نرم افزار و اینترنت

ایکس بزودی تأیید هویت برای “جلوگیری از جعل هویت” اضافه خواهد کرد

به نظر می‌رسد که X (یا توییتر سابق) چندین ماه پس از اینکه جعل هویت افسارگسیخته برنامه‌های راستی‌آزمایی پولی شرکت را از مسیر خارج کرد، روی ویژگی‌های جدید تأیید هویت کار می‌کند. طبق تصویری که نیما اوجی، محقق برنامه، به اشتراک گذاشته، این پلتفرم اکنون روی یک ویژگی تأیید اضافی کار می‌کند که کاربران را ملزم کرده یک کپی از شناسه دولتی خود را آپلود کنند و یک سلفی بگیرند.

اوجی که اغلب ویژگی‌های منتشرنشده را در X آشکار می‌کند، برای اولین بار در اوایل این ماه نشان “تأیید هویت شده” را در پروفایل ماسک مشاهده کرد. اکنون، او یک پیام درون برنامه ای پیدا کرده که جزئیات نحوه عملکرد آن را نمایش داده، که نشان می دهد ممکن است به راه اندازی رسمی نزدیک تر شود. در آنجا نوشته شده: “با ارائه شناسه دولتی، حساب خود را تأیید کنید و این معمولاً حدود 5 دقیقه طول می کشد.” توضیح می دهد که کاربران باید عکس شناسه و سلفی خود را ارائه دهند.

به نظر می رسد X با یک شرکت شخص ثالث “هوش هویت” Au10tix در مورد این ویژگی شریک است. X “تصاویر شناسایی، از جمله داده‌های بیومتریک را تا 30 روز نگه می‌دارد” و از اطلاعات “به منظور ایمنی و امنیت، از جمله جلوگیری از جعل هویت” استفاده می‌کند. یکی از نمایندگان Au10tix بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. وب‌سایت این شرکت “تأیید 8 ثانیه‌ای بدون دخالت جزئی انسان” و “نخستین فناوری شناسایی الگوهای تقلب مصنوعی در سطح جهانی” را تبلیغ می‌کند. این شرکت می گوید که قبلا با شرکت هایی مانند گوگل، پی پال و اوبر کار کرده است.

X به درخواست نظر پاسخ نداد. اما این ویژگی نشان می دهد که این شرکت به دنبال راه های جدیدی برای مبارزه با جعل هویت در این پلتفرم است. در حال حاضر، X به هر کسی که برای اشتراک X Premium (که قبلاً آبی توییتر نامیده می شد) وضعیت تأیید شده را ارائه می دهد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا