گوناگون

10 شغل فنی پردرآمد که می توانید بدون مدرک شروع کنید

ممکن است فکر کنید که مشاغل فناوری با حقوق بالا فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاهی محفوظ است، اما این در واقع درست نیست! بسیاری از مشاغل فنی با درآمد خوب وجود دارد که می توانید حتی بدون مدرک لیسانس برای آنها درخواست دهید. بنابراین، کدام نقش ها در صنعت فناوری برای فارغ التحصیلان و غیر فارغ التحصیلان باز است؟

1. نویسنده فنی

اگر در زمینه فناوری، چه نرم افزار یا سخت افزار، مهارت بالایی دارید، ممکن است از اینکه یک نویسنده فنی باشید لذت ببرید. نویسندگان فنی (که نباید با نویسندگان UI و UX اشتباه گرفته شوند) مسئول ارائه دستورالعمل ها و اطلاعات مکتوب در مورد محصولات فناوری هستند. این شامل برنامه‌ها، وسایل معمولی و هوشمند، خودروهای برقی و موارد دیگر می‌شود. این کار از طرف شرکت ها و توسعه دهندگانی انجام می شود که می خواهند ویژگی های کلیدی یک محصول و همچنین نحوه استفاده از آنها را بیان کنند.

توجه داشته باشید که همه شرکت‌ها حق ندارند مدرک دانشگاهی را هنگام جستجوی یک نویسنده فنی حذف کنند. همانطور که اغلب اتفاق می افتد، کارفرمایان مختلف به دنبال مهارت ها و صلاحیت های مختلف هستند، بنابراین بهتر است قبل از ادامه کار، جزئیات برنامه را بخوانید. مطمئن شوید که یک نویسنده فنی را با یک نویسنده محتوای فناوری اشتباه نگیرید، زیرا دومی بیشتر به سمت نوشتن نقدهای فنی، اخبار و توضیح گرها می پردازد. شما اغلب برای تبدیل شدن به یک نویسنده محتوای فناوری به نوعی مدرک دانشگاهی نیاز دارید، اگرچه لزوماً همیشه اینطور نیست.

2. بازاریاب دیجیتال

بازاریابی برای قرن‌ها جزء حیاتی کسب‌وکار بوده است، اما ظهور عصر دیجیتال جایگاه جدیدی را برای بازاریابان دیجیتال باز کرده است. بازاریابان دیجیتال از اینترنت، به ویژه رسانه های اجتماعی، تبلیغات و وب سایت ها برای تبلیغ یک شرکت یا محصول استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال ممکن است از اینستاگرام برای تبلیغ طیف جدید محصولات سازگار با محیط زیست شرکت استفاده کند.

در این تبلیغ، مدیر رسانه‌های اجتماعی باید نوع محتوایی را که مشتریانش از آن لذت می‌برند، و اینکه چه نوع محتوایی احتمالاً بهترین عملکرد را دارد، در نظر بگیرد. درجات تجاری و بازاریابی وجود دارد که به افراد کمک می کند تا بازاریاب دیجیتال شوند، اما این مدارک در بسیاری از موارد یک الزام مطلق نیستند.

3. توسعه دهنده وب جونیور

وب‌سایت‌ها به‌عنوان پیشروی یک شرکت در مقابل کاربر قرار دارند. خواه یک خرده فروش آنلاین، وبلاگ، خدمات مالی، یا حتی یک سایت تصویر سهامی باشد، مهم است که اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی و روان برای کاربر اجرا می شود. در حالی که طراحان وب (که در ادامه به آن خواهیم پرداخت) برای تنظیم دقیق جنبه های بصری وب سایت وجود دارند، نقش توسعه دهنده وب می تواند فراتر از این باشد.

نوشتن کد یک وب سایت، مدیریت ظرفیت کاربر آن، و رفع آسیب پذیری های امنیتی، همگی می توانند در اختیار یک توسعه دهنده وب قرار بگیرند. یک توسعه‌دهنده وب جوان با اصول کار شروع می‌کند و با پیشرفت بیشتر یاد می‌گیرد. بعید به نظر می رسد که بتوانید بدون تجربه یا مدرک تحصیلی در یک نقش ارشد توسعه وب وارد شوید، اما نسخه سطح ابتدایی این شغل مطمئناً برای کسانی که به کالج نرفتند در دسترس است.

4.طراح وب جونیور

یک وب سایت ناخوشایند می تواند تصور بدی را ایجاد کند و مشتریان را در یک لحظه از خود دور کند. به همین دلیل است که طراحان وب بسیار مهم هستند. وب سایت ها از زمان طراحی های اولیه و پراکنده دهه 90 به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. امروزه یک وب سایت می تواند با کار یک طراح خوب واقعا زیبا به نظر برسد.

طراحان وب موظفند اطمینان حاصل کنند که یک وب سایت جذاب و حرفه ای به نظر می رسد. این ممکن است شامل انتخاب یک طرح رنگ وب سایت، طرح فونت و طرح صفحه وب باشد. همچنین ممکن است از یک طراح UX برای کمک به طراحی وب سایت خواسته شود تا اطمینان حاصل شود که تجربه کاربر یکپارچه و لذت بخش است. کمی بعد به جزئیات طراحی UX خواهیم پرداخت.

5. تحلیلگر داده

این روزها همه چیز به داده ها ختم می شود، خواه عادات آنلاین شخصی، سابقه سلامتی، جزئیات حساب بانکی یا تقریباً هر چیز دیگری. به همین دلیل، سازمان ها به کارکنانی برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر پایگاه های داده نیاز دارند تا درک کنند که کارها چگونه در حال پیشرفت هستند.

آیا وضعیت جمعیتی شرکت در حال تغییر است؟ آیا مشتریان گزینه های ارزان تری را انتخاب می کنند؟ آیا یک محصول خاص فروش ضعیفی دارد؟ یک تحلیلگر داده می تواند به این سوالات پاسخ دهد. برای اینکه یک تحلیلگر داده باشید، باید نحوه خواندن و تفسیر انواع مختلف داده ها را بدانید و سپس از داده های گفته شده معنی استخراج کنید. در حالی که این پیچیده به نظر می رسد، شما همیشه برای بدست آوردن چنین شغلی به مدرک دانشگاهی نیاز ندارید.

6. مدیر شبکه اجتماعی

امروزه اکثر شرکت ها یک یا چند حساب رسانه اجتماعی دارند. خواه یک کسب و کار کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ، حضور در رسانه های اجتماعی ارتباط را حفظ می کند، جمعیت شناسی کاربران را گسترش می دهد و حتی می تواند فروش را افزایش دهد. سایت رسانه های اجتماعی تجارت و بازاریابی اغلب به مدیران رسانه های اجتماعی می رسد. این افراد یک یا همه حساب‌های رسانه‌های اجتماعی یک شرکت را مدیریت می‌کنند.

نوع پست‌هایی که آپلود می‌شوند، برنامه زمان‌بندی آپلود، بازدیدها و لایک‌ها و رشد حساب‌ها همگی می‌توانند توسط یک مدیر رسانه اجتماعی مدیریت و تجزیه و تحلیل شوند. این افراد همچنین بر آپلود جذاب ترین محتوا تمرکز دارند. اگر در رسانه های اجتماعی باهوش هستید و مهارت های سازمانی قوی دارید، ممکن است مدیر رسانه های اجتماعی خوبی شوید.

7. طراح گرافیک

اگر شعله های هنری دارید و می خواهید آن را با مسیر شغلی خود ترکیب کنید، طراح گرافیک بودن ممکن است کاملاً برای شما مناسب باشد. چه در حال ساخت یک اینفوگرافیک، متحرک سازی یک ویدیوی تبلیغاتی یا حتی توسعه یک انتقال صفحه وب باشید، مهارت های شما به عنوان یک طراح گرافیک در همه صنایع مورد تقاضای زیادی خواهد بود.

8. تحلیلگر امنیت سایبری

امنیت سایبری امروزه بسیار ارزشمند است، چه در لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند، حساب‌های آنلاین و یا حتی در خانه‌های ما. برای حفظ سطوح کافی از امنیت و ایجاد راه حل های ایمنی جدید، به یک تحلیلگر امنیت سایبری نیاز است.

تحلیلگران امنیت سایبری همچنین می‌توانند کد نرم‌افزاری را برای آسیب‌پذیری‌ها بررسی کنند، ویژگی‌های امنیتی جدید را آزمایش کنند و در مورد اشکال رایج حملات سایبری تحقیق کنند. به طور کلی، شما به عنوان یک تحلیلگر امنیت سایبری مسئول ایمن نگه داشتن وب سایت، شبکه، محصول یا برنامه برای کاربران هستید.

9. طراح UX

یک طراح UX (تجربه کاربر) مسئول این است که اطمینان حاصل کند که کاربران هنگام استفاده از یک برنامه، وب سایت یا محصول، اوقات خوش و لذت بخشی را سپری می کنند. طراحان UX در صنایع دیگر نیز مهم هستند، اما نقش بسیار مهمی در فناوری دارند. طراحی UI و UX گاهی اوقات ممکن است با هم تداخل داشته باشند، زیرا هر دو نقش با لذت بخشیدن به تجربه کلی کاربر با یک سرویس مرتبط است.

اما در حالی که طراحی UI با نحوه تعامل فیزیکی کاربر با یک سرویس سروکار دارد، UX با تصور کلی کاربر و احساس آنها پس از استفاده از یک سرویس سروکار دارد. این شامل در نظر گرفتن عواملی مانند دسترسی، قابلیت استفاده و کارایی است. در مجموع، هدف یک طراح UX این است که مشتری را در هر بار استفاده از محصول یا خدمات راضی نگه دارد.

10. نماینده فروش فناوری

اگر در صحبت با مردم و بازاریابی یک محصول مهارت دارید، ممکن است یک نماینده فروش فناوری فوق العاده بسازید. نمایندگان فروش تقریباً در همه صنایع ضروری هستند و نقش مهمی در فروش فناوری دارند.

یک نماینده فروش فناوری ممکن است کاملاً آنلاین کار کند، از طریق رسانه های اجتماعی با سایر برندها و کاربران احتمالی در تماس باشد، یا ممکن است در همایش ها و سمینارهای واقعی برای تبلیغ بیشتر محصول شرکت شرکت کند. اگر می خواهید یک نماینده فروش فناوری باشید، ممکن است بتوانید تنها بر اساس تجربه قبلی خود در فروش، پای خود را وارد درب کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا