نرم افزار و اینترنت

گوگل کروم بزودی توضیحی مبنی بر حذف افزونه های شما می دهد

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که از یک افزونه استفاده کنید و ناگهان نتوانید بدون هشدار به آن دسترسی پیدا کنید؟ گوگل در تلاش است تا با اطلاع دادن به شما در هنگام حذف یک افزونه از کروم وب استور، این موضوع را کمی کمتر غافلگیر کند. البته، این فقط برای مواردی است که شما در حال حاضر نصب کرده اید، نه فقط در هر زمانی که پیشنهادات فروشگاه تغییر کند.

با این بروزرسانی جدید، اگر یکی از سه مورد اتفاق افتاد، باید یک اعلان دریافت کنید: یک برنامه‌نویس، افزونه‌ای را که استفاده می‌کنید، در صورتی که به‌عنوان بدافزار علامت‌گذاری شده باشد یا به دلیل نقض خط‌ مشی از کروم وب استور حذف شده باشد. اگر گوگل به یک برنامه‌نویس فرصت دهد تا نقض احتمالی را برطرف کند یا درخواست تجدیدنظر کند، اعلانی دریافت نمی‌کند. گوگل قبلاً اقداماتی را برای محافظت از کاربران در صورت تشخیص بدافزار برنامه افزودنی در نظر گرفته بود. مانند قبل، پس از علامت گذاری به این صورت، افزونه باید به طور خودکار غیرفعال شود و قادر به ایجاد آسیب نباشد.

این اعلان‌های جدید در تب “privacy and security” تنظیمات کروم در بخشی به نام safety check ظاهر می‌شوند. به شما گفته می شود که گوگل چند افزونه را از فروشگاه حذف کرده و می توانید جزئیات بیشتری را بررسی کنید. این ویژگی جدید در کروم 117 در دسترس خواهد بود که قرار است در اوایل سپتامبر منتشر شود. به‌روزرسانی‌های دیگری با آن همراه خواهد بود، مانند نماد آهنگی که جایگزین نماد قفل فعلی در کنار نوار جستجو می‌شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا