موبایل و تبلت

سامسونگ ویژگی‌های جدیدتر One UI را به دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌آورد

اگر تلفن، تبلت یا ساعت تاشو سامسونگ قدیمی‌تری دارید، ممکن است به زودی برخی از ویژگی‌های جدید را در جدیدترین دستگاه‌ها مشاهده کنید. این شرکت امروز اعلام کرد که به‌روزرسانی One UI 5.1.1 – جدیدترین رابط کاربری سفارشی سامسونگ که بر روی اندروید قرار دارد – به زودی عرضه می‌شود و پیشرفت‌هایی را از گلکسی زد فولد 5، زد فلیپ 5، تب اس 9 و واچ 6 به قبل از سال 2023 می‌آورد.

این ویژگی‌ها از اکثر گوشی‌های تاشو سامسونگ و تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند اخیر سامسونگ پشتیبانی می‌کنند. به‌روزرسانی One UI 5.1.1 از لیست طولانی دستگاه‌های اخیر سامسونگ پشتیبانی می‌کند، اما برخی ممکن است منتظر بمانند. این نسخه قرار است از این ماه به گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 برسد، درحالیکه گلکسی زد فولد 3/2 و زد فلیپ 2/3 بعداً آن را دریافت خواهند کرد.

بروزرسانی مولتی تسکینگ تبلت برای سری گلکسی تب اس 8، سری تب اس 7، تب اس 6 لایت، تب A8، تب A7، تب اکتیو 3 و اکتیو 4 پرو ارائه خواهند شد. در نهایت، ویژگی‌های جدید ساعت هوشمند از گلکسی واچ 5/5 پرو و واچ 4/4 کلاسیک پشتیبانی خواهند کرد. به‌روزرسانی‌های گوشی تاشو سامسونگ در One UI 5.1.1 نمایش یا پنهان کردن پنل Flex Mode را آسان‌تر می‌کند (کنترل‌هایی که در نیمه پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شوند وقتی گوشی نیمه تا شده است).

این شرکت نوشت: “هنگامی که گوشی خود را در حالت فلکس تا کنید، نماد پنل روی صفحه نمایش شناور می شود و به شما امکان دسترسی آسان را می دهد.” با کشیدن و رها کردن نماد روی نوار ابزار، از یک تجربه شخصی‌تر از پنل حالت فلکس لذت خواهید برد. علاوه بر این، سامسونگ می‌گوید دکمه نوار پخش رسانه (اکنون شامل دکمه‌های 10 ثانیه‌ای به جلو و عقب می‌شود) با فعال شدن پنل حالت فلکس برجسته‌تر و ساده‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید تایم لاین را پایین بیاورید تا رسانه‌ها را به‌طور مؤثرتری بررسی کنید.

سامسونگ در حال دستکاری مولتی تسکینگ در تبلت‌ها و تبلت‌های تاشو اخیر است و با فشار دادن طولانی هندل، جابه‌جایی از حالت‌های پنجره بازشو به چند پنجره را آسان‌تر می‌کند. همچنین کشیدن و رها کردن دو دست اضافه شده، که به شما امکان می دهد انگشت خود را روی یک سند از یک برنامه پایین نگه دارید، از دست دیگر خود برای باز کردن چیز دیگری استفاده کنید و سپس فایل را برای اشتراک گذاری یا ذخیره سازی روی آن بکشید.

این شرکت همچنین می گوید که نوار وظیفه زد فولد 4 و تب S8 سریعتر خواهد بود و شامل اپلیکیشن های جدیدتر می شود. سامسونگ اشاره کرد که اکنون، Taskbar سوئیچینگ سریع کار را با دسترسی به حداکثر چهار برنامه اخیر فعال می کند. در زمینه ساعت‌های هوشمند، این شرکت در حال اضافه کردن ارتقاهای نظارت بر خواب از گلکسی واچ 6 به پوشیدنی‌های قدیمی است. این تغییرات شامل “یک رابط کاربری بصری تر” با افزودن عوامل امتیاز خواب، ثبات خواب و نمادهای خواب حیوانات است. Sleep Coaching همچنین بدون نگاه کردن به تلفن همگام شده شما در ساعت در دسترس خواهد بود. گلکسی واچ همچنین می‌تواند به‌طور خودکار دستگاه‌های خانگی SmartThings را برای فضای آرامش‌بخش‌تر هنگام خواب تنظیم کند.

در همین حال، Track Run که (همانطور که از نامش پیداست) دویدن های شما را در یک مسیر ضبط می کند، از واچ 6 نیز راه خود را باز می کند. گلکسی واچ 5 پرو به یک پایگاه داده فایل GPX برای دانلود اطلاعات نقشه در ساعت شما دسترسی خواهد داشت. در نهایت One UI 5.1.1. به شما امکان می دهد دوربین فلیپ 4 را با ساعت گلکسی واچ کنترل کنید. یک دکمه جدید دسترسی سریع به شما امکان می دهد از ساعت خود به عنوان یک شاتر از راه دور استفاده کنید و همچنین به شما امکان می دهد حالت های دوربین را تغییر دهید و سطوح زوم را کنترل کنید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا