دوربین های دیجیتال

دوربین SPAD جدید کانن با تمرکز بر امنیت می تواند در تاریکی کامل فیلم های رنگی بگیرد

کانن به تازگی از MS-500 رونمایی کرده است؛ یک مدل غیرعادی که یکی از حساس ترین دوربین های غیر مادون قرمزی بوده که تا کنون ساخته شده است. طبق گفته کانن، این دوربین از سنسور 1 اینچی SPAD (دیود بهمن تک فوتونی) با بالاترین وضوح (3.2 مگاپیکسل) و پایه لنز قابل تعویض استفاده می‌کند که امکان عکاسی با رنگ شفاف را در نور کم 0.001 لوکس فراهم می‌کند.

MS-500 از پایه B4 کانن استفاده می کند که از لنزهای زوم پخش آن پشتیبانی کرده و فقط بدنه قیمتی بیش از 25000 دلار دارد. کانن اشاره کرد که محصول جدیدش برای کار در “مناطق با سطوح امنیتی بسیار بالا، مانند بنادر دریایی، تأسیسات زیرساخت عمومی و مرزهای ملی” طراحی شده است. هنگامی که با لنزهای پخش اولترا تله فوتو کانن همراه می شود، قادر است “فیلم های رنگی شفاف از سوژه ها را در فاصله چند مایلی، حتی در شب” ضبط کند. همچنین از پروفایل های تصویر ویژه برای کاهش نویز ناشی از اختلالات جوی در فواصل طولانی استفاده می کند.

پس چرا باید به دوربین امنیتی 25000 دلاری اهمیت دهید؟ پاسخ در حسگر SPAD است که نویدبخش تصویربرداری حرفه ای و مصرف کننده آینده است. این ویژگی از فناوری به نام شمارش عکس استفاده می کند که ذرات نوری را که وارد یک پیکسل می شوند ردیابی می کند، آنها را یک میلیون بار بزرگ می کند و آنها را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند. کانن خاطرنشان کرد که هر فوتون شمارش شده، تا ورود هرگونه نویز را حذف کند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا