گوناگون

جدیدترین تلسکوپ های هوشمند Unistellar دردسرهای نجوم را از بین می برد

شرکت فرانسوی تلسکوپ Unistellar در نمایشگاه CES 2024 دو مدل تلسکوپ با فناوری جدید معرفی کرد که نوید حذف بخش های خسته کننده نجوم حیاط خلوت را می دهد. تلسکوپ‌های هوشمند جدید Odyssey و Odyssey Pro از فناوری جدید برای تمرکز بر روی اجرام نزدیک مانند مشتری و ستاره‌ها یا سحابی‌های دور استفاده می‌کنند.

آنها همچنین دارای اپتیک جدید نیکون و یک اپلیکیشن گوشی هوشمند به روز هستند که به شما کمک می کند تلسکوپ را تراز و فوکوس کنید، در حالی که به طور خودکار اهداف را برای تصویر پیدا کنید. تلسکوپ‌های هوشمند فعلی Unistellar، eVscope 2 و eQuinox 2، عمدتاً برای تصویربرداری از کهکشان‌های دوردست، ستارگان، خوشه‌ها و موارد مشابه طراحی شده‌اند – آنها همچنین می‌توانند از سیارات تصویربرداری کنند، اما تمرکز ممکن است دشوار باشد.

با این حال، Odyssey و Odyssey Pro از چیزی که شرکت آن را فناوری چند عمق می‌نامد استفاده می‌کنند تا به خوبی بر روی اجسام نزدیک و دور فوکوس کنند و به شما امکان می‌دهند فوراً از مشاهده ماه به یک سحابی دور سوئیچ کنید. با استفاده از وضوح کامل سنسور برای تصویربرداری از اشیاء نزدیک، که روشن اما نسبتا کوچک هستند، کار می کند. برای اجسام کم‌نور و بزرگ‌تر، چهار پیکسل را در یک پیکسل ترکیب می‌کند، دقیقاً مانند بسیاری از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، تا توانایی جمع‌آوری نور را به بهای جزئیات بیشتر افزایش دهد.

به لطف یک سنسور با حساسیت بالا و پردازش هوشمند تصویر، هر دو تلسکوپ حتی در مناطق آلوده به نور کار می کنند. لورن مرفسی بنیانگذار و مدیر عامل Unistellar گفت: “با ادیسه، Unistellar نسل جدیدی از تلسکوپ های هوشمند را ارائه می دهد که هم فوق العاده قدرتمند و هم قادر به تبدیل فوراً شبهای پرشور شما به ماجراهای در سراسر کیهان با خانواده یا دوستان، حتی در وسط شهر است.”.

به روز رسانی بزرگ دیگر اپلیکیشن اندروید/iOS است. مانند قبل، تلسکوپ را به طور خودکار به سمت هدف مورد نظر در زمان مناسب، با شناسایی گروه‌هایی از ستارگان و محاسبه دقیق جایی که هدف باید باشد، نشانه می‌گیرد. با این حال، اکنون می تواند مواردی را برای دیدن در یک عصر خاص به شما پیشنهاد کند و زمینه اضافی در مورد بدن مورد نظر ارائه دهد.

هر دو تلسکوپ دارای لوله‌های نوری جدیدی هستند که از اپتیک نیکون استفاده می‌کنند و شرکت می‌گوید آنها اولین تلسکوپ‌هایی هستند که نیازی به تنظیمات دستی ندارند – چیزی که می‌تواند برای منجمان آماتور دشوار باشد. این با یک سیستم فوکوس خودکار جدید – بسیار شبیه به آنچه در یک دوربین دیجیتال می بینید – برای ارائه تصاویر واضح و پیوسته هماهنگ است.

تلسکوپ‌های جدید ارزان‌تر از مدل‌های گذشته هستند، اگرچه آینه‌های کوچک‌تری نسبت به eVscope 2 دارند ( 320 میلی‌متر در مقایسه با فاصله کانونی 450 میلی‌متر). تفاوت اصلی بین این دو مدل این است که Odyssey Pro دارای وضوح کمی بیشتر (4.1 مگاپیکسل در مقایسه با 3.4 مگاپیکسل)، همراه با چشمی ساخته شده توسط نیکون است. Odyssey اکنون با قیمت 2499 دلار ارسال می شود، در حالی که Odyssey Pro قیمت 3999 دلار دارد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا