نرم افزار و اینترنت

macOS Sonoma در تاریخ 26 سپتامبر منتشر می شود

تعمیرات اساسی دسکتاپ بعدی اپل تقریبا آماده دانلود است. این شرکت امروز در رویداد پاییز سالانه خود اعلام کرد macOS Sonoma در تاریخ 26 سپتامبر به عنوان یک به روز رسانی رایگان برای کاربران دارای دستگاه مک سازگار در دسترس خواهد بود. همانطور که به طور معمول در مورد ارتقاء نرم افزار دسکتاپ اتفاق می افتد، بسیاری از پیشرفت ها در دل خود هستند.

با این حال، تغییرات در ویجت‌ها، محافظ‌های صفحه‌نمایش ویدیویی با وضوح بالا و موارد دیگر به این معنی است که چیزهای جدید زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. یکی از تغییرات قابل توجه این است که ویجت ها اکنون در قسمت اصلی دسکتاپ در دسترس هستند. مطمئناً، این هیجان‌انگیزترین به‌روزرسانی نیست، اما داشتن مواردی مانند آب‌وهوا و رویدادهای تقویم آتی فقط با یک نگاه مفید خواهد بود.

اپل همچنین اسکرین سیورهای با وضوح بالا را به macOS اضافه می‌کند، چیزی شبیه به آنچه در Apple TV در دسترس است. این حرکت در صفحه قفل شما ادامه می‌یابد، اما پس از ورود به سیستم، همه اینها به یک تصویر ثابت تبدیل می‌شود. برای اپلیکیشن های چت ویدیویی مانند FaceTime نیز ارتقاهایی وجود دارد. ژست های جدید افکت ها را در بالای فید دوربین شما ایجاد می‌کنند، در حالی که پوشش‌های ارائه‌دهنده به شما امکان می‌دهند در حین اشتراک‌گذاری صفحه خود حضور داشته باشید.

وقتی صحبت از سافاری به میان می‌آید، اکنون هر وب‌سایتی می‌تواند به یک برنامه وب تبدیل شود و مرورگر از چندین پروفایل برای مواردی مانند کار و استفاده شخصی پشتیبانی می‌کند. همچنین یک حالت بازی جدید وجود دارد که قدرت رایانه شما را در طول آن جلسات در اولویت قرار می دهد و Memoji و Stickers اکنون در تمام دستگاه های متصل به iCloud شما همگام می شوند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا