گوناگون

پی پال استیبل کوین خود با پشتوانه دلار آمریکا معرفی کرد

تقریباً سه سال پس از اینکه پی پال شروع به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال برای همه حساب‌های آمریکا کرد، این شرکت فین‌تک استیبل کوین خود را راه‌اندازی کرد که پشتوانه آن دلار آمریکا است.

PayPal USD صد درصد توسط سپرده های دلاری، خزانه های کوتاه مدت آمریکا و معادل های نقدی مشابه پشتیبانی می شود. این شرکت برای اولین بار تایید کرد که در ژانویه سال گذشته در حال “کاوش یک استیبل کوین” است، پس از اینکه یک توسعه دهنده کد و تصاویر یک “PayPal Coin” را در برنامه خود پیدا کرد. در آن زمان گفته شد که با تنظیم‌کننده‌های مربوطه کار خواهد کرد “اگر و زمانی که [آنها] به دنبال حرکت به جلو باشند.”

پی پال در اطلاعیه خود توضیح داد که کوین آن توکنی است که در بلاک چین اتریوم توسط شرکت پکسوس تراست صادر شده که تحت نظارت نظارتی وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک است. این شرکت همچنین مجوز BitLicense یا مجوز تجاری فعالیت‌های ارز مجازی را از NYDFS در ژوئن 2022 دریافت کرد.

کاربران می توانند سکه های PayPal USD را به قیمت 1 دلار بخرند و بفروشند. آنها می توانند سکه ها را به عنوان پرداخت برای سایر کاربران ارسال کنند یا با انتخاب گزینه در حین پرداخت، از آنها برای خرید کالا و خدمات استفاده کنند. آنها همچنین می توانند PayPal USD را به والت های خارجی سازگار منتقل کنند یا سایر ارزهای دیجیتال موجود در حساب خود را به استیبل کوین و از آن تبدیل کنند.

همانطور که رویترز اشاره می کند، مقامات قبلا تلاش های شرکت های بزرگ برای معرفی استیبل کوین های خودشان را خنثی کردند. به عنوان مثال، متا دو سال تلاش کرد تا یک استیبل کوین خودش را راه اندازی کند، اما این پروژه پس از تاخیرهای مکرر به دلیل نگرانی های تنظیم‌کنندگان مبنی بر اینکه می تواند برای پولشویی و سایر اهداف پلید استفاده شود، از بین رفت.

ایان کاتز، مدیر عامل Capital Alpha Partners به رویترز گفت که PayPal USD می تواند به زودی توجه فدرال رزرو و کمیسیون بورس و اوراق بهادار را به خود جلب کند. در حال حاضر، پی پال بر روی عرضه ارز جدید و همه کارهایی که مردم می توانند با آن در ایالات متحده انجام دهند، تمرکز کرده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا