسپلانک نظیر Splunk Enterprise Security و …
  • امنیت بالاتر به واسطه فعال سازی احراز هویت و سایر ماژول های امنیتی
  • عدم اختلال در ذخیره سازی و تحلیل داده ها

لایسنس اسپلانک بر اساس حجم داده‌، نوع کاربر، مدت زمان و نوع پلتفرم تقسم بندی می‌شوند:

  • لایسنس ها از نظر حجم داده

لایسنس Enterprise: این نوع لایسنس به کاربر حجم‌های مختلف مانند (1، 10، 100 و …) گیگابایت داده در روز را ارائه می‌دهد. به بیانی دیگر، با استفاده از این مدل لایسنس، می توان به میزان 1، 10، 100 یا … گیگابایت لاگ یا داده را روزانه ذخیره سازی کرد.

لایسنس Trial: این نوع لایسنس در مدت زمانی ۶۰ روز امکان استفاده از تمام قابلیت‌های اسپلانک را به کاربر می‌دهد با این تفاوت که حجم داده ای مصرفی در روز محدود به 500 مگابایت می‌باشد. این لایسنس برای استفاده سازمانی یا استفاده در محیط های واقعی مناسب نیست و صرفا جهت تست قابلیت های اسپلانک مفید است.

لایسنس Developer: این نوع لایسنس با حجم داده ای 10 گیکابایت در روز، امکان دسترسی به تمام قابلیت‌های اسپلانک را به مدت 6 ماه فراهم ساخته و پس از این اتمام این مدت، باید تمدید شود.

  • لایسنس‌ها از نظر مدت اعتبار
  • لایسنس های سالانه: مدت اعتبار این لایسنس یک سال بوده که بعد از آن نیاز به تمدید مجدد وجود دارد.
  • لایسنس های دائمی: لایسنس های مادام العمر بوده که با توجه به اسم آنها نیاز به تمدید در بازه زمانه‌های مختلف ندارد.

برای دسترسی کامل به تمام امکانات نرم افزار اسپلانک می‌بایست از لایسنس Enterprise این نرم افزار استفاده کرد. این لایسنس توسط شرکت دانش بنیان سورین ارائه می‌شود. این شرکت امنیت سایبری، در زمینه شکار تهدیدات ، راه اندازی مرکز عملیات امنیت و همچنین ارائه یوزکیس SOC آماده خدمت رسانی است.

سلب مسئولیت: ایستگاه آی تی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی بوده و سایت مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا