نرم افزار و اینترنت

تلگرام قابلیت استوری خود را برای همه کاربران منتشر کرد

تلگرام روز دوشنبه اعلام کرد به طور رسمی استوری را برای همه کاربران منتشر می کند. این ویژگی برای اولین بار در ماه گذشته برای کاربران پریمیوم راه اندازی شد و اکنون برای همه در پلتفرم در دسترس است. اعلامیه امروز در حالی منتشر می شود که تلگرام دهمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد.

یکی از عوامل مهمی که ویژگی جدید تلگرام را از استوری در سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند، این واقعیت است که کاربران می‌توانند پس از ارسال آن‌ها را ویرایش کنند. در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، اسنپ چت، فیس بوک و تیک تاک، پس از پخش زنده، گزینه ای برای ویرایش استوری ندارید. اگر می خواهید چیزی را تغییر دهید، باید استوری را حذف و سپس دوباره شروع کنید. تلگرام با ویژگی استوری خود رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است.

تلگرام با انتشار پستی در وبلاگش نوشت: “برای اولین بار در تاریخ رسانه های اجتماعی، می توانید هر عنصری از استوری خود را در هر زمانی بدون نیاز به حذف و ارسال مجدد آن از ابتدا به روز کنید.” بقیه تجربه‌های استوری تلگرام مشابه سایر پلتفرم‌ها است. می‌توانید استوری هایتان را برای همه، مخاطبین، چند مخاطب انتخابی یا فهرستی از دوستان نزدیکتان قابل مشاهده کنید.

استوری ها در یک بخش قابل ارتقا در بالای لیست چت شما قرار می گیرند. می‌توانید استوری های ارسال‌شده توسط هر مخاطبی را با انتقال آن‌ها به فهرست Hidden در بخش مخاطبین خود به جای صفحه اصلی پنهان کنید. کاربران می توانند زمان انقضای استوری خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما می توانید آن را در شش، 12، 24 یا 48 ساعت منقضی کنید یا، می‌توانید استوری‌ها را به‌طور دائمی در صفحه پروفایتان نمایش دهید، به روشی که اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد نکات هایلایت استوری را نمایش دهید.

علاوه بر این، می‌توانید زیرنویس‌ها و لینک هایی را به استوری های خود اضافه کنید. همچنین گزینه ای برای تگ کردن افراد دیگر در استوری ها وجود دارد. به علاوه، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با دوربین‌های جلو و عقب را به‌طور همزمان به سبک BeReal پست کنید. اگرچه استوری در حال حاضر برای همه کاربران و فقط کاربران غیر پولی در دسترس است، تلگرام همچنان در مورد استوری به کاربران Premium امتیازی ارائه می‌کند.

کاربران پریمیوم می‌توانند قابلیتی به نام Stealth Mode را فعال کنند که دیدگاه‌های آن‌ها را از هر استوری که در پنج دقیقه گذشته باز کرده‌اند پاک می‌کند و آنچه را که مشاهده می‌کنند برای 25 دقیقه آینده پنهان می‌کند.

منبع
techcrunch
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا