صوتی و تصویری

سونی از تلویزیون جدید QD-OLED با روشنایی بیشتر رونمایی کرد

سونی امروز قیمت و در دسترس بودن را برای تلویزیون پیشرفته QD-OLED 2023 خود اعلام کرد که غول الکترونیکی می گوید بهترین رنگ خود را ارائه می دهد. Bravia XR A95L مجهز به گوگل تی وی در مدل های 55، 65 و 77 اینچی با قیمت پایه 2800 دلار عرضه خواهد شد.

سونی Bravia XR A95L دارای یک پنل QD-OLED است که بهترین نمایشگرهای OLED (سیاهی عمیق، کنتراست غنی) را دارد و در عین حال روشنایی و رنگ‌های فوق‌العاده‌ای را که از تلویزیون‌های QLED انتظار دارید اضافه می‌کند. این شرکت همچنین می گوید که مجموعه جدید تا 200 درصد روشنایی رنگ را در مقایسه با تلویزیون های OLED معمولی ارائه می دهد.

Cognitive Processor XR محدوده رنگ و رنگ های مجموعه را تقویت می کند و اساساً به عنوان مغزی عمل می کند که جزئیاتی مانند رنگ، کنتراست، وضوح، کاهش نویز تطبیقی و نگاشت خودکار صدای HDR را مدیریت می کند. علاوه بر این، تلویزیون دارای دوربین Bravia Cam است: سنسور به عنوان یک وب کم برای تماس های ویدیویی (از جمله پشتیبانی از زوم) عمل می کند و در عین حال تصویر و صدای تلویزیون را بر اساس موقعیت مکانی شما در اتاق بهینه می کند.

A95L نرم‌افزار Google TV را اجرا می‌کند، اما شامل چند ویژگی جدید در این نسل است. اولین مورد، یک منوی بازی برای مدیریت تصویر بازی و تنظیمات کمکی است. همچنین دارای ویژگی‌های انحصاری سازگار با پلی استیشن 5 است: Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode برای بهینه‌سازی نمایشگر برتر برای بازی‌های پلی‌استیشن مورد علاقه‌تان. علاوه بر این، تلویزیون دارای یک داشبورد سازگار با محیط زیست جدید است تا به شما کمک کند تمام تنظیمات صرفه جویی در مصرف انرژی خود را در یک مکان مدیریت کنید.

از سوی دیگر، قابلیتی به نام +Acoustic Surface Audio به تلویزیون افزوده شده و شامل محرک‌هایی در پشت تلویزیون بوده که می‌توانند “ارتعاش کنند و صدا را از کل صفحه تولید کنند” و به شفاف‌تر شدن دیالوگ کمک می‌کنند. این ویژگی با ساندبارهای سونی کار می‌کند، زیرا مدل‌های منتخب با ارتعاشات داخلی تلویزیون همگام می‌شوند تا “صدای کامل‌تری” در کانال صوتی مرکزی تولید کنند.

این شرکت همچنین نوارهای صوتی خود را همگام‌سازی کرد تا میزان صدا، میدان صوتی و سایر کلیدها را مستقیماً در منوی تنظیمات سریع تلویزیون نشان دهد. قیمت تلویزیون سونی Bravia XR A95L برای مدل 55 اینچی 2800 دلار، مدل 65 اینچی 3500 دلار و مدل 77 اینچی نیز 4500 دلار اعلام شده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا