سخت افزار

استفاده از حافظه LPDDR5X سامسونگ در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون

کوالکام گواهینامه LPDDR5X DRAM سامسونگ را برای استفاده در پلتفرم های موبایل اسنپدراگون خود تایید کرده است. این حافظه مبتنی بر 14 نانومتر دارای سرعت 1.2 برابر سریع‌تر از آنهایی است که در گوشی های هوشمند پریمیوم امروزی یافت می‌شود که می‌تواند به افزایش عملکرد ضبط ویدیوی UHD و ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص صدا کمک کند.

رئیس بخش فروش و بازاریابی جهانی حافظه سامسونگ، جینمن هان، گفت که گواهینامه کوالکام یک “اعتبار موفقیت آمیز” راه حل LPDDR5X سامسونگ است و او پیش بینی می کند که از حافظه برای سایر برنامه های کاربردی فراتر از گوشی های هوشمند از جمله در مراکز داده، رایانه های شخصی، خودروها و موارد دیگر استفاده شود.

با استفاده از طرح‌های مدارهای پیشرفته و مقیاس‌بندی دینامیک ولتاژ و فرکانس (DVFS)، حافظه جدید قادر است مصرف برق را تا حدود 20 درصد کاهش دهد. این شرکت گفت که با توسعه راه‌حل‌های DRAM کم مصرف که همچنان «عملکرد بهتر» ارائه می‌کنند، تقاضا برای محصولات DRAM ممتاز را برآورده می‌کند. این شرکت کره ای اعلام نکرده است که چقدر طول می کشد تا حافظه به گوشی های هوشمند برسد، اما به نظر می رسد که کوالکام هنوز در مراحل اولیه توسعه محصولات اسنپدراگون با این حافظه است، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا