لپ تاپ

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ استودیو 2 و سرفیس گو 4 رونمایی کرد

مایکروسافت تقریباً دو سال پس از عرضه لپ‌تاپ استودیو اصلی در کنار ویندوز 11، رسماً از سرفیس لپ تاپ استودیو 2، آخرین لپ‌تاپ پرچم‌دار خود برای سازندگان، رونمایی کرد. در کنار آن، این شرکت همچنین Surface Go 4 و Surface Laptop Go 3 را معرفی کرد که عملکرد بهتری را برای دستگاه های بودجه محور این شرکت به ارمغان آورد.

سرفیس لپ تاپ استودیو 2

ابتدا با سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 شروع می کنیم که با ارتقاء عملکرد در هر دو بخش CPU و GPU ارائه می‌شود. برای پردازنده، ما از پردازنده‌های چهار هسته‌ای 35 واتی به پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل Core با 14 هسته، 20 رشته و توان حرارتی پایه 45 وات رسیده‌ایم. این یک جهش بزرگ برای عملکرد پردازش است و شما قطعاً آن را در استفاده روزمره احساس خواهید کرد. نکته قابل توجه، سرفیس لپ تاپ استودیو 2 همچنین دارای اولین NPU اینتل در لپ تاپ است که امکان پشتیبانی از Windows Studio Effects را فراهم می کند.

در مورد پردازنده گرافیکی، نسل دوم در حال حاضر از کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4060 استفاده می کند که بسیار قدرتمندتر از RTX 3050 Ti است که در مدل قبلی استفاده شده بود. همچنین مدلی با RTX 4050 وجود دارد، و اگر به قدرت GPU نیاز ندارید، همچنان می‌توانید آن را با گرافیک یکپارچه Intel iris Xe دریافت کنید. این مدل جدید همچنین می تواند با حداکثر 64 گیگابایت رم پیکربندی شود که دو برابر آنچه در مدل اصلی موجود بود.

مایکروسافت همچنین اتصال سرفیس لپ تاپ استودیو 2 را با چند پورت جدید بهبود بخشیده و اکنون دارای USB Type-A و کارت خوان microSD، دو درگاه Thunderbolt 4، یک پورت Surface Connect و یک جک 3.5 میلی متری هدفون است. این کمک می کند تا این مورد را با سایر لپ تاپ های سازندگان موجود در بازار مطابقت دهد و اگر می خواهید رسانه را از دوربین وارد کنید باید بسیار مفید باشد. سرفیس لپ تاپ استودیو 2 با یک شاسی آلومینیومی با رنگ کمی متفاوت از قبل عرضه می شود، زیرا مدل قبلی با منیزیم ساخته شده بود.

صفحه نمایش نیز همان پنل 14.4 اینچی با رزولوشن 2400×1600 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتز است، با این حال، وب کم اکنون میدان دید وسیع تری دارد. با مشخصات قوی‌تر سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2، مایکروسافت از شر نوع Core i5 که برای مدل اصلی موجود بود خلاص شد و با وجود افزایش قیمت، سرفیس لپ تاپ استودیو 2 با قیمت پایه 1999 دلار عرضه می شود.

سرفیس گو 4

مایکروسافت همچنین Surface Go 4، تبلت مقرون به صرفه خود را به روز کرده است، اما این نسخه جدید فقط کاربران تجاری را هدف قرار داده است.  مدل جدید با پردازنده‌های جدید اینتل، به‌ویژه Intel N200، یک پردازنده چهار هسته‌ای و چهار رشته‌ای عرضه می‌شود که باید نسبت به مدل قبلی که دارای Core i3-10100Y اینتل بود، بهبودهایی در عملکرد ایجاد کند.

این تبلت همچنین اکنون به طور پیش فرض با 8 گیگابایت رم عرضه می شود، بنابراین دیگر گزینه 4 گیگابایتی وجود ندارد. با این حال، 8 گیگابایت تنها گزینه است. برای فضای ذخیره سازی، شما هنوز 64 گیگابایت در مدل پایه دارید، اما اکنون می توانید تا 128 یا 256 گیگابایت افزایش دهید و به جای eMMC یا یک SSD معمولی از UFS استفاده می کند.

در غیر این صورت، این دستگاه عمدتا بدون تغییر است و همان پنل 10.5 اینچی با رزولوشن 1920×1280 پیکسل، تنظیمات دوربین یکسان، و طراحی کلی و پورت های مشابه Surface Go 3 را دارد. این یک تازه سازی بسیار جزئی است.

سرفیس هاب 3

در حالی که در این رویداد به طور مستقیم به آن اشاره نشد، مایکروسافت سرفیس هاب 3 را نیز معرفی کرده است. این شرکت اطلاعاتی در مورد مشخصات به اشتراک نگذاشته، اما می گوید کارتریج محاسباتی جدید 60 درصد عملکرد CPU و 100 درصد عملکرد گرافیکی را افزایش می دهد. طراحی کلی همچنان مانند سرفیس هاب 2 است و به نظر می رسد این تازه سازی شایعاتی باشد که در اوایل سال جاری گزارش شده بود.

Surface Hub 3 برای مدل 50 اینچی 9499 دلار و برای نسخه 85 اینچی 24999 دلار قیمت خواهد داشت. اگر Surface Hub 2S دارید، می توانید فقط کارتریج محاسباتی جدید را برای ارتقاء مدل فعلی خود با قیمت 2699 دلار خریداری کنید.

منبع
xda-developers
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا