فناوری

ساخت برد مدار چاپی که می تواند در آب حل شود

شرکت آلمانی سازنده نیمه هادی Infineon Technologies AG اعلام کرد که در حال تولید یک برد مدار چاپی (PCB) است که در آب حل می شود. Soluboard گیاهی که منبع آن از استارت‌آپ بریتانیایی Jiva Materials است، می‌تواند راه جدیدی برای صنعت فناوری برای کاهش زباله‌های الکترونیکی فراهم کند، زیرا شرکت‌ها برای دستیابی به اهداف آب و هوایی تا سال 2030 تلاش می‌کنند.

PCB زیست تخریب پذیر Jiva از الیاف طبیعی و یک پلیمر بدون هالوژن با ردپای کربن بسیار کمتر از تخته های سنتی ساخته شده با کامپوزیت های فایبرگلاس ساخته شده است. یک مطالعه در سال 2022 توسط کالج مهندسی دانشگاه واشنگتن و تحقیقات مایکروسافت نشان داد که این تیم یک ماوس سازگار با زمین را با استفاده از PCB Soluboard به عنوان هسته خود ساخته است. محققان دریافتند که Soluboard در کمتر از شش دقیقه در آب داغ حل می شود. با این حال، ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا در دمای اتاق تجزیه شود.

این فرآیند علاوه بر حل کردن الیاف PCB، بازیابی فلزات ارزشمند متصل به آن را آسان‌تر می‌کند. ویکرام ایر، استادیار UW، که روی پروژه ماوس کار می کرد، بیان کرد: “پس از [حل شدن]، تراشه ها و ردپای مداری باقی می مانند که می توانیم آنها را فیلتر کنیم.” Infineon سه نمونه اولیه از برد مدارهای مختلف را با استفاده از چارچوب Soluboard تولید کرده است.

این شرکت در حال حاضر تنها از PCB قابل حل برای تابلوهای نمایشی و ارزیابی استفاده می کند و می گوید حدود 500 واحد در حال حاضر در حال استفاده است. با این حال، “در حال بررسی امکان استفاده از مواد برای همه بردها” با توجه به گسترش پذیرش در چند سال آینده است.بر اساس نتایج تست‌های استرس، این شرکت همچنین قصد دارد “راهنمایی‌هایی در مورد استفاده مجدد و بازیافت نیمه‌رسانای قدرت حذف‌شده از Soluboards ارائه کند” تا احتمال هدر رفتن قطعات قابل نجات از مدل‌های تولید آینده را کاهش دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا