نرم افزار و اینترنت

گوگل بارد اکنون می‌تواند پاسخ‌ها را در جیمیل، داکس و درایو شما بیابد

چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل بارد دیگر محدود به پاسخگویی فقط از طریق وب نیست و اکنون می تواند جیمیل، داکس و درایو شما را اسکن کند تا به شما کمک کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنید. با ادغام جدید، می توانید از Bard بخواهید کارهایی مانند یافتن و خلاصه کردن محتوای یک ایمیل یا حتی برجسته کردن مهمترین نکات سندی که در Drive ذخیره کرده اید را انجام دهد.

طیف وسیعی از موارد استفاده برای این ادغام‌ها وجود دارد که گوگل آنها را افزونه می‌نامد، اما آنها باید شما را از جستجوی کوهی از ایمیل‌ها یا اسناد برای یافتن یک اطلاعات خاص نجات دهند. سپس می‌توانید از Bard بخواهید از آن اطلاعات به روش‌های دیگری مانند قرار دادن آن در نمودار یا ایجاد یک خلاصه گلوله‌ای استفاده کند. این ویژگی در حال حاضر فقط به زبان انگلیسی موجود است.

در حالی که دسترسی Bard به ایمیل و اسناد شخصی شما باعث ایجاد نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و استفاده از داده‌ها می‌شود، گوگل می‌گوید که از این اطلاعات برای آموزش مدل عمومی Bard استفاده نمی‌کند و توسط بازبین‌های انسانی دیده نخواهد شد. همچنین لازم نیست ادغام‌ها را با Gmail، Docs و Drive روشن کنید. ابتدا گوگل از شما می خواهد که شرکت کنید و می توانید هر زمان که بخواهید آن را غیرفعال کنید.

به گفته Jack Krawczyk، مدیر محصول بارد، برای استفاده از این ویژگی، می‌توانید از Bard مستقیماً در جیمیل خود جستجو کنید، به عنوان مثال، با پیشگفتار سؤال خود با @mail یا، می توانید به سادگی بپرسید: “ایمیل من را برای اطلاعات مربوط به پرواز آینده من بررسی کنید.” افزونه Bard فقط به Gmail، Docs و Drive محدود نمی‌شوند. گوگل همچنین اعلام کرد که چت بات با مپس، یوتیوب و گوگل فلایتس نیز ارتباط خواهد داشت.

این بدان معناست که اکنون می‌توانید از Bard بخواهید اطلاعات پرواز را بلادرنگ دریافت کند، جاذبه‌های اطراف را بیابد، ویدیوهای یوتیوب را در مورد یک موضوع خاص نمایش دهد و موارد دیگر. گوگل این سه افزونه را به صورت پیش فرض فعال می کند. گوگل در حال بهبودهای قابل توجه دیگری نیز برای Bard است. این شامل یک روش جدید برای بررسی مجدد پاسخ‌های بارد از طریق دکمه “Google It” ربات چت است.

در حالی که این دکمه قبلاً به شما امکان می داد موضوعات مرتبط با پاسخ بارد را در گوگل جستجو کنید، اکنون نشان می دهد که آیا پاسخ های بارد حاوی اطلاعاتی هستند که جستجوی گوگل تأیید یا در تضاد است. وقتی دکمه “Google It” را روی پاسخ‌های پشتیبانی‌شده فشار می‌دهید، گوگل اطلاعات تأیید شده توسط “جستجو” را با رنگ سبز مشخص می‌کند، در حالی که هر پاسخ تأیید نشده با رنگ نارنجی مشخص می‌شود.

می‌توانید برای یافتن زمینه بیشتر در مورد آنچه که بارد ممکن است درست یا اشتباه کرده باشد، روی جملات برجسته شده حرکت کنید. گوگل همچنین راهی برای ادامه مکالمه با Bard بر اساس یک پیوند مشترک اضافه می کند که به شما امکان می دهد سؤالی را که قبلاً شخصی پرسیده، ایجاد کنید. از زمان معرفی Bard در ماه فوریه، گوگل به تدریج ویژگی های بیشتری را اضافه کرده است، از جمله توانایی تولید و اشکال زدایی کد، و همچنین ایجاد توابع برای Google Sheets. گوگل اخیراً پشتیبانی از Google Lens را در Bard اضافه کرده که به شما امکان می‌دهد از این ابزار برای ایده‌های زیرنویس برای عکس یا یافتن اطلاعات بیشتر در مورد آن استفاده کنید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا