سخت افزار

آیا می توان رم یا فضای ذخیره سازی را در مک مینی جدید ارتقا داد؟

تهیه رایانه ای که به شما امکان می دهد خودتان اجزای داخلی اصلی را ارتقا دهید، راهی عالی برای خرید شما در آینده است. با این حال، گزینه ارتقاء مک خود پس از خرید، مانند گذشته رایج نیست. ممکن است از خود بپرسید که آیا امکان ارتقای رم یا SSD در مک مینی وجود دارد یا خیر.

اکثر مک های اپل در خط تولید از رم یا SSD های قابل ارتقا پس از خرید برخوردار نیستند، به جز مک پرو سیلیکونی اپل که به شما امکان ارتقای ماژول های SSD را می دهد. این بدان معناست که ارتقاء سخت افزار در مک مینی امکان پذیر نیست. حتی اگر به نسخه M2 Pro مک مینی پیشرفته ارتقا دهید، با پیکربندی اصلی گیر کرده اید.

اگر قصد خرید دسکتاپ کوچک اپل را دارید، هنگام پیکربندی آن در سایت اپل، مطمئن شوید که سخت افزار مورد نیاز خود را برای گردش کار خود انتخاب کرده اید. تراشه های M1 و M2 اپل دارای حافظه داخلی در تراشه هستند و پردازنده ها به برد لحیم شده اند. بنابراین، ارتقاء حافظه یا رم در مک مینی به تنهایی امکان پذیر نیست.

در مورد فضای ذخیره سازی نیز همینطور است، زیرا SSD در مک مینی درایوی نیست که بتوانید آن را حذف کنید. این یک تراشه NAND یا چندگانه است (بسته به گزینه ذخیره سازی که انتخاب می کنید) که در برد منطقی نیز قرار دارند. وضعیت SSD مک مینی کمی با مک استودیو متفاوت است، جایی که اجزای ذخیره سازی آن دستگاه ماژول های قابل جابجایی هستند، اما آنها را نیز نمی توان ارتقا داد.

برخی از مصرف کنندگان از این واقعیت که نمی توانید اکثر رایانه های اپل را پس از خرید ارتقا دهید، ناامید هستند. ناامید کننده است که به دلیل اقدامات ذکر شده در بالا، ارتقاء مک مینی امکان پذیر نیست، حتی اگر سیلیکون اپل مک را از نظر عملکرد و عمر باتری متحول کرده است. اگر قصد داشتید SSD یا رم مک مینی را در این مسیر ارتقا دهید، متأسفانه، شانسی ندارید. شما باید به طور جدی در نظر بگیرید که برای آنچه که قصد دارید از مک مینی خود استفاده کنید، به چه مقدار فضای ذخیره سازی و رم نیاز دارید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا