شبکه اجتماعی ایکس پشتیبانی خود را از ورود با رمز عبور گسترش داده و این گزینه را در دسترس کاربران سراسر جهان قرار داده است، تا زمانی که آنها به برنامه در آیفون دسترسی داشته باشند. شرکت رسانه‌های اجتماعی که قبلاً با نام توییتر شناخته می‌شد، در ابتدا پشتیبانی از کلید عبور را برای کاربران آمریکایی iOS در ماه ژانویه راه‌اندازی کرد.

اکنون، اکانت X Safety عرضه جهانی خود را تأیید کرده و به افراد بیشتری این امکان را می دهد که از جایگزین ورود به سیستم استفاده کنند. کلید عبور امن تر از رمزهای عبور در نظر گرفته می شوند، زیرا در برابر فیشینگ یا طرح های مهندسی اجتماعی آسیب پذیر نیستند و در برابر سرقت لاگین مقاوم هستند.

هنگامی که کاربران یک کلید ورود به سیستم را فعال و تنظیم می کنند، یک جفت کلید ایجاد می کنند که به عنوان اعتبار احراز هویت دیجیتالی آنها عمل می کند. سرویسی که گزینه ورود به سیستم را ارائه می دهد فقط به یکی از این کلیدها دسترسی دارد، سپس باید آن را با کلید دیگری که به صورت محلی در دستگاه کاربر ذخیره شده جفت کند تا هویت او را تأیید کند. کاربر فقط باید تأیید کند که از طریق اعتبار بیومتریک یا رمز عبور دستگاه خود به حساب خود دسترسی دارد.

برای فعال کردن کلید عبور در X، کاربران باید برنامه iOS خود را فعال کنند و سپس به Settings and privacy در زیر Your account بروید. در Security and account access، می‌توانند Passkey را در Additional password protection بیابند. متأسفانه X نگفت که آیا و چه زمانی این گزینه برای کاربران اندروید در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *