لپ تاپ

اچ پی از کامپیوتر تاشو Spectre Fold رونمایی کرد

ما شاهد ظهور تعدادی از گوشی های هوشمند تاشو از شرکت هایی مانند سامسونگ، موتورولا و اخیراً گوگل بوده ایم. با این حال، مفهوم کامپیوترهای ویندوزی تاشو چیزی است که پیدا کردن آن کمی سخت‌تر بوده است. در سال 2020، لنوو کامپیوتر ThinkPad X1 Fold را منتشر کرد، اما بررسی ما در بهترین حالت متفاوت بود. این دستگاه پتانسیل زیادی داشت، اما عملکرد پایین و قیمت بالای آن (از 2499 دلار شروع می شود) قطعاً به نفع آن نبود.

امروز، اچ پی اولین کامپیوتر تاشو خود را معرفی کرد و اگرچه در نگاه اول محصولی چشمگیر به نظر می رسد، اما قیمت این دستگاه بسیار بالاست. کامپیوتر تاشو HP Spectre به عنوان یک محصول 3 در 1 معرفی می شود که می توان از آن به عنوان یک تبلت لمسی 17 اینچی مستقل استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان یک کامپیوتر دسکتاپ 17 اینچی با پایه نگهدارنده داخلی و صفحه کلید بلوتوث جداشدنی آن استفاده کرد. در نهایت، کامپیوتر را می توان دوباره به یک لپ تاپ 12.3 اینچی با صفحه کلید قابل جدا شدن تبدیل کرد.

اچ پی Spectre Fold مانند سایر کامپیوترهای تاشوی قبلی، دارای یک پنل OLED است که در این مورد یک صفحه نمایش 17 اینچی با نسبت تصویر 4:3 و وضوح تصویر 2560×1920 پیکسل است. HP Spectre Fold یکی از نازک‌ترین دستگاه‌های در نوع خود است که ضخامت آن در زمان باز شدن فقط 8.5 میلی‌متر می باشد و به سختی از محصولات ایسوس و لنوو پیشی می گیرد. همچنین با وزن 1.35 کیلوگرم (در مقابل 1.5 کیلوگرم) سبک‌تر از کامپیوتر تاشو ایسوس است، بنابراین با توجه به اندازه آن بسیار قابل حمل است.

با وجود این، اچ پی هنوز هم برخی از مشخصات چشمگیر را در اینجا بسته بندی می کند. مهم‌تر از همه، HP Spectre Fold 17 دارای باتری بزرگ 93 وات ساعت است، چیزی که معمولاً فقط در لپ‌تاپ‌های بازی می‌بینید. اچ پی همچنین یک وب‌کم 5 مگاپیکسلی با پشتیبانی از Windows Hello و شاتر حریم خصوصی، به علاوه پشتیبانی از HP Presence 2.0 برای بهبود تماس‌های ویدیویی شما به این دستگاه افزوده است. همچنین یک سیستم چهار بلندگو وجود دارد و این تبلت حتی دارای یک قلم است که با اتصال مغناطیسی به کنار کامپیوتر شارژ می شود.

نقطه ضعف احتمالی این لپ تاپ این است که با نسل دوازدهم اینتل Core i7-1250U عرضه می شود. این یک پردازنده نسل آخر با طراحی کم مصرف است، به این معنی که عملکردی برابر با سایر لپ‌تاپ‌های سطح بالا نخواهید داشت. در غیر این صورت، لپ تاپ با 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت SSD عرضه می شود. برخی از پورت‌ها را نیز از دست می‌دهید، اما دو اتصال تاندربولت 4 دریافت می‌کنید که در صورت نیاز گزینه‌های توسعه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

طبق معمول اچ پی، پایداری نیز تمرکز بزرگی برای Spectre Fold است. اچ پی از 90 درصد منیزیم بازیافتی برای محفظه و کیس کیبورد، 50 درصد پلاستیک بازیافتی برای فریم، کلاهک‌ها و محفظه بلندگو و 33 درصد مواد بازیافتی برای پوشش ماژول صفحه کلید استفاده می‌کند. این بسته بندی همچنین شامل هیچ پلاستیکی نیست و دارای 100 درصد فیبر چوبی و بالشتک های بازیافتی و پایدار است. اگر می‌خواهید یکی از این دستگاه‌ها را بگیرید، به جیب‌های بسیار عمیقی نیاز دارید، چراکه به این لپ تاپ تاشو به قیمت 4999.99 دلار وارد بازار می شود.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا