سخت افزار

کوالکام از سری تراشه های اسنپدراگون G معرفی کرد

کوالکام از سه تراشه جدید از سری Snapdragon G رونمایی کرده که در دسته تراشه‌های مخصوص دستگاه‌های بازی دستی جای می‌گیرند. کوالکام اعلام کرد که تراشه اسنپدراگون G3x موجود در ریزر اج را به همراه دو پلتفرم دیگر که اولین مدل تراشه های گیمینگ این شرکت ارائه می شوند، دنبال می‌کند.

اسنپدراگون G3x Gen 2 جدیدترین محصول در سطح پرچمدار است که کوالکام آن را به عنوان چیزی “برای ویژگی‌ها و عملکرد علاقه‌مندان ساخته شده” توصیف می‌کند و می‌تواند “مطلوب‌ترین عناوین بازی‌های چند پلتفرمی” را مدیریت کند. این شرکت گفت که عملکرد پردازشی G3x Gen 2 حدود 30 درصد سریعتر از نسل قبلی خود است، در حالی که عملکرد گرافیک آن دو برابر سریعتر است.

این تراشه می‌تواند دستگاه‌های دستی با قابلیت‌های بازی کراس پلتفرمی و همچنین دستگاه‌های مورد استفاده برای بازی‌های اندروید، رایانه، فضای ابری و کنسول‌های از راه دور را تامین کند. این تراشه همچنین به اندازه‌ای قدرتمند است که از رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد در حین بازی پخش زنده کند. برای اطمینان از جلسات بازی از راه دور و ابری صاف، این تراشه دارای اتصالات WiFi 7 و 5G mmWave است.

برای بازی‌های سنگین تر روی دستگاه‌هایی با مشخصات پایین‌تر، کوالکام پلتفرم اسنپدراگون G1 نسل 1 را ساخته که برای بازی های ابری، و همچنین برای کنسول های راه دور و بازی های رایانه، روی دستی های اختصاصی بدون فن در نظر گرفته شده است. این تراشه از تصاویری با وضوح 1080p تا 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی کرده و از WiFi 5 برای اتصال استفاده می کند.

سرانجام، سازنده تراشه، پلتفرم اسنپدراگون G2 نسل 1 را راه اندازی کرده تا به عنوان حد وسط بین این دو خط عمل کند. همچنین برای استفاده در دستگاه‌های بازی بدون فن طراحی شده، اما مخصوصاً برای کسانی که مشخصات بالاتری دارند تا بازی‌های موبایلی و ابری با امکانات کامل را فعال کنند. این تراشه می‌تواند دستگاه‌های دستی مورد استفاده برای بازی‌های ابری و کنسول‌های از راه دور، از طریق WiFi 6/6E و 5G mmWave، و همچنین مواردی که برای اجرای بازی‌های اندروید و رایانه استفاده می‌شوند، تغذیه کند.

این شرکت به امید اینکه دستگاه‌های بازی اختصاصی رده بالای مجهز به تراشه جدید خود را در اسرع وقت به بازار عرضه کند، به تولیدکنندگان منتخب اجازه دسترسی به طراحی مرجع بازی دستی Snapdragon G3x Gen 2 را داده است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا