گوناگون

ارزش شرکت اپل اکنون به مرز 2 تریلیون دلار رسید

ارزش شرکت اپل در 2 سال گذشته دوبرابر شده است و اکنون این شرکت، اولین شرکت سهامی عام آمریکا است که توانسته ارزشی بیش از 2 تریلیون دلار داشته باشد. دو سال پیش بود که اپل به عنوان اولین شرکت آمریکایی توانست به ارزش یک تریلیون دلاری برسد و دو ماه قبل هم ارزش این شرکت رکورد 1.5 تریلیون دلار را ثبت کرد.

البته پس از آن، آمازون و مایکروسافت هم توانستند 1.5 تریلیون دلاری شوند و در این زمینه به رکورد اپل دست پیدا کنند. اما حالا دوباره اپل نام خود را سر زبان‌ها انداخته و به اولین شرکت 2 تریلیون دلاری تبدیل شده است. اپل که حالا 4.275 سهم دارد موفق شد روز گذشته در ساعت 11 صبح به وقت ایالت های شرقی آمریکا این رکورد را ثبت کند و ارزش هر سهم آن به 467.77 دلار رسید. با این حال در ساعات پایانی دیروز ارزش بازار اپل مجددا به زیر دو تریلیون دلار (1.98 تریلیون دلار) تنزل کرد و هر سهم آن با قیمت حدودی 462.83 دلار معامله شد.

در حالیکه در دوران پاندمی ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها ضررهای زیادی را تجربه کرده‌اند و تا مرز ورشکستگی رفته‌اند؛ اما ارزش سهام شرکت اپل در سال گذشته 60 درصد رشد داشته است و در واقع هر روز در حال رشد کردن است. همچنین این شرکت اواخر ماه گذشته میلادی گزارش عملکرد مالی سه ماهه خود را منتشر کرد و در آن از درآمد رکوردشکن 59.7 میلیارد دلاری خود و رشد دو رقمی فروش محصولات و خدماتش خبر داد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا