گجت و پوشیدنی

معرفی مجموعه واقعیت مجازی Rokid AR Studio Suite

Rokid از جدیدترین مجموعه واقعیت افزوده خود، Rokid AR Studio، رونمایی کرد. این مجموعه پیشرفته شامل عینک Rokid Max Pro AR و Rokid Station Pro می باشد. عینک Max Pro با قیمت 685 دلار وزن بسیار کمی داشته و به 76 گرم می رسد و نرخ تازه سازی صفحه نمایش 90 هرتز را ارائه می دهد.

عینک همچنین دارای یک حسگر گرانشی 9 محوری IMU بوده و از 6DOF پشتیبانی می کنند و تعاملات کنترل شده توسط سر را امکان پذیر می کند. با میدان دید 50 درجه، کاربران می توانند تصویری معادل یک صفحه نمایش 215 اینچی را از فاصله 6 متری تجربه کنند. عینک واقعیت افزوده همچنین دارای روشنایی 500 نیت و نسبت کنتراست 100000:1 است که با استانداردهای راحتی چشم TUV Rheinland مطابقت دارد. کنترل صدا از طریق یک میکروفون داخلی دوگانه حذف نویز خطی تسهیل می شود.

از سوی دیگر، مین فریم Station Pro با قیمت 548 دلارش دارای پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 1 است. همچنین همراه با 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، این مین فریم عملکرد روان را تضمین می کند. این محصول همچنین دارای دوربین 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با میدان دید 115 درجه و قابلیت فوکوس خودکار است.

به علاوه این مین فریم با باتری 7620 میلی آمپر ساعتی و سنسور 9 محور IMU همراه بوده و از فناوری NFC و Wi-Fi 6 نیز پشتیبانی می کند این دستگاه بر روی سیستم عامل YodaOS Master اجرا می شود و شامل دکمه های فیزیکی برای ناوبری است. یکی از ویژگی های برجسته Rokid AR Studio عملکرد بدون کنترلر آن است. کاربران می توانند از طریق عینک، حرکات یا صدا با سیستم تعامل داشته باشند و نیاز به سخت افزار اضافی را از بین ببرند.

این استودیو دو حالت نمایش اصلی را ارائه می‌کند: مولتی اسکرین فضایی و اسکرین غول‌پیکر فضایی، که تصاویری را با نسبت تصویر گسترده 32:9 ارائه می‌کند. کاربردهای اصلی AR در حال حاضر شامل سرگرمی، کارهای اداری و بازی است. جالب اینجاست که 70 درصد از برندهای جدید خودروهای برقی از راه‌حل‌های سرگرمی Rokid در خودرو استفاده می‌کنند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا