نرم افزار و اینترنت

6 ابزار آنلاین SQL برای آزمایش کوئری ها

راه اندازی یک محیط برای تمرین SQL می تواند برای مبتدیان چالش برانگیز باشد. حتی برنامه نویسان باتجربه ممکن است بخواهند کوئری ها را بدون راه اندازی پایگاه داده اجرا کنند. پلتفرم های آنلاین SQL بهترین انتخاب برای این کار هستند. این یک محیط توسعه برای اجرا، دستکاری و آزمایش کوئری های SQL فراهم می کند. این پلتفرم‌های رایگان و تعاملی، محیط‌های توسعه مانند پایگاه داده را فراهم می‌کنند. در اینجا بهترین زمین های بازی SQL آنلاین برای اجرا و آزمایش سوالات SQL شما وجود دارد.

1. SQL Fiddle

SQL Fiddle یکی از بهترین انتخاب ها برای تمرین کوئری های SQL است. این پلتفرم دارای یک رابط کاربر پسند است که اجرای کوئری ها و دستورات SQL را آسان تر می کند. رابط دارای پنل هایی است که فضای کاری و خروجی را از هم جدا می کند. برای اجرای کوئری های کوتاه بهترین است. ابتدا باید با کلیک بر روی دکمه Build Schema در پنل سمت چپ، یک طرح برای پایگاه داده داخلی بسازید. سپس، درخواست های خود را در پنل سمت راست بنویسید و اجرا کنید.

خروجی را در پایین پنل سمت چپ مشاهده خواهید کرد. اگر در کد شما خطایی وجود داشته باشد، SQL Fiddle به شما اطلاع می دهد که کد را ویرایش کرده و آن را دوباره اجرا کنید. همچنین می‌توانید صفحه‌ها را به اندازه دلخواه گسترش دهید و از پایان‌دهنده‌های درخواست ارائه شده استفاده کنید. در پایین صفحه، می توانید ساختار طرح پایگاه داده را مشاهده کنید. می توانید کوئری هایی را برای پایگاه داده های مختلف SQL از جمله Oracle، PostgreSQL، MySQL و SQLite اجرا کنید. شما می توانید با انتخاب یک پایگاه داده از منوی کشویی در نوار پیمایش، یک پایگاه داده را انتخاب کنید.

2. DB Fiddle

شما می توانید از DB Fiddle برای تست کوئری های SQL خود استفاده کنید. پلی گراند پایگاه های داده SQLite، MySQL و PostgreSQL را برای کار با آنها فراهم می کند. رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده است. آنها کوئری های نمونه دارند تا به شما نحوه استفاده از فضای کاری خود را نشان دهند. پنل ها محیط های کاری و نوار ناوبری را از هم جدا می کنند.

شما می توانید طرحواره ها و جداول پایگاه داده SQL خود را ایجاد کنید. سپس با کلیک یک دکمه کوئری ها را اجرا کنید. پنل پایین صفحه نتایج شما را نمایش می دهد. شما می توانید در لحظه با دیگران در پلتفرم همکاری کنید. همچنین می توانید کد خود را به فرمت Markdown و کد فورک از مخازن دیگر تغییر دهید. DB Fiddle رایگان است، اما برای دسترسی به ویژگی های پیشرفته مانند ارزیابی SQL می توانید برای نسخه حرفه ای هزینه کنید.

شما می توانید بدون نیاز به ثبت نام به رابط دسترسی داشته باشید. اما اگر می خواهید کار خود را ذخیره کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر می خواهید کار خود را خصوصی نگه دارید، می توانید فضای کاری خود را به حالت خصوصی تبدیل کنید.

3. DB Fiddle UK

DB Fiddle UK یک رابط کاربری ساده و آسان برای اجرای درخواست های شما فراهم می کند. آنها از بیش از 10 پایگاه داده رابطه ای، از جمله MySQL، PostgreSQL، و MariaDB پشتیبانی می کنند. شما آزاد هستید که نسخه موتور DB را که می خواهید با آن کار کنید انتخاب کنید. با کلیک بر روی دکمه add batch در سمت چپ صفحه (با علامت مثبت روی آن) می توانید به سرعت یک فضای کاری ایجاد کنید.

سپس، می توانید هر تعداد پرس و جو را که می خواهید اجرا کنید. DB Fiddle UK امکان مخفی کردن داده های خصوصی یا عمومی گذاشتن آنها را فراهم می کند. می توانید داده های خود را به فرمت Markdown در رابط تغییر دهید. همچنین، می‌توانید قسمت‌های مهم کد خود را با استفاده از ابزار برجسته‌سازی آن‌ها برجسته کنید. برای تعامل با این پلتفرم نیازی به ثبت نام ندارید؛ می توانید فوراً روی آن کار کنید.

4. SQLite Online

SQLite Online یک فضای کاری سازنده را برای شما فراهم می کند تا بتوانید کوئری های SQL را اجرا کنید. شما می توانید با سه پایگاه داده یعنی موتورهای پایگاه داده MariaDB، PostgreSQL و MySQL کار کنید. می توانید به سرعت کوئری ها را روی رابط بنویسید و اجرا کنید. برای کار با یک پایگاه داده خاص، روی نام پایگاه داده ارائه شده در صفحه سمت چپ کلیک کنید. سپس SQLite Online آن فضای کاری را برای شما باز می کند.

اگر داده‌های خصوصی دارید که نمی‌خواهید با عموم به اشتراک بگذارید، باید ثبت‌نام کنید و کار خود را در پلتفرم ذخیره کنید. می توانید از راه دور به DB خود متصل شوید و کوئری ها را در فضای کاری اجرا کنید. شما همچنین می توانید به دیگر DB های آنلاین متصل شوید. SQLite Online به شما امکان می دهد مجموعه های داده را برای کار با آنها وارد کنید و به طور مساوی آنها را در قالب طرحواره CSV، XML، JSON یا SQL صادر کنید.

5. Paiza

Paiza یک پلی گراند پویا برای اجرا و آزمایش کوئری های MySQL فراهم می کند. بیش از 20 زبان برنامه نویسی از جمله PHP، Rust، Python و Elixir را پشتیبانی می کند. برای مبتدیان، این یک پلتفرم عالی برای یادگیری مفاهیم MySQL است. زبانی را که می‌خواهید درخواست‌های خود را اجرا کرده، انتخاب کنید و وب‌سایت فضای کاری را برای آن فراهم می‌کند. بخش MySQL یک موتور پایگاه داده برای ایجاد جداول، درج و انتخاب داده ها فراهم می کند.

می توانید بدون ثبت نام از فضای کاری استفاده کنید. اما اگر به سابقه کاری نیاز دارید، ثبت نام کنید و یک حساب کاربری در پلتفرم ایجاد کنید. می توانید کد را از GitHub وارد کرده و آن را در Paiza اجرا کنید. همچنین، می توانید در پروژه ها با تیم خود در پلتفرم همکاری کنید. می توانید فضای کاری خود را خصوصی یا عمومی نگه دارید تا دیگران به آن دسترسی داشته باشند. Paiza همچنین یک پلتفرم ابری برای ایجاد و میزبانی برنامه های شما ارائه می دهد.

6. Programiz

Programiz یک پلتفرم عالی برای یادگیری SQL به صورت تعاملی است. این وب سایت همه چیزهایی را که برای یادگیری و تمرین پرس و جوهای SQL نیاز دارید ارائه می دهد. به عنوان یک مبتدی، هنگام تمرین بر روی ویرایشگر تعاملی، از اصول SQL تا مفاهیم پیشرفته تر یاد خواهید گرفت. شما به دانش قبلی نیاز ندارید. می توانید از صفر شروع به یادگیری کنید. می توانید از ویرایشگر برای ایجاد جداول، درج داده های جدید، حذف و اجرای سایر عملیات SQL استفاده کنید.

Programiz دانش شما را با مجموعه داده های نمونه ای که می توانید با آنها در ویرایشگر کد بازی کنید، آزمایش می کند. به عنوان یک مبتدی، می توانید همزمان با یادگیری SQL، از ویرایشگر کد داده نمونه پرس و جو کنید. این سایت دارای یک دوره جامع SQL است که می توانید در آن ثبت نام کنید و مفاهیم دقیق SQL را یاد بگیرید. این سایت راهنمایی های لازم برای شروع حرفه خود را به عنوان مهندس پایگاه داده ارائه می دهد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا