نرم افزار و اینترنت

با مدل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی TextToSample آشنا شوید

هوش مصنوعی اکنون این قابلیت را دارد که با استفاده از شبکه‌های عصبی، نمونه‌های موسیقی را از پیام‌های متنی تولید کند. در واقع برای تولید ترکیبات بر اساس توضیحات ارائه شده مانند حالت یا سبک عالی است. این مدل‌های هوش مصنوعی را می‌توان برای تولید موسیقی متن بازی‌های ویدیویی یا صرفاً برای شکستن بلوک خلاقانه در حالی که بر داده‌های با کیفیت و پیشرفت‌های مداوم هوش مصنوعی تکیه می‌کند، استفاده کرد.

تیم فناوری نوآور Samplab از TextToSample، یک پلاگین VST3 (فناوری استودیو مجازی) رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد اعلان های متنی را به نمونه های صوتی تولید شده تبدیل کنند. این ابزار که به صورت رایگان در دسترس است، هم به‌طور مستقل و هم در یک ورک استیشن صوتی دیجیتال (DAW) اجرا می‌شود و می‌تواند پاسخی برای ایجاد یک “ملودی” منحصربه‌فرد مستقیماً از افکار شما باشد. احتمالات را تصور کنید.

TextToSample با استفاده از پتانسیل منبع باز MusicGen متا، مجموعه تولید صدا مبتنی بر هوش مصنوعی، با استفاده از داده های تغذیه شده توسط این الگوریتم پیشرفته توسعه داده شد. افزونه علاوه بر قابلیت‌های خود، می‌تواند صداهای آپلود شده را بپذیرد، آنها را تجزیه و تحلیل کند و نمونه‌های صوتی مرتبط را تولید کند، علاوه بر پردازش دستورالعمل‌های متنی.

TextToSample با داشتن یک رابط بسیار مینیمالیستی، با چند چالش همراه است. پاسخ‌ها همیشه دقیق نیستند، و شما باید با اعلان‌های متعدد دست و پنجه نرم کنید و کشتی بگیرید تا واقعاً به جایی که باید باشید برسید. بنابراین، کمال ممکن است فوری نباشد، اما این شانس وجود دارد که بتوانید به آنجا برسید. با وجود این محدودیت ها، TextToSample می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. این نمونه عالی از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد است، به‌ویژه با توجه به تولید موسیقی در سال 2023، اگرچه بدون اشکال نیست.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا