نرم افزار و اینترنت

فایل اکسپلورر ویندوز 10 یک آپدیت جدید دریافت کرد

چند ماه پیش، مایکروسافت تأیید کرد که ویندوز 10 دیگر بروزرسانی‌های “بزرگ” را با ویژگی‌های جدید و تغییرات اساسی دریافت نخواهد کرد. با این حال، مایکروسافت به سرویس ویندوز 10 با به‌روزرسانی‌های ماهانه Patch Tuesday و نسخه‌های غیرامنیتی اختیاری ادامه می‌دهد. و گاهی اوقات، علی رغم وعده قبلی، این بروز رسانی ها یک تغییر شگفت انگیز یا ویژگی جدید ارائه می دهند.

به‌روزرسانی غیرامنیتی این ماه برای ویندوز 10، برنامه جدید پشتیبان‌گیری ویندوز را که مایکروسافت قبلاً برای ویندوز 11 معرفی کرده بود، به ارمغان آورد. علاوه بر این، کاربران یک تغییر شگفت‌انگیز را برای File Explorer کشف کردند – اکنون یک دکمه جدید برای پشتیبان‌گیری از اسناد، تصاویر، دانلودها و موارد دیگر دارد.

با کلیک بر روی دکمه، OneDrive و ویژگی “Back up important PC folders to OneDrive” راه اندازی می شود، و مطمئن می شود که فایل های موجود در پوشه های کاربر شما همیشه با OneDrive همگام هستند. مایکروسافت هنوز دکمه جدید “Start Backup” را اعلام نکرده است. با این حال، می توانید با انجام کارهای زیر آن را در رایانه ویندوز 10 خود فعال کنید:

  1. روی نماد OneDrive در قسمت اعلان کلیک راست کرده و روی Settings کلیک کنید.
  2. به تب About بروید و گزینه Get OneDrive Insider preview updates before release را تغییر دهید.
  3. KB5029331 را از Windows Update یا کاتالوگ Microsoft Update دانلود کنید.
  4. پس از نصب بروزرسانی، مطمئن شوید که آخرین نسخه OneDrive را نصب کرده‌اید.
  5. ViVeTool را از GitHub دانلود کنید و آن را در هر پوشه مناسبی استخراج کنید. توجه: توصیه می کنیم قبل از استفاده از ViVeTool از داده های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید و یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کنید.
  6. Command Prompt را به عنوان Administrator اجرا کنید و با استفاده از دستور CD به دایرکتوری حاوی فایل های ViVeTool خود بروید. این یک مثال است: CD C:\vive.
  7. vivetool /enable /id:40950986 را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  8. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
  9. File Explorer را باز کنید (Win + E میانبر اختصاصی آن است) و پوشه Documents، Pictures، Videos یا Music را باز کنید. دکمه جدید “Start Backup” را در تب صفحه اصلی نوار مشاهده خواهید کرد.

بسیاری از کاربران به دلیل آشنایی با ویندوز 10 و عدم وجود تغییرات بزرگ و اغلب بحث برانگیز (مانند آنچه که جستجوی خودکار در ویندوز 11 باز می شود) پایبند هستند. بهبودهای کوچک مانند برنامه پشتیبان گیری ویندوز و فایل اکسپلورر به روز شده، سیستم عامل قدیمی را کمی راحت تر می کند. درست است، این تغییرات به سختی ارتقاء اساسی هستند، اما با این وجود از آنها استقبال می شود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا