دوربین های دیجیتال

دو دوربین جدید سری سونی A7C ویژگی‌های برتر را با هزینه کمتر فراهم می کنند

سونی به تازگی سری کوچک فول فریم A7C خود را تقسیم کرده و اکنون دو نسخه ارزان‌تر از دوربین‌های رده بالاتر را مانند دوربین Vlogging ZV-E1 ارائه می‌کند. مدل های جدید A7C II با سنسور 33 مگاپیکسلی (بر اساس A7 IV) و A7C R با سنسور 61 مگاپیکسلی، نسخه mini-me از A7R V هستند. هر دو تقریباً به اندازه نسخه‌های بزرگ‌تر قدرتمند هستند و به‌روزرسانی‌های ارگونومیک کلیدی را ارائه می‌کنند، اما فاقد چند ویژگی هستند که ممکن است حرفه‌ای‌ها آن را ضروری بدانند.

سونی A7C R

ما با A7C R شروع می کنیم، زیرا یک مدل کاملاً جدید بوده و دارای متریال نرم تر و چسبنده تر به همراه دسته عمیق تر است. همچنین دارای یک دستگیره افزودنی است که طول را افزایش می دهد و مکانی را برای قرار دادن انگشت خود در اختیار شما قرار می دهد – یک افزودنی خوب که متأسفانه دوربین را نیز کامپکت تر می کند.

با این حال، اینها پیشرفت‌های کلیدی هستند که مشکلات ارگونومیکی را که در مدل‌های گذشته سونی مشاهده کرده‌ایم، برطرف می‌کنند – به‌ویژه زمانی که از آنها برای یک روز طولانی عکس‌برداری استفاده می‌کنید. سونی همچنین یک شمارنده اضافه کرد تا بتوانید راحت‌تر دیافراگم/سرعت شاتر/ جبران نوردهی را به همراه یک صفحه اختصاصی ویدیو/عکس/S&Q تنظیم کنید. و البته، وزن A7C R فقط 515 گرم (18.2 اونس) است که این باعث می شود انتخاب بهتری برای عکاسی خیابانی و موارد دیگر باشد.

این دوربین جدید دارای یک صفحه نمایش یک میلیون نقطه ای برگردان و منظره یاب الکترونیکی اولد 2.36 میلیون نقطه ای با بزرگنمایی 0.70 برابری نسبت به A7C II می باشد. همچنین لرزشگیر کامل داخل بدنه را با جبران 7.0 استاپ (بسته به لنز) ارائه می‌کند. سایر ویژگی‌ها عبارتند از پورت‌های میکروفون/هدفون، USB-C 3.2، کانکتور micro HDMI و تک اسلات کارت UHS-II. ویژگی دوم برای بسیاری از حرفه‌ای‌ها مانع نمایش است، زیرا هیچ نسخه پشتیبان برای عکس‌های بالقوه گران‌قیمت وجود ندارد.

از نظر مشخصات عکس، با چند تفاوت قابل توجه به A7R V نزدیک است. می توانید تصاویر 61 مگاپیکسلی RAW را تا 8 فریم بر ثانیه بگیرید، در حالی که در A7R V سرعت 10 فریم بر ثانیه است. با این حال، A7C R دارای یک بافر کوچک‌تر و یک اسلات کارت SD UHS-II با سرعت پایین‌تر است، بنابراین نمی‌توانید تقریباً به همان اندازه عکس‌های متوالی بگیرید. مانند A7R V، دوربین A7C R دارای 693 نقطه فوکوس خودکار و پوشش 79 درصدی است. این دوربین از همان پردازنده استفاده می کند، بنابراین باید عملکرد تقریباً یکسانی با فوکوس خودکار را در زمینه عکاسی پشت سر هم، ردیابی هوش مصنوعی و موارد دیگر ارائه دهد.

مهمتر از همه، می توانید انتظار کیفیت تصویر یکسانی با A7R V داشته باشید. همچنین سونی Pixel Shift Multi-Shot را ارائه می دهد که می تواند وضوح تصویر را چهار برابر تا 240.8 مگاپیکسل افزایش دهد. A7C R نمی تواند مانند A7R V با کیفیت 8K فیلمبرداری کند (احتمالاً به دلیل مشکلات گرمایشی بدنه کوچکتر). با این حال، همچنان ویدیوهای فول فریم 4K 60p (با قابلیت تنظیم پیکسل) و ویدیوهای 6.2K بیش از نمونه 1.5 برابری 4K 60p را ارائه می دهد.

این دوربین با S-Log3، S-Cinetone و S-gamut3 Cine ارائه می‌شود، ویدیوهای نمونه‌برداری 10 بیتی 4:2:2 را ضبط می‌کند و می‌تواند تا 120 فریم در ثانیه در حالت 1080p فیلم‌برداری کند. سرعت داده در حالت XAVC S-I 4K به 600 مگابیت در ثانیه می رسد، اما برای عکسبرداری به یک کارت SD (گران قیمت) V90 نیاز دارید. قیمت A7C R حدود 3000 دلار یا 900 دلار کمتر از A7R V است.

سونی A7C II

همانطور که گفته شد، A7C II دارای همان سنسور 33 مگاپیکسلی و بسیاری از مشخصات مشابه با A7 IV است. از نظر بدنه و هندلینگ، ضریب فرم و وزن با A7C R یکسان است – بنابراین شما همان صفحه شمارشی اضافی، دستگیره به روز شده، EVF بهبود یافته و سایر ویژگی های ذکر شده قبلی را دریافت می کنید. با این حال، برخلاف A7C R، افزونه دستگیره در جعبه ندارد.

سرعت عکاسی با سرعت 10 فریم در ثانیه در حالت شاتر مکانیکی یا الکترونیکی کمی بیشتر است. به هر حال، نه A7C II و نه A7C R دارای شاترهای مکانیکی کامل نیستند، اما از ساترهای پرده اول الکترونیکی استفاده می کنند. این می تواند هنگام استفاده از لنزهایی با دیافراگم بسیار سریع مشکلات بوکه ایجاد کند، اما در غیر این صورت قابل توجه نیست.

نکته جالب در مورد A7C II این است که فوکوس خودکار نسبت به A7 IV برتری دارد زیرا دارای همان واحد پردازش هوش مصنوعی اختصاصی مانند A7C R (و A7R V) است که در A7 IV وجود ندارد. این بدان معناست که شما می توانید انتظار بهبود تشخیص سوژه، ردیابی و سایر ویژگی ها را در مقایسه با A7 IV داشته باشید. در مقایسه با A7C، سونی قول بهبود 40 درصدی برای ردیابی فوکوس خودکار حیوانات و پرندگان، 60 درصد برای AF چشم و 20 درصد برای ردیابی نوردهی خودکار را داده است.

باز هم کیفیت تصویر باید مانند A7 IV باشد. این دومی به لطف وضوح بیشتر، عکس‌های واضح‌تری نسبت به A7 III ارائه می‌کند، اما با وجود پیکسل‌های کوچک‌تر، قابلیت برتر در نور کم را ارائه می‌دهد. نقطه ضعف A7 IV شاتر نوردی است، بنابراین منتظر همین مشکل در A7C II باشید. از نظر ویدیو، A7C II در واقع گزینه بهتری نسبت به A7C R است. ویدیوی فول فریم 4K 30p با نمونه برداری بیش از حد 7K یا 4K 60p با برش 1.5 برابر ارائه می دهد. با S-Log3 و S-Cinetone، با LUT های موجود در دوربین، نمونه رنگی 10 بیتی 4:2:2 دریافت می کنید. سونی A7C II در رنگ های نقره ای و مشکی عرضه شده و پاییز امسال با قیمت 2200 دلار وارد بازار می شود.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا